Tungpustet

Alsikekløver

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Først, jeg er ikke forkjølet eller har andre symptomer på luftveisinfeksjon. De siste dagene har jeg kjent på en tungpusthet på kveldene, og særlig når jeg legger meg. Får liksom behov for å hoste litt. Kan ikke huske jeg hadde det sånn forrige gang, men har jo litt selektiv hukommelse.. Er det flere som kjenner på dette? Noen som evt har tips som letter følelsen? Skal snart på 36-ukers kontroll, så kan jo evt høre med legen også, men man blir jo helt stressa av å hoste offentlig eller si at man hoster i disse tider (og med grunn altså; men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener)

Jeg kjenner meg litt igjen ja..! Jeg hoster ikke, men er helt utrolig andpusten/kortpustet.. Det kan komme selv om jeg ligger helt stille på sofaen! Livmoren er veldig høy kjenner jeg, så det er nok grunnen ;) Det hjelper noen ganger å rette meg helt ut, ligge nesten med litt ekstra svai i ryggen :)

Først, jeg er ikke forkjølet eller har andre symptomer på luftveisinfeksjon. De siste dagene har jeg kjent på en tungpusthet på kveldene, og særlig når jeg legger meg. Får liksom behov for å hoste litt. Kan ikke huske jeg hadde det sånn forrige gang, men har jo litt selektiv hukommelse.. Er det flere som kjenner på dette? Noen som evt har tips som letter følelsen? Skal snart på 36-ukers kontroll, så kan jo evt høre med legen også, men man blir jo helt stressa av å hoste offentlig eller si at man hoster i disse tider (og med grunn altså; men dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener)
Førstegangs gravid i uke 36 her, jeg er også veldig tungpustet, men det er egentlig i løpet av hele dagen/døgnet. Føler ikke behov for å hoste, heller å hive etter luft litt innimellom.

Jeg har det samme. Jeg sliter også også med kronisk bihulebetennelse og snufser og nyser rett som det er. Føler meg litt uglesett de få gangene jeg er utenfor døren :P
Når jeg er på kontroll ved sykehuset nå er det folk utenfor som står og spør en rekke kontrollspørsmål ift korona, så må nesten le litt når de spør de spør om du har vært andpusten, tett etc.

Jeg har det samme. Jeg sliter også også med kronisk bihulebetennelse og snufser og nyser rett som det er. Føler meg litt uglesett de få gangene jeg er utenfor døren :p
Når jeg er på kontroll ved sykehuset nå er det folk utenfor som står og spør en rekke kontrollspørsmål ift korona, så må nesten le litt når de spør de spør om du har vært andpusten, tett etc.
Huff, så kjipt å ha det nå i disse tider.. jeg har kronisk tett nese når jeg er gravid, så man blir jo litt mistenkeliggjort. Det blir godt å være i mål snart!

Har ikke opplevd samme, men har vært forkjølet en stund nå i det siste.
Vil i alle fall råde deg til å ringe før du møter opp på kontroll! Spesielt siden det er noe som har oppstått. Det verste for helsesystemet er å bli infiltrert av korona. :) Det vil ikke gagne noen av oss, så er bedre at de får tatt forhåndsregler. Ellers håper jeg det gir seg snart :)

Jeg får «trange lunger» av kynnere. Merker mest til det når jeg ligger. Ubehagelig å ikke få trukket pusten skikkelig. Tenker det er lurt å unngå corona samtidig....

Back
Topp