Tuppeware. Noe nyttig?

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Er invitert på tuppewareparty, og lurer på om det er noe i sortemanget som man bare "må" ha?

veldig kjekke de koppene man kan kjøpe i 4 pakkning med lokk til sugerør så ungene ikke søler =)

Ok. Noe mer som er verdt å se på ?

Det er veldig forskjellig hva folk bruker.. så vanskelig å si.
Jeg elsker alt fra tupperware... og fint med evig garanti:)

Jeg har et sånt "tacosett" som er veldig greit (2 store boller med lokk og salatbestikk + 5 små skåler som henger sammen)

Liker veldig godt løk-kutteren, kvitløkspressen og boksåpneren.

"Potetkokeren" er knallfin (boks med lokk. Man tar potetene i mikro, 1 min pr. potet, ferdig)

Pannene deres også er veldig gode, og slikkepottene.

Og en rist til å ha nederst i skåler hvor man oppbevarer feks. påbegynte grønsaker. Hindrer grønsakene å ligge i sitt eget vann, bedre holdbarhet.

Jeg har visst en del fra tupperware ser jeg 

Jeg elsker boksåpneren Den er super, blir ingen skape kanter når du åpner hermetikkbokser, også kan du sette på igjen lokket..

Riskokeren! =)
Og hvis du liker å bake vil jeg anbefale kjevla og bakeunderlaget også!
Tror jeg har alle tingene i katalogen nesten, men jeg synes alvorlig talt synd på de som ikke har de 3 tingene her! emoticon

Jeg har mye tupperware.. men favorittene mine er : Ultrapro formene (super lette å rengjøre) Herb chopperen Quick chef Grytene og pannene Slikkepottene Oste klokkene Var det jeg kom på.. Ellers er jo stort sett alt av tw bra.. Oppbevarings bokser osv er kjempe kjekt å ha ;)

Riskokeren, pizza/snittehjulet, KNIVENE, potetskrelleren <3, pannene, bakeunderlaget, slikkepottene, tutkoppen, barnebestikket, alle mulige slags smarte oppbevaringsbokser.. ja, det var noen av favorittene mine som jeg kom på i farta.. 
Har MYYYE tupperware, svigermor var selger før.. skulle virkelig hatt ALT på kjøkkenet mitt i tupperware! ;P

Løkkutteren er et must for meg som gråter når jeg ser løk på butikken! Dessverre kastet min overivrige mann kniven i bosset da han ryddet i forrige uker, og jeg har felt mange tårer etter det! (Pga løken da liksom, ikke pga en kniv). Ellers bruker jeg potetskrelleren og pizzahjulet og koppene i 4pkn med sugerørlokk. Praktisk når minsten må trene munnmotorikk for å slutte med all slevingen! De koppene er også perfekt str til melkeglass for voksne som passer vekten (jeg drikker for mye melk...).

Stableboksene.....husker ikke hva de heter, men man har f.ex. pålegg oppi og så setter du de oppå hverandre med lokk på den øverste. Potetskrelleren, boksåpneren, løkhakka, hvitløkspressa, kjevla..... Masse bra

Riskokern til å bruke i microen er uunnværlig. Helt ærlig. Og det mener alle jeg kjenner som har den også :-D

grønnsaksskreller

Gryteøsa syns jeg er vanvittig god.

Påleggsbokser

jeg har sååååå mye... :-P

Da må jeg anbefale en bolle med lokk,med sil oppi.bruker den til spaghetti,poteter,grønnsaker osv osv....det varme vanne renner i bunn og holder maten varm!

Genial.
Hører mange skryter av potetskrelleren også,personlig liker jeg den ikke.

den der som kutter løk har jeg hørt mye positivt om. Samt sånn bakeunderlag, det er helt genialt!

Jeg elsker servofixen, salatbollen med rist nederst, og oppbevaringsbollene med lokk i et sett på 3 forskjellige størrelser og 4 boller.
Mateskene er også gull! :)

heleneT skrev:
Da må jeg anbefale en bolle med lokk,med sil oppi.bruker den til spaghetti,poteter,grønnsaker osv osv....det varme vanne renner i bunn og holder maten varm!

Genial.
Hører mange skryter av potetskrelleren også,personlig liker jeg den ikke.

Hvis det er den firkanta du snakker om er jeg helt enig!! Den er rå! (min er hvit med noe blått på, men det kan jo variere litt sikkert) Bruker den også når vi har vafler eller pannekaker, da holder de seg varme og slipper unna dampen, fordi den renner ned under "sila".
Boksåpneren er verdt sin vekt i gull!  Knivene er helt fantastiske!
Det er de tre tingene som helt klart blir brukt mest her i huset, men bruker også løkkutteren, bakematta og salatbollene veldig mye:)

Jeg er konsulent, så jeg har leiligheten helt full.
Klarer aldri bestemme meg for hva jeg liker best.

Easy rice - riskokeren, helt super til basmati-, jasmin- og sushiris i micro.

Slikkepotten

Ultra pro - stekeformene, ingen over, ingen ved siden! Utrolig lette å gjøre rene og maten blir utrolig saftig og god.

Isskjea - noe av det beste Tupperware har kommet med. Den er tung, så det er lettere å lage kuler. Den finnes ikke i katalogen, men spør konsulenten om hun kan bestille den som reservedel.

Bake-to-basics Squeeze it - nye versjonen av sprøyteposen til å pynte kaker etc. Jeg elsker den! Vanskelig å forklare hvordan den ser ut, men du holder ikke rundt innholdet, så krem/frosting blir ikke varm. Helt genial! Følger med fem sprøytetupper og lokk.

Herb chopper - løkkutteren. Tupperware sitt mest solgte produkt i 2010, det sier seg selv. Livredder!

Hermetikkåpner - blir ikke skarpe kanter, lett å få av lokket, lokket kan settes på igjen.

Knivene! (minus brødkniven) elsker urtekniven, universalkniven og kokkekniven. Brødkniven er ubrukelig.

Silikonform til 7 muffins - utrolig lettvint, muffinsene blir små, men høye. Kjempefin størrelse. Lett å få ut av formen. Tåler opp til 220 grader.

Fridgesmart - grønnsaksbokser hvor du justerer mengden oksygen som gjør at grønnsakene holder lengst mulig. Og de holder lenge!

Cheesmart - osteklokkene. Osten holder lenge, også ser det veldig pent ut i kjøleskapet.

Toastsmart - brødboks til oppskjært brød. Brøden holder seg lenge ferskt.

De koppene med lokk, med sugerørhull som folk skriver om her forsvinner forresten fra katalogen om 3 uker. (og resten av Avantiserien)

Back
Topp