Tur til Polen

marenjoh

Andre møte med forumet
Nokon som har vert i gdansk eller sopot?
Me planlegger å ta ein 4 dagars tur når eg er rundt 29 veker..
Skal og ha med kommande storesøster på 6,5år.
Noko spesielt å huske på utan det vanlige med hygiene og dette med at maten skal vere gjennomsteikt osv?
Er det noko kjekt for barn å oppleve/sjå der? Og har du eit hotell å anbefale? [emoji2]

Har vært i begge to stedene, men bodd i Gdansk [emoji4] Veldig koselig sted [emoji4]
Bodde på Hilton hotell - helt perfekt beliggenhet [emoji4] Har også bodd på Hanza hotell, også en god beliggenhet [emoji4]

En koselig båttur ut til Westerplate er hyggelig for liten og stor, en tur rundt i gamlebyen er ålreit for alle og da gjerne med et isstopp for lille (også stor)[emoji6] Kort tog-, eller taxitur til Sopot som byr på en nydelig strand og en flott molo [emoji4]
Billig og spise ute i Polen [emoji4]

Vi skal til Gdansk i mai, første gang for oss. Har ikke lanlagt så mye enda, men skal bo på Puro Gdansk Stare Miasto hotell, ganske nytt og veldig fint så det ut som. Og litt billigere enn Hilton.
Og så tenkte jeg å få meg en spabehandling hvertfall ;)

Jeg reiser til Krakow i morgen :) så jeg har lite tips. Har hørt at man skal være nøye med hygiene, ellers hadde ikke jm noen tips. Jeg la også inn et spørsmål om dette på nettmøtet med jm denne uken.

Men har vært i gdansk og det var skikkelig fint.

Men vet noen av dere hvordan det er med vann i Polen? Er det rent nok til at jeg kan spise salatene der nede? Eller må jeg være like streng som når jeg er i syden?

Jeg reiser til Krakow i morgen :) så jeg har lite tips. Har hørt at man skal være nøye med hygiene, ellers hadde ikke jm noen tips. Jeg la også inn et spørsmål om dette på nettmøtet med jm denne uken.

Men vet noen av dere hvordan det er med vann i Polen? Er det rent nok til at jeg kan spise salatene der nede? Eller må jeg være like streng som når jeg er i syden?
Du kan spise grlnsaker og frukt når du vasker dem, samme som her. Bare husk at du ikke bør drikke vann rett fra springen;) bedre å kjøpe i butikken, koster ingenting:)

Du kan spise grlnsaker og frukt når du vasker dem, samme som her. Bare husk at du ikke bør drikke vann rett fra springen;) bedre å kjøpe i butikken, koster ingenting:)
Takk for tips :)

Tenkte å drikke vann på flaske, men godt om vannet er rent nok til at man kan spise salater, ellers blir kostholdet så kjedelig ;)

God tur! [emoji2]

Back
Topp