Turberkolose!!

Stine sin mamma

Forelsket i forumet
Huff, vi har fått vite at vi har en i familien med turberkolose. Vi har vært og test oss og min mann sin test ga litt for stort utslag så nå må han ta røngten av lungene. Heldigvis hadde ikke Stine og min eldste datter Jeanette noe utslag.

Jeg sitter nå har med en masse tanker. Litt lei meg, litt frustrert og litt sint.

Da personen som har det fikk det bekreftet vurderte hun og mannen å ikke si noe til resten av familien??? Er ikke det vanvittig egoistisk??? Problemet forsvinner jo ikke om du lar være å si noe???? Snarere tvert i mot!!! Og det er vel ikke en sykdom folk påfører seg med viten og vilje - så ingen er skyld i noe her!!! Men, når så galt er ute må det jo begrenses. Spesielt med tanke på at vi har små barn i huset. Jeg blir helt matt over hvor uansvarlig noen kan være. Er det virkelig mulig i våre dager?? Skulle tro der var lobotomi det var snakk om. For det kan umulig være mye omløp i "nøtta" til disse menneskene?

Jeg går utifra at vi hadde blitt kontaktet av sykehuset, så vi hadde vel fått vist det. Men, helsevesnet rir ikke den dagen de saler. Gudene vet hvor lenge vi hadde gått og ikke vist noen ting!

Åhhhhh, jeg blir så steik for..... Min mann er i dag ganske så fortvilet. Han ikke fått påvist TB, men testen var klar nok den, og den ventingen før svar er jo utrolig guffen......

Æsj, denne dagen startet slett ikke så godt! Lite nattesøvn pga nattmonsteret vi har fått og nå denne beskjeden her. Grr, kjenner jeg har liten lunte i dag!!!

Så kjipt. Enig med deg at det er dårlig gjort av den smittede å ikke si ifra. Uansvarlig når det er noe som er smittsomt.

Tror ikke sykehuset hadde ringt dere, for de har taushetsplikt. De kan ikke ringe rundt til de nærmeste å informere, det har de ikke lov til.

Skjønner at du er forb... og lite søvn hjelper langt ifra nei..

Uff ikke noe hyggelig beskjed å få nei, og ja det er jo kjempedårlig gjort å bare tenke på å ikke si ifra om sånt.

*trøsteklem*

Vi fikk beskjed på sykehuset om at vaksinen ikke er så effektiv. Altså en falsk trygghet. I de fleste tilfeller er den bare 50% sikker. 

Back
Topp