L
lindaen
Guest
Like u know så dro vi en tur på føden igjen igår.. Svien i magen er blidd mye verre å jeg hadde kjempe vondt i magen.. Jeg hadde jo skrevet et brev til jordmor på torsdag som hun spurte om hun kunne få legge i journalen min.. Det har virkelig gjort susen altså! Har aldri fått så mye hjelp og forståelse der borte før! Den registreringa jeg ikke husker hva heter visste at barnet hadde det kjempe bra og at jeg hadde regelmessige sammentrekninger hvert 10ende minutt.. Men ikke spesielt vondt så det er ingenting stort på gang da.. Fikk snakke med en lege som spurte om absolutt alt, for første gang var det faktisk noen som hørte på ALT, og ikke bare slengte ut en diagnose før man var kommet halvveis, men han mente også at det var nerver i klem og at det ble verre fordi ungen vokste.. Han hadde god tid og vi fikk spørre om alt vi lurte på som vi ikke hadde fått svar på hos alle de andre legene vi har vært hos! Han var faktisk veldig innstilt på å sette i gang fødselen der og da, men han sa først at når man setter i gang er det større sjanse for at man må gripe inn og spurte om vi klarte å holde ut litt lenger.. Jeg trodde jeg skulle begynne å gråte der å da! Sto liksom med billetten til å få avslutte det hele!! Men jeg valgte å si nei.. Nå som det faktisk er litt åpning og godt modnet så skal jeg klare å holde ut litt til.. Men jeg vet at jeg kan ombestemme meg når som helst.. Når smerten blir enda verre, noe den kommer til å bli, så kan jeg faktisk trekke det tilbake å få hjelp.. Han legen spurte om han også kunne prøve å tøye på åpninga å se om han klarte å provosere litt han også.. Siden jeg ikke synes det gjør noe vondt så var det helt greit for min del.. Men Eirik stakkars ga beskjed etterpå at om det skulle gjøres igjen så klarte han ikke å være med.. Han satt jo å så på legen som skalv i armen fordi han var så hardhendt.. Å det var et forferdelig syn for han! Det var jo helt klart verre denne gangen, for han tok jo i det han klarte der inne, men jeg synes fortsatt ikke det var særlig vondt.. Han sa jeg måtte si ifra når han skulle stoppe, men siden det ikke var så ille så fikk han holde på til han ikke klarte mere selv.. Har hatt litt "mensenvondt" konstant siden da, men det føles aldeles ikke ut som det er noe på gang.. Så er dere nå oppdatert for denne gang da.. Håper det er sisste "bomtur" på føden for vårs del nå.. Neste gang sitter vi med nurket i armene[:)]