Tur til Sverige :)

Bruker187cat

Forelsket i forumet
Jeg og en venninde tenkte å ta oss en kjøretur fra Stavanger til Sverige (Svinesund) den 17 juni. Mandag til fredag :)

Noen som har gjort det samme? Evt hvor lang tid tok det, hvor overnattet dere? Og hvilke babyrelaterte ting er lurt å handle der? (planen er vel nordbysenteret)

Vi tenker å overnatte ett sted på vei til Sverige og en natt i Sverige og en natt i Norge på tilbakeveien :)

Det er noen koselige overnattinger i Strømstad rett ved havet. Det tar vel ca 20 min å kjøre fra (Svinesund) Har ikke overnattet der selv, men har overnattet ute på Kosterøyene.

De har også spa hotell der http://www.stromstadspa.se/hotell. Så kan du ta mother-to-be spa, etter en lang kjøretur ;)

Sniker litt, men om dere skal over grensen, ville jeg tatt en dag på ullared. Det er noen timer ekstra, men ikke så mange! Der har de masse babyutstyr, og masse annet gøy!

Åh :) da må jeg sjekke ut det ja!
Har de masse kjekke butikker utenom også på norbysenteret? Evt hvilke andre butikker har de på grensa?
Nordbysentetet har masse butikker:-) de har en stor barneutstyrsbutikk også. Også på Svinesund ligger happyland som vi har handlet mye på:) men du finner mye og mer på Nordbysenteret altså:-)men ps: sia butikken er skummel, det er utrolig mye lekkert der:-) egen avdeling til barn.

Sniker litt, men om dere skal over grensen, ville jeg tatt en dag på ullared. Det er noen timer ekstra, men ikke så mange! Der har de masse babyutstyr, og masse annet gøy!

Ja det snakket vi om, har jo kanon lyst å dra dit :) hvor mange timer fra Svinesund er det? Og er det lett å finne frem? :p

Ja me har tatt den turen flere ganger Både Stavanger-Nordbysenteret ..Ullared, fermanstorp, københavn å Kiel hehe :D :) Dersom du overnatte på Strømstad Camping , IKKJE overnatt i de små tomannshyttene for sengene der e harde som asvalt, uten å overdrive.. det var veldig vanskelig å sove :)
De har en babybutikk på Nordbysenteret , der selger de Stokke vogner også... Der e kje så enormt mye å spare akkurat der oppe syntes eg, men om du kjøre nedover så e der mer å spare på babyshop e.l nedover sverige.. Tror der e realtivt høge priser akkurat oppe på svinesund pga der e så mye nordmenn der :) Send pm dersom der e noe du lure på :)

Henger meg på denne tråden her, håper det ikke gjør noe, Mulig vi skal ha en likens tur, noe spes man bør få med seg(handlet)? (Tenker av ting til baby) , er det noe spes man bør ta hensyn til mht mat ? Vi skal mest sannsynlig via strømstad, gøteborg el

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Henger meg på denne tråden her, håper det ikke gjør noe, Mulig vi skal ha en likens tur, noe spes man bør få med seg(handlet)? (Tenker av ting til baby) , er det noe spes man bør ta hensyn til mht mat ? Vi skal mest sannsynlig via strømstad, gøteborg el

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Har svart på tråden din :)
Ser dere skal sove på hotell, BRA :D vi hadde en overnatting på camping, og det var heelt forferdelig :/ så da ble de tre neste overnattingene for oss også
På hotell ;) kan anbefale hotell ullared :)

De har alt til baby på ullared, små og store ting, til en billig penge ;) så alt du trenger + litt mer finner du der :)
Lite tips er å være der når de åpner, for ut over dagen fylles det godt opp med folk og det er litt slitsomt :/
Vi hadde en pause midt på dagen når det var "rush" og gikk tilbake igjen på kvelden når det hadde roet seg litt, det var veldig greit :)
Kos deg :)
Og IKKE glem støttestrømper til å ha på i varehuset og på bilturen ;)

Back
Topp