Turdager på skolen

Caritas

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Inviterer skolen deres foreldre til å bli med om dere har tid en gang? Og synes i så fall barna deres det er greit at dere blir med? Tredjeklassingen min er på en veldig fin tur i dag, og været er strålende her. Læreren har (som vanlig) sagt at det er bare koselig om noen foreldre har mulighet til å bli med. Jeg hadde veldig lyst til å ta babyen på ryggen og bli med, men 7-åringen min kunne ikke tenke seg noe mer flaut enn å ha med mamma på skoletur. :p Nå sitter jeg og er misunnelig på de foreldrene som faktisk fikk være med. :p Hvordan er det hos dere andre med skolebarn?
 
Skolen her er ikke så flinke å invitere men når dem først gjør det så spør eg alltid min datter om eg får lov å være med. Her i hus har eg alltid vært med henne om det skjer noe i barnehagen og skolen så hun kjenner jo egentlig ikke til noe annet og synest det er kjempe kjekt om eg vil være med.
 
Klassen til eldste er på tur rett etter skolestart. Der er de avhengig av at 8 foreldre vil være med. Jeg har dessverre ikke hatt muligheten, da jeg de 2 første årene gikk i vikariat og ikke fikk fri. Og de 2 siste årene hadde nyfødt det ene året og barnehagetilvenning i år. Men ellers er det ikke hvert snakk om at foreldrene kan være med på andre turer.
 
Haha! Jeg visste ikke at det der bliflauavmamma-syndromet begynte allerede ved 7 år :p
 
Her har det aldri vært mulighet for foreldre å bli med. De er på tur med lærer og en assistent.
 
De har turdag hver torsdag, men har aldri hørt at vi foreldre er inviterte på turene.
Blir kanskje litt verre for de ungene som ikke har sin mamma eller pappa med seg. Vet egentlig ikke helt tankene bak den muligheten.
Min 6-åring vil iallefall ha meg med på turer, enn så lenge ;)
 
Her blir vi innvitert med :) Jeg bruker å bli med de gangene jeg har anledning, her maser ungene på om jeg ikke kan bli med de gangene det ikke passer for meg. De synes det er koselig å ha med mamman på tur:)
 
Vi blir ikke invitert med. Tror ikke eldste hadde syns det var flaut derimot om det skjedde :p
 
Vi pleier å si at de som ønsker kan være med. Forløpig hadde det ikke vært noe problem for vesla, men siden jeg jobber på samme skole er jeg jo ofte med :p
 
Å herregud! Husker fortsatt den kvelden mamma kom hjem å sa ho skulle være med på overnattingsturen i 4. klasse, trudde livet var over. Det viste seg at mamma ble veldig populær blant klassekameratene, ho tulla, fortelte fortellinger og satt igang aktiviteter som passa alderstrinnet godt (vi var bygdas samlingspunkt, så ho snappet nok opp hva vi drev med når vi var samlet hjemme).

Får jo ikke vært slik om man blir med på en tur der opplegget er satt, men tenker det er viktig for foreldre å se hvordan barna sine er som elever. Man finner fort ut hvordan klassen er, kanskje man ser hvem som trenger å inviteres på besøk en dag? Eller at det styrker samholdet mellom foreldrene, som igjen vil være en fordel for elevene :)
 
Her er skolen flink til å invitere med både foreldre og besteforeldre på turer, lagedager o.l :D
 
Vi blir ikke det,skulle gjerne blitt med:)
 
Sønnen min (fjerde) hadde syntes det hadde vært helt fint.
Men her så drar læreren alene
 
Foreldre blir ikke invitert her nei.
 
Back
Topp