Tungpustet

Zophia

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Det er i dag en uke siden uttak, og jeg har som vanlig vært bitte litt overstimulert. Oppblåst og vond mage. Men i går kveld ble kom det noen smerter i brystet og så ble jeg plutselig litt tungpustet. Jeg har 50 prosent sykemelding, så skal ringe lege etter jobb. Men lurte på om noen av dere andre har opplevd dette??

Huff, høres ikke godt ut Zophia:( Du burde absolutt snakke med lege. Men syns du skal ringe å snakke med legen på klinikken. Fastlege har jo ikke så greie på komplikasjoner ved ivf. Håper alt er bra med deg og at pusten blir normal igjen veldig snart.

Jeg har allerede ringt klinikken. En av legene skal ringe meg opp i løpet av dagen. Dette var egentlig litt ekkelt :-/

Ja, det gjør faktisk ikke så vondt når jeg sitter helt i ro. Da jeg derimot gikk opp trappen en etage var jeg helt slått ut. Følte jeg hadde løpt maraton. Fikk liksom ikke nok luft, og så med en veldig trykkende følelse øverst i brystet. Mulig i lungene ...? Dette var skikkelig rart og skikkelig uvant. Får se hva legen sier for noe. Eggstokkene har jo roet seg betydelig ned de siste to dagene, så dette var merkelig.

Hadde forresten veldig vondt i natt. Kunne ikke ligge på siden, og måtte ha to puter under hodet. Ingen av dere som har opplevd noe lignende?

Jeg har ikke opplevd det. Men det er jo et symptom på overstimulering, men det er jo ikke sikkert det er det. Håper legen på klinikken kan bero deg med at det snart går over.

Legen ba meg om å komme inn til klinikken for kontroll med en gang. Jammen var jeg nokså overstimulert. Eggstokker som var tre ganger normal størrelse og veske i buken. Skal ta blodprøve i morgen og tilbake på kontroll.
Føler meg mer rolig nå som jeg har fått undersøkt det :-)

Det var bra de fant ut av noe, håper ikke dette går utover sjangsem for og lykkes nå som ruger... Lykke til:)

Takk :-)
Legen sa faktisk at det ofte kommer en slik sen overstimulering hos kvinner som faktisk er gravide. Det er nemlig hcg som trigger overstimuleringen. Snakk om å gi meg forhåpninger... :-/

Huff, kjipt at det virkelig var overstimulering. Men jeg tenkte faktisk jeg skulle skrive istad at sen overstimulering kommer gjerne hvis man blir gravid ;) Men jeg turte ikke.
Håper du virkelig er gravid :)

Håper prøvene i morgen viser at du er på bedringens vei :)

Ja, det hadde jo vært helt fantastisk, men tør ikke håpe på noe. Legen sa at ikke det var mulig å se noe på ul foreløpig, men ser at det er huket av for bl.a. Hcg på blodprøvehenvisningen. Er det mulig å få en høy nok verdi i blodet av hcg til å påvise en gravid med kun 5 dager ruging?

Vi krysser fingre og tær:)

Godt å høre at du har vært til kontroll, og at de fant ut av det. God bedring videre! Jeg krysser alt jeg har her:-)

Takk, jenter! Krysser for dere begge jeg og :-)

Hm, dette lover godt spør du meg ;). Skjønner at det absolutt ikke er behagelig og at man blir engstelig. Imidlertid har det vært slik med alle de jeg kjenner som har blitt overstimulerte at dersom plagene økte på en periode, var det grunnet svangerskap. Håper du er en av dem, du også!

Føler meg faktisk mye bedre i dag. Det presser ikke like mye i brystet, men er fremdeles litt tungpustet. usikker på om det egentlig er sen overstimulering eller om det er overstimulering fra uttaket ... :-/

Tok blodprøve i dag og skal på kontroll i morgen :-)

Back
Topp