Tunge løft

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Sikkert dumt spørsmål, men er det noen maksgrense på antall kilo som er anbefalt gravide å løfte..?

Tenker i forhold til jobb. Det er innimellom ganske tunge kasser som må løftes.

Anyone? :pompus:
 
Sikkert dumt spørsmål, men er det noen maksgrense på antall kilo som er anbefalt gravide å løfte..?

Tenker i forhold til jobb. Det er innimellom ganske tunge kasser som må løftes.

Anyone? :pompus:

Aldri hørt om noen maks grense. Jeg løftet vekter (trening) forrige graviditet. Men du bør løfte riktig, ikke overanstrenge deg, altså du bør ikke føle at du så vidt klarer det. Jeg trente en del med PT, og hun sa det var lurt å ta det litt roligere, at man ikke skulle føle man så vidt klarte å løfte noe når man er gravid. Regner med det blir det samme på jobben din. Ta det med ro, ikke få veldig høy puls, ikke overdriv og løft på noe du føler egentlig er for tungt. Mye kommer nok an på styrken du allerede har i de musklene du bruker.
 
Jeg Spørte legen min hva tunge løft er. Da sa han at om du må anstrenge deg å liksom lage sånne bæsjelyder (haha) da er det for tungt :)
 
Jeg har veldig tunge løft i min jobb (30+) kg. Fått beskjed om at jeg ikke kommer til å jobbe så lenge pga det. Skal sies at jeg også har svak livmorhals.
Her får jeg løfte enda men skulle ikke løfte om det skapte ubehag.
 
Aldri hørt om noen maks grense. Jeg løftet vekter (trening) forrige graviditet. Men du bør løfte riktig, ikke overanstrenge deg, altså du bør ikke føle at du så vidt klarer det. Jeg trente en del med PT, og hun sa det var lurt å ta det litt roligere, at man ikke skulle føle man så vidt klarte å løfte noe når man er gravid. Regner med det blir det samme på jobben din. Ta det med ro, ikke få veldig høy puls, ikke overdriv og løft på noe du føler egentlig er for tungt. Mye kommer nok an på styrken du allerede har i de musklene du bruker.

Takk :)
ja, jeg får nok egentlig bare føle på det. Og prøve å løfte riktig. Evt la resten stå til nestemann.
Styrken i musklene fra før ja, hehe! Det er ganske kleine greier vi snakker om her :hilarious:

Mvh *ikketrentordentligpåettår*
 
Jeg Spørte legen min hva tunge løft er. Da sa han at om du må anstrenge deg å liksom lage sånne bæsjelyder (haha) da er det for tungt :)

Skal huske det :hilarious: (dvs kommer ikke til å glemme det)
 
Jeg har veldig tunge løft i min jobb (30+) kg. Fått beskjed om at jeg ikke kommer til å jobbe så lenge pga det. Skal sies at jeg også har svak livmorhals.
Her får jeg løfte enda men skulle ikke løfte om det skapte ubehag.

Ok :) ja, da er det jo en medisinsk grunn for restriksjonene. Er bare å følge legens råd da:Heartred
 
Løfter mye på toåringen og han veier 13 kg. På jobb deler jeg en diger pakke med kopipapir i tre når jeg skal hente på lageret og går tre runder. De veier en del så vil ikke risikere noe. sikkert hysterisk for veier 12-13 kg, men mer massiv å løfte enn gutten som fordeler tyngden på en annen måte.
 
Jeg har mye tunge løft på jobben min. Er jo vandt til å løfte tunge ting så ofte, så er nok annerledes om du ikke er vandt til det. Kommer til å løfte så lenge jeg føler selv at det ikke er for tungt. Jeg rekner med at jeg ikke kommer til å jobbe helt ut gjennom svangerskapet, da det blir vanskelig å legge til rette ting med stor kulemage.
 
Back
Topp