Tunge løft

Brud2013

Gift med forumet
Når er det man skal begynne å ikke løfte tungt????

Er i en jobb der det er en del tunge løft...

Det bør du unngå i hele svangerskapet! kan nok være lurt å fortelle det til nærmeste overordnede allerede- selv om det er tidlig- sånn at du kan slippe å løfte tungt [:)]

Det er jo varierende egentlig..Noen opplever å ha ekstra krefter og energi under store deler av graviditeten og har ingen problemer med tunge løft. Det blir vel hva du kjenner er best for deg[:)]

Jeg tror det avhenger litt av fysisk helse før du ble gravid. Vet jo om jenter som har drevet med mye rart nesten helt frem til fødselen, men de hadde et annet utgangspunkt enn f.eks meg[:)]

Kjenn etter litt på kroppen, får du vondt, ekstra mye kynnere så bør du kanskje ta det litt med ro! Hør med legen eller jordmor!

gikk ut i permisjon 5 mai og da jobba jeg i en barnehage på småbarnsavdeling og bærte jo rundt på de, har ikke vært noe problem får meg, men som sagt tror nok det er forskjellig for kvinne til kvinne og deres svangerskap..

Jeg fikk streng beskjed på jobbene mine om og Ikkje løfte tungt, Di andre løftet for Meg..

jeg lever med den filosofien at alt som er ok for meg er ok for barnet - så lenge jeg ikke overanstrenger meg tror jeg absolutt ikke det er noe farlig om jeg bærer litt...

Okay...
Takk for svar...
Skal til legen på mandag, så kan hende jeg forteller det etter det!
Har litt lyst til å vente, men hvis det er bedre for barnet, så forteller jeg det!

Forsiktig med løft over 10-15 kg. Men du kan jo bruke forflytningsteknikk i stede! En skal jo ikke løfte, men forflytte.
Dessuten se de som er mødre fra før, de må jo bære / løfte  barna sine...
(dette sa min fødselslege til meg)
Det er mange som trapper ned aktiviteten mens de går gravide, så mye av muskelmassen forsvinner... tenk på kreftene en må ha for å gjennomføre en fødsel!

Back
Topp