Tungpusta!

Karabinkrok

Blir kjent med forumet
Februarlykke 2022❄️
Har de siste dagene blitt ekstremt tungpusta. Føler jeg ikke får nok oksygen, utrolig ubehagelig. Puster alltid gjennom nesa, men må nå gispe etter luft gjennom munnen. Spesielt ille når jeg ligger nede. Hjelper jo ikke at nesa har tetta seg mer den siste tida, hjelper heldigvis med saltvannsspray. Mistenker litt at det ble litt vel mye god mat i jula hos svigermor, og det hjelper vel heller ikke at bekkenet har blitt veldig mye verre så jeg blir veldig mye mer inaktiv...

Noen andre som sliter med samme problem? Noen tips til løsning?

Er 34+0 i dag, og vet ikke hva slags leie han har i magen utover at han romsterer noe voldsomt :happy093

Samme her! Særlig når jeg legger meg, eller når jeg skal gjøre meg klar for å dra ut (da har jeg sikkert litt stress også). Det som hjelper her er egentlig å ta noen gode pust gjennom munnen, så kan jeg puste vanlig igjen etterpå. Må kanskje gjentas noen ganger, før pusten finner helt roen.

Jeg kjenner på det samme iblant. Utrolig ubehagelig og kan nesten gi litt småpanikk når jeg må hive etter pusten. Det jeg imidlertid plutselig oppdaget var at når jeg virkelig kjente på at jeg ikke fikk nok luft og gjerne ville hyperventilere litt (som egentlig skapte denne småpanikken), så hadde jeg det veldig mye bedre om jeg motsto den trangen og heller fortsatte med den rolige, dypere pusten. Og så forsøker jeg å ligge litt hevet med både bryst og hode

Eg kan gjerne oppleve det når eg våkner på natten. Går på do feks, og når jeg da legger meg er jeg sykt tungpustet. Utrolig ekkelt.

Back
Topp