Tur på legevakta i dag.

youngatheart

Flørter med forumet
Hei alle,
som flere her, venter jeg mitt første barn.
I dag fikk jeg noen sterke, stikkende smerter på høyre side, langt ned mot egglederen. Kommer som knivstikk med jevne mellomrom og likner ikke særlig mye på mensmurringer...-MYE værre enn det.

Siden jeg har hatt en ex.u (sv.skap utenfor livmor) før, så tok jeg kontakt med legevakta. Jeg kom meg dit og ble undersøkt. De kunne ikke finne noe som var urovekkende, bortsett fra at når de undersøkte meg innvendig, var den høyre egglederen ganske øm...

Jeg er jo selvsagt livredd for at noe sånn som sist skal skje, så de har henvist meg til Ullevål for UL i morgen. (De tok også blodprøve for å måle HCG-fordobling).

Er det noen av dere som har hatt sånne "vondter" så tidlig som 5. uke?
Del gjerne dine erfaringer, da er det lettere å føle seg avslappet å vite at det ikke bare er meg :)

Tusen takk!

ORIGINAL: youngatheart

Hei alle,
som flere her, venter jeg mitt første barn.
I dag fikk jeg noen sterke, stikkende smerter på høyre side, langt ned mot egglederen. Kommer som knivstikk med jevne mellomrom og likner ikke særlig mye på mensmurringer...-MYE værre enn det.

Siden jeg har hatt en ex.u (sv.skap utenfor livmor) før, så tok jeg kontakt med legevakta. Jeg kom meg dit og ble undersøkt. De kunne ikke finne noe som var urovekkende, bortsett fra at når de undersøkte meg innvendig, var den høyre egglederen ganske øm...

Jeg er jo selvsagt livredd for at noe sånn som sist skal skje, så de har henvist meg til Ullevål for UL i morgen. (De tok også blodprøve for å måle HCG-fordobling).

Er det noen av dere som har hatt sånne "vondter" så tidlig som 5. uke?
Del gjerne dine erfaringer, da er det lettere å føle seg avslappet å vite at det ikke bare er meg :)

Glemte å legge til at samboern og jeg hadde sex i går og jeg hadde litt smerter etter det...Har dette noen sammenheng da?

Oj! Hørtes ut som noe jeg har følt... Har fått sånn supervondt i eggleder-området en gang etter sex (rett etter orgasme). Så vondt at jeg kastet opp av smerte... [8|] Var sikkert på at det var en sa. Men neida. Smertene varte i en times tid, men så gikk det helt bort. Så fikk jeg orgasme (sorry detaljer assa, jenter ) for noen dager siden igjen, og da fikk jeg også vondt der igjen. Denne gangen var det ikke så ille som 1.gangen. Det rare er at det bare kommer etter orgasme...[8|] Derfor har jeg ikke turt å komme, faktisk, fordi jeg er så redd for å få sånne smerter igjen. Kroppen prøver kanskje å si meg noe?? Har ikke vært hos legen med det, for det gikk jo bort, og skjedde jo bare de to gangene. Kanskje det kan være noe slik du har også?? Hva jeg skal gjøre med det vet jeg ikke, dessverre. (unngå å komme, kanskje?)

takk for svar, det er godt å vite at jeg ikke er alene.

Smertene jeg hadde i dag, varte kanskje i to timer og jeg kunne nok telle ti sekunder mellom hvert "hogg" jeg kjente.
Når jeg tenker etter, kom smerten da jeg hadde gått en del. Når jeg fikk ligget en time på benken (på legevakta og veeeeentet på at det skulle bli min tur), følte jeg meg helt fin igjen. Bortsett fra at jeg ikke tør å presse på når jeg tisser, for da kommer støt/stikk-smertene..
Flere som hadde det sånn tidlig?

ORIGINAL: Lillepusen

Oj! Hørtes ut som noe jeg har følt... Har fått sånn supervondt i eggleder-området en gang etter sex (rett etter orgasme). Så vondt at jeg kastet opp av smerte... [8|] Var sikkert på at det var en sa. Men neida. Smertene varte i en times tid, men så gikk det helt bort. Så fikk jeg orgasme (sorry detaljer assa, jenter ) for noen dager siden igjen, og da fikk jeg også vondt der igjen. Denne gangen var det ikke så ille som 1.gangen. Det rare er at det bare kommer etter orgasme...[8|] Derfor har jeg ikke turt å komme, faktisk, fordi jeg er så redd for å få sånne smerter igjen. Kroppen prøver kanskje å si meg noe?? Har ikke vært hos legen med det, for det gikk jo bort, og skjedde jo bare de to gangene. Kanskje det kan være noe slik du har også?? Hva jeg skal gjøre med det vet jeg ikke, dessverre. (unngå å komme, kanskje?)

Hei du,
det var nok ikke direkte etter sex og ikke etter at jeg hadde kommet. Men sånn times tid etter det eller noe.. Har kjent litt støt-smerter når jeg bøyer meg ned for å f. eks plukke opp noe fra gulvet eller strekker meg etter noe. Har du merket det?

Tusen takk!

ORIGINAL: youngatheart

Har kjent litt støt-smerter når jeg bøyer meg ned for å f. eks plukke opp noe fra gulvet eller strekker meg etter noe. Har du merket det?

Jeg kan ikke si jeg har det egentlig... Men jeg satt i to dager i strekk og leste/skrev til eksamen, og etter det har jeg merket noe som likner veldig på lommelegen.no`s beskrivelse av bekkenløsning...!!! Og da har jeg fått skikkelig stikkinger/stråling lavt i magen mot lysken og ved skambenet. Jippi, hvis det er det jeg har fått...

Jeg skriver rapport vettu.
Jeg krysser fingrene for UL i morgen og håper at jeg får se "noe" i alle fall og at ting er der det skal være :D

Jeg husker at jeg hadde mye vondt i begynnelsen av svangerskapet.. Var kjempebekymra, og engsta meg mye for det.. Men det var ingenting med meg, og jordmora sa at det var vanlig å ha en del vondt i begynnelsen pga livmora vokste og strekte seg.. Men det er jo ofte trygt å få komme til en lege eller jordmor for å bli beroliga da.. [:D] 

Ja, det er alltid godt å få det sjekka. Jeg skal til UL i dag på Ullevål, så jeg må bare *håpehåpehåpe*
Takk for støtten, det er godt å vite at dere er her!

Takk for beroligelsen :) Det hjelper å høre at andre opplever det samme, så blir det ikke så skummelt!

Back
Topp