Tungpustet

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Er det flere her som opplever at dere puster tyngre nå i svangerskapet?
Den siste uken har jeg merket at jeg ofte må hive etter pusten. Føler ikke jeg får trekt ned nok luft. Oppleves ganske ubehagelig. Husker jeg hadde noe liknende under første svangerskap men ikke så fremtredende som nå. Er det noe hjelp å få?
 
Jeg blir tungpustet av å gå opp trappa :facepalm: ellers kjenner jeg lite til det... Men syntes det var tidlig å kjenne det allerede nå. Kan vel ha noe med at kroppen får mer blod/økt trykk?
 
Ja, blir det spesielt når jeg legger meg. Husker det var slik sist også.
 
Samme her. Men det er ofte forskjellig fra dag til dag syns jeg. Merker at pulsen oftest går opp når jeg skal sove og ligger i senga.
 
Jeg har vært tungpustet nesten hele svangerskapet :/. Jeg fikk råd fra jordmor og begynne å trene på å gå sakte og ta det mer rolig.
Ofte går og beveger vi nordmenn oss fort, så prøv å ta det roligere :)
 
Godt å høre a vi er flere! Bare å gå opp trappa eller den faste gåturen er MYE tyngre nå. Klarer ikke prate med sambo når vi går vi går oppoverbakkene der :hilarious:
 
Samme her!! Blir fort tungpust når går opp på trappa og også på trening, måtte ta flere pauser og er også så tett i nese hele tiden siden ble gravid.
 
Samme her! Vi har soverom i 2. etasje og hvis jeg går opp trappa for å legge meg nedpå sengen litt, så kjenner jeg når jeg legger meg ned at jeg puster og peser voldsomt tungt. Jobber i 3.etasje i et kontorbygg (når jeg ikke har hjemmekontor pga korona) og peser som en HVAL når jeg har kommet meg opp! Heeeelt vilt!
 
ja. Kjenner også at jeg er mer tungpusten. merker viss jeg går litt fort, eller bare opp trappene fra kjelleren. Tror vel det ikke er så mye en kan gjøre med det. Det er bare sånn. Tett i nesen er jeg også, hjelper litt med saltvanns spray i nesen da.
 
Åh hærregud så letta jeg ble av å lese at det ikke bare er jeg som har fått akutt rævva kondis
 
Back
Topp