Hvorfor skal man egentlig ikke løfte tungt? Er det kun pga bekkenet eller er det andre grunner og?
jobber i dagligvaren, så blir en del tunge løft iløpet av dagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er ingen grunn til at friske gravide ikke skal løfte. Det var noe man sa i gamle dager. Bare løft du.Hvorfor skal man egentlig ikke løfte tungt? Er det kun pga bekkenet eller er det andre grunner og?
Har du hørt med jordmord om det?
Det stemmer det Polying sier, men jeg tror faktisk det står i arbeidsmiljøloven eller en eller annen plass at dersom du løfter totalt over et visst antall kg pr dag, så har man rett på tilrettelegging. Dersom ikke det kan tilrettelegges kan den gravide gå ut i svangerskapspenger. Nå er hjernen min helt bomull for tiden, så jeg husker faktisk ikke hvor jeg fanget opp den infoen.
Går egentlig helt fint å løfte og styre på, når bekkenet blir vondt, tar eg noen rolige dager. Bare lurte på om det kunne være skadelig for småen eller noe sånt, eller om det bare er meg selv det går utover
Jm sier eg må passe på meg selver butikksjef så er egentlig jeg selv som må tilrettelegge for meg selv.
Går egentlig helt fint å løfte og styre på, når bekkenet blir vondt, tar eg noen rolige dager. Bare lurte på om det kunne være skadelig for småen eller noe sånt, eller om det bare er meg selv det går utover
![]()
![]()
Det er deg selv det går utover.![]()