Tungpustet når jeg får kynnere...

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Nå begynner jeg å merke at fødselen nærmer seg. Har hatt kynnere en god stund, men de har i det siste blitt mer ubehagelige. I tillegg til at magen blir knallhard, så har jeg i det siste også blitt veldig tungpustet når kynnerene kommer. Føler jeg må trekke pusten ekstra dypt for å få nok luft inn. Trenger ikke trekke pusten fordi kynnerene er vonde, men fordi jeg føler jeg får for lite luft... Er det flere som opplever dette?
Jeg er andregangsfødende og hadde egentlig masse kynnere sist også, men opplevde aldri noe slikt!

Nå er det en stund til jeg har termin (3 mars), men det er slik jeg har det om dagen også. Pyton greier.

Nå er det en stund til jeg har termin (3 mars), men det er slik jeg har det om dagen også. Pyton greier.

Var tungpustet utenom kynnere også en periode (er noen uker siden det da), men da var det nok fordi magen var så høyt oppe. Nå har magen sunket godt nedover og hodet er festet (jordmor sjekket 2januar, og da var det festet seg).. Syntes kynnere er ubehagelig nok i seg selv, men nå er det ekkelt å føle at man ikke får nok pust.
Det gir seg når ungen kommer ut ;-)

Ja vi får trøste oss med det. Hehe det er ikke lenge igjen for noen av oss. :-) tungpustet både med eller uten de kynnerne. Off

Har det slik eg og. Er nok berre at det presser ekstra opp mot ribbein og lungene under kynnere:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Huff, det der er ikke godt, altså... Krysser fingrene for at magen "synker" ned litt, så det blir bedre. Jeg hadde det mer slik med første enn med andre, det var en "typisk jentemage" som satt høyt oppe. Nr to var gutt, og en "guttemage". Lav og spiss. Jeg trodde egentlig ikke på det med gutte og jentemage, men på meg stemte det faktisk med det de som kommenterte det sa! Hvordan er det med deg?
Du får bare bite tenna sammen og fokusere på målet! Det er ikke lenge igjen til du har nurket i armene dine!

Jeg har det også slik. Hatt det slik i 2 uker nå. Blir skikkelig tungpust når jeg har kynnere, trodde det var starten på noe, men neida, sitter fortsatt her, 6 dager på overtid. Har moden livmorhals og 2cm åpning, men ingenting skjer:(

Huff, det der er ikke;-) godt, altså... Krysser fingrene for at magen "synker" ned litt, så det blir bedre. Jeg hadde det mer slik med første enn med andre, det var en "typisk jentemage" som satt høyt oppe. Nr to var gutt, og en "guttemage". Lav og spiss. Jeg trodde egentlig ikke på det med gutte og jentemage, men på meg stemte det faktisk med det de som kommenterte det sa! Hvordan er det med deg?
Du får bare bite tenna sammen og fokusere på målet! Det er ikke lenge igjen til du har nurket i armene dine!

Første var gutt,denne babyen mente legen var ei jente. Syntes magen ser veldig lik ut som første gang. Magen har sunket masse! De siste ukene har halsbrannen så og si forsvunnet. Må tisse hele tida siden ungen ligger så lavt nede. Bekkenet er bedre på noe områder. Så tror ikke magen min kan synke noe særlig mer nå uten at babyen kommer ut.

Jeg er fryktelig tungpustet hele tiden jeg, får jevnlige "anfall", særlig om kveldene. Det er helt grusomt til tider, og har vel vart i fire uker eller noe sånn. Kan våkne om natta av at jeg ikke får puste og sånn. Eneste som hjelper litt, er å lene seg framover mot noe, og å ha en pute på brystet når jeg ligger på siden, slik at jeg ikke "faller sammen" og får enda mer problemer...

Back
Topp