Tur til Kreta!

Nala

Elsker forumet
Samboeren min og jeg har vært på langhelger og småturer sammen, men aldri en "skikkelig" ferie. Men nå har vi bestilt en uke til Kreta! [:D] Vi fant ut at hvis vi ikke benytter sjansen og unner oss en tur nå, kan det bli lenge til neste gang vi får sjansen... Jeg gleder meg kjempemasse, vi skal bare kose oss og slappe av.

Er det noen som her vært på Kreta før, som kanskje kan anbefale noe vi må få med oss? Vi skal til Chania-kysten og vi skal bo på et hotell i Agia Marina. Koselig hvis noen har noen tips! [:D]

Hørtes utrolig koselig ut! har vært en gang på kreta for to år siden. ligger en utrolig nydelig strand på vestkysten tror jeg det var.. sør vest sikkert. syns den var vert å få me seg, akkurat som å være på en middelhavsøy:) helst klart turkis vann og hvit sand. ville reist litt tidlig hvis dere har bil, for å komme før turistbussene! god tur!!

Tusen takk! [:D]

Har hørt om den stranden, ja, 07baby83. Har til og med fått kart og veibeskrivelse av pappa og stemoren min, så det blir nok en tur dit. [:D] Gleder meg villt til å dra, har begynt nedtellinga allerede...

Åååå så heldig du er nala. Vi har selv vært i agia marina, kjempefint der altså, fineste plassen jeg har vært på i syden. Passe rolig, og vil man ha litt mer fart og spenning er det kort busstur inn til chania. I chania bør dere få med dere et besøk på en av havnas restauranter. Spesielt fint er det med en romantisk båttur derfra. Drar ut når det er lyst, og kommer hjem når det begynner å bli mørkt, og man ser solnedgangen og lysene fra byen. Det er flott. Var også på et sjøfartsmuseum der som var kjekt å få med seg. Ellers, maten er heeeeeelt utrolig god...å hvor misunnelig jeg er.

og den stranden, må dere få med dere:) Rooosa sand enkelte plasser, tok med litt hjem jeg..hihi.
vi leide bil, og kjørte dit, men vær obs på trange veier oppover fjellet, og folk tuter for å varsle at de er på vei rundt svingen. Var litt skummelt, så sikkert ok med buss, men så lenge man tar forhåndsregler, er det deilig å ha sin egen bil for en dag. Remember en med aircondition da.

Når er det dere reiser? Kos dere masse masse.

Sommerklem. Jeg ferierer i oslo nu, er trønder i stooorby..ikke bare bare. hehe, men har ikke rota meg bort enda.

God tur! Kos dere masse!!

Jeg og mannen hadde egentlig planer om en skikkelig tur til neste sommer, da har vi 10års bryllupsdag, men det spørs hvordan det går nå... med en liten baby.

Ååååh. Dette vekker minner. Stranden heter Elafonissi og den må dere få med dere. Det er fint å leie bil og kjøre dit (litt skummelt å kjøre der, men bare tut før hver sving så andre hører at du er der og tar det med ro så går det greit) eller kjør litt opp bak Chania til en park tilegnet en stohet (husker ikke navnet) og masse olivenlunder, appelsiner (de må smakes, de er verdens beste) og masse små kirker og klostre som man kan gå inn i (kjøp gjerne brød/kake som nonnene baker for å tjene litt penger). Knossos- ruinene burde man også få med seg, men vær forberedt på å 'gå i kø' ta med vann og gode sko. Oooog det holdt jeg på å glemme benytt sjansen til å ligge på stranden og slapp av, det fortjener du!

God tur!

Tusen takk for alle gode tips! [:D] Nå gleder jeg meg bare enda mer... [:D] Bare en uke igjen til vi drar nå!

Jeg drar selv til Kreta på jentetur, den 24. aug. Gleder meg stort. Husk å hold deg unna kattene og lite stekt kjøtt. Det fikk jeg streng beskjed av legen min om.

God tur! [:)]

Back
Topp