Tunge løft.

Cat White

Andre møte med forumet
Jeg lurer på hvor tungt man kan løfte når man er gravid?
En av grunnene til at jeg spør er at jeg er med i Røde Kors Hjelpekorps. Og skal ta en ny sertifisering for å vise at jeg har et godt nivå på førstehjelpen. I den forbindelse skal jeg ha bårebæring, hvor jeg og tre andre bærer en pasient på ca 80 kg ca 500m. i litt ulendt terreng, og over noen hindriger. løypen vi skal igjennom må gjennomføres på en time.
 
Siden dere er 3stk tror jeg det skal gå bra altså!
Forrige svangerskap dyttet jeg en 500kg rundball så å si alene helt til sluten av svangerskapet ;) null problem!
 
Jeg vet ikke, men jeg tenker du må kjenne litt på kroppen din. Hør etter hva den sier til deg! Alle sier til meg at jeg må være forsiktig å ikke bære så tungt, men jeg er ingen porselensdukke, jeg må bruke kroppen min!
 
Hvis du er vant til å løfte såpass så er det ingenting i veien for å gjøre det så lenge du kjenner etter at alt er greit.

Før ferien så ble jeg nekta av en kollega (som nå er blitt pensjonist) å bære en stol fra ett rom til et annet...Da måtte jeg nesten fortelle henne hvordan jeg trente i forrige svangerskap bare for å vise at det er litt forskjell fra da hun var gravid på 80-tallet :p
 
Det du må tenke på når det gjelder løft er hva kroppen din og du er vant med. Trener du til vanlig med vekter feks 40 kg, så skal kroppen tåle det, men er du utrent og skal plutselig nå begynne å bære 40 kg hadde jeg vært veldig forsiktig med det.

Og har du større risiko for SA skal man også være forsiktig med masse tung bæring eller har bekkenplager allerede nå.

Du må som sagt se Ann. Jeg er ikke vant med å bære 30 kg, men vant til å bære 15-20 kg pga to barn [emoji23][emoji106] og da blir det ikke problem for meg å bære 80 kg når dere er fire :)
 
Back
Topp