Tungt eller lett????

Jasminaugust2016

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Sensommerbarna 2016
Jeg lurte på om det er sant eller det er bare meg som følger sånn:confused:.

Jeg synes det var lettere å gå gravid med første mann. Jeg husker at jeg var på jobb til 3 uker før termin, hadde ingen plager enn lav blodtrykk, kunne gå på lenge turer uten at jeg blir dødsliten, hadde mye energi til å jobbe hjemme i tillegg, fikk mer sov når som helst, hadde bedre lyst på mat og spisser hva som helst, var på flere sosiale aktiviteter uten at jeg blir trøtt etter det.....

Nå er det helt motsatt:( sykmeldt nesten hele mitt svangerskapet, tomt for energi, tungt og klarer ikke å gjøre vanlig hus arbeid.....

I tillegg har jeg et barn som jeg må tenke på/ta hensyn til. Det kreves at jeg er litt aktiv og engasjert. Det er jo så gøy å være/leke sammen, særlig jeg har en flink gutt som klarer det meste selv:) men noen ganger får jeg dårlig samvittighet for at jeg klarer ikke å bli med ham akkurat som før jeg ble gravid:(

Akkurat det samme her! Med førstemann jobbet jeg helt til permisjonstart, fin form osv. Nå er jeg jo helt tom for energi, bekkenløsning, sliten, trøtt og synes dette er tungt..

Så du er ikke alene der, du :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Akkurat samma her og.
Største fordelen med nr 1, va at eg kunne sova når eg ville/hadde fri...no har me jo "aldri" heil fri lenger ;)

Har det på akkurat samme måte. Med nr.1 var jeg ikke så plaga med kvalme, og hadde det ikke vært for at jeg falt ned kjellertrappa 6 mnd på vei, så hadde jeg vært i jobb fram til permisjonsstart. (Mosa korsryggen og slo på meg bekkenløsning.)
Denne gangen har det vært kvalme og svimmelhet, bekkenlåsninger med påfølgende bekkenløsning, og har vært i generelt dårlig form. MEN nå er det ikke lenge igjen! :D

Jeg har ikke vært gravid før, og har ingen plager i dette svangerskapet. Nå er det snart bare 5 uker igjen til termin, og synes jeg har vært heldig. Jeg er blitt tung og blir sliten for det minste, men ser ikke på det som stort problem. Jobber og jobber, så holder nok ut :)

Jeg har heller ikke vært gravid før. Men jeg synes dette er tungt.. mye pga bekkenløsning og andre ryggplager. Men det som er det verste nå, er at jeg sliter med å puste ordentlig. Det er skikkelig ekkelt. Akkurat som at jeg får magen pressa i halsen, og det er slitsomt kjenner jeg. Hjelper ikke på at jeg har vært tett i nesa konstant siden begynnelsen av svangerskapet heller. Høres ut som en flodhest sikkert :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Akkurat det samme her! Med førstemann jobbet jeg helt til permisjonstart, fin form osv. Nå er jeg jo helt tom for energi, bekkenløsning, sliten, trøtt og synes dette er tungt..

Så du er ikke alene der, du :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Da følger meg litt lettet å vita at jeg ikke er alene på dette:p. Krysse alt får at det skal går bra med alle før og etter fødselen:)

Akkurat samma her og.
Største fordelen med nr 1, va at eg kunne sova når eg ville/hadde fri...no har me jo "aldri" heil fri lenger ;)

Åh jaaa, noen ganger følger meg til å skrike ut at jeg ville sove:smiley-angry017

Har det på akkurat samme måte. Med nr.1 var jeg ikke så plaga med kvalme, og hadde det ikke vært for at jeg falt ned kjellertrappa 6 mnd på vei, så hadde jeg vært i jobb fram til permisjonsstart. (Mosa korsryggen og slo på meg bekkenløsning.)
Denne gangen har det vært kvalme og svimmelhet, bekkenlåsninger med påfølgende bekkenløsning, og har vært i generelt dårlig form. MEN nå er det ikke lenge igjen! :D

Heldigvis er det ikke så lenge til alt er over:)

Jeg har heller ikke vært gravid før. Men jeg synes dette er tungt.. mye pga bekkenløsning og andre ryggplager. Men det som er det verste nå, er at jeg sliter med å puste ordentlig. Det er skikkelig ekkelt. Akkurat som at jeg får magen pressa i halsen, og det er slitsomt kjenner jeg. Hjelper ikke på at jeg har vært tett i nesa konstant siden begynnelsen av svangerskapet heller. Høres ut som en flodhest sikkert :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Samme her med pusten. Ikke minst helsebrann, it is killing me:confused:

Har ikke vært gravid før, men syns dette svangerskapet har vært veldig tungt. Bekkenløsning, dårlig søvn, halsbrann og sykemelding har lagt en demper på den såkalte idyllen ved å være gravid.
Satse på at jeg neste gang kan slippe bekkenløsningen i allefall :)

Jeg har en gutt på snart 7 og ei jente på 3. I tillegg har jeg nå gått gravid i 13 mnd sammenhengende og har enda 2 mnd til igjen til termin. (Fødte jo dødfødte tvillingjenter i november og var gravid på ny mnd etterpå..) Så kjenner på det både psykisk og fysisk at det er ekstra tungt denne gang. Da jeg gikk gravid første gang bare storkoste jeg meg :)

Jeg har det også tyngre nå, føler jeg har fått flere plager. gikk mye tur og jobber til siste slutt med førstemann. Denne gangen er alt tiltak å få utført.

Her er det samme som veldig mange av dere.

I første svangerskap var jeg sterkt plaget av bekkenløsning og hadde mye halsbrann på kvelden, men det er INGEN ting i forhold til denne gangen.

Det skal også sies at sist var det bare meg og mannen, jeg studerte, dvs jeg styrte min egen dag. Jeg sov når jeg ville og jeg var med på det jeg hadde lyst til. Vi bodde i en liten leilighet på 50 kvm2, nå har vi eget hus med stoor hage med alt det medfører. Nå er jeg i tillegg mye alene med en aktiv unge på 4 år, mannen har vært ekstremt mye borte og sånn blir det frem til jul.

Men men... Er 35 + 1 og mine fantastiske foreldre bor i nabohuset. Akkurat nå er 4åringen der :)

Jeg har vært mer kvalm dette svangerskapet, mens bekkenet mitt var MYE verre forrige gang. I grunn er formen ganske så bra om dagen, så skal absolutt ikke klage ! Og mannen er så flink til å ta seg av junior når jeg trenger hvile.

Jeg er også mer sliten nå enn i de forrige svangerskapene, men ikke så mye. Jobber 80% nå, og kjenner litt på at det kanskje er for mye... Jeg plages heldigvis ikke av bekkenløsning :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Første sv mitt var uten store plager og jobbet fullt (og vel så det) fram til permisjon. Dette sv har vært fullt av kroppslige plager og dårlig samvittighet til jobb og datteren min:P men koser meg like mye med magen nå som med første:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp