tungt å puste

MammaMilla2

gleder oss veldig til nr 2 <3
*MIA*
Noen flere som har merket endring i pusten? Synes det er blitt veldig mye tyngre å puste, spesielt når jeg ligger. Blir skikkelig tungpusten når jeg ligger, både på rygg og på siden :-/ er skikkelig ekkelt :-/ kan ikke huske at det var slik med storesøster..

Noen flere som har det sånn? :-)

Merker ikke noe når jeg ligger,
men merker godt at jeg puster og peser ekstra når jeg går opp bakker og trapper.

Hender hvis jeg ligger i spesielle stillinger, men ikke så ofte enda... Fikk mer problemer med det endel senere sist.. Ikke direkte problemer da, løste seg jo ved å endre stilling, men var ubehaglig..

Ellers er kondisen min lik 0 for tida, å jeg puster og peser som en gal, etter små anstrengelser :p.. Har luftveisplager fra før i tilegg da..

Merker ingen forskjell når jeg ligger, sitter i ro, men trapper er en annen sak. Må opp og ned en del trapper flere ganger til dagen i jobben min og der får jeg virkelig kjørt meg :P

Uff... Jeg kjenner på det samme. Kan ikke ligge på rygg, føler nesten jeg blir kvalt.. :O
På siden går det heldigvis bedre.. Merker mer til det om jeg nettop har spist og om jeg har vært i aktivitet/stresset ol.

Sent from my iPhone using BV Forum

Man skal jo ikke ligge på ryggen utover i svangerskapet pga dette:

Fra svangerskapsuke 20 bør gravide ikke ligge på ryggen når de trener, hviler eller sover. Dette skyldes det såkalte vena-cava-syndromet som oppstår når livmoren klemmer på venen som fører blod tilbake til hjertet fra bena og kan føre til lavt blodtrykk og svimmelhet. Den gravide vil imidlertid som regel føle ubehaget lenge før babyen merker noe til det, og ved å skifte stilling forsvinner symptomet raskt.

Merker at kondisen er blitt mye dårligere når jeg er ute å går og spesielt i bakker, men ikke merket noe når jeg sover ;-)

Back
Topp