TURBO-PRINSEN VÅR I MAGEN...

mammzen

Forelsket i forumet
På onsdag var jeg på kontroll og ultralyd for å sjekke om Thomas har det bra inni magen min.
Var først på registrering, dvs. hjertelydmåling, da lå han med hodet ned i bekkenet. Da jeg har født 4 barn før, så vil hodet mest sansynligvis ikke feste seg.
Så skulle jeg på ultralyd etter å ha vært på registrering i 20 min.
Da vi kom inn dit, lå han på tvers....., og rumpa opp mot brystene. Syns ikke jeg merket det heller, så han må ha forholdsvis god plass ennå.
Var inn til jordmor til samtale etter ultralyden, og nevnte det da for henne. Da kjente jeg at han romsterte noe veldig nedi magen, og da hun skulle kjenne etter hvordan han lå.......... joda, da lå han med hodet NED igjen.
I dag har han snudd seg igjen kjenner jeg, for nå sparker det alle andre steder enn oppunder brystene.
Så nå har vi gitt han kallenavnet TURBO-PRINSEN.  [:D]
Flere som opplever at babyen i magen er urolig?
Men uansett, koselig å kjenne at han er der og rører på seg da.

Jeg tenker med en gang: HELDIG DU! Jeg har en jente på 4 år, og da jeg gikk med henne, var det fart ja! Men med denne lille pia må jeg ligge heeeelt stille, leeeenge, før jeg kjenner henne... Hun er så rolig! [:)]

Hehe, syns han passa navnet turbo-prinsen [:D] Jenta vår er også veldig aktiv, fikk føre det både på UL og hos jordmor, men jeg merker det best selv! Kan f.eks. gå rundt i butikken og kjenne at hun turner rundt, så trenger ikke alltid å ligge rolig for å kjenne henne. Jeg syns det er koselig [:)]

men jeg kan trøste deg med det "vand" at jeg har hatt fryktelig mange stilledager med junior jeg også, ekkelt å oppleve det der og da, men så blir man jo så vanvittig glad når man da kjenner at det sparker.

Masse liv her også! Det er det siste jeg kjenner før jeg sovner og det første jeg kjenner når jeg våkner. Bebisen har vanligvis noen stille timer i løpet av dagen, men det er jammen ikke mange av dem[:D] Hihi... synes det er veldig moro, jeg!

Tror forresten jeg leste et sted at man skulle kjenne minst ti spark om dagen når man har kommet så langt som jeg har nå. Hvis ikke kunne man dra for å få det sjekket. Her er det nesten sånn at jeg ville dratt for å få det sjekket hvis jeg kjenner under ti spark i timen... Lille gale bebis[:)]

Ja, det er deilig å kjenne at det er liv der inne... Men magen vokser og kjenner litt liv hver dag, så det er no positivt! Bare rart at det er så forskjell fra sv.skap til sv.skap! [;)] Syns forøvrig at turbo-prinsen var ganske bra navn!

Jeg har som tidligere sagt vært gravid 4 ganger før, og ingen svangerskap har vært lik.
Især han som i dag er 15 år, var veldig rolig i magen, men alt i skjønneste orden når han kom til verden.
Ikke uro deg "vand", alt er i skjønneste orden med den lille i magen din.

Back
Topp