Tunge løft osv.

A-40289648

Andre møte med forumet
Er det et spesielt tidspunkt man skal begynne å være forsiktig med tunge løft åsånn eller er det en hoved"regel" man skal holde seg til gjennom hele graviditeten? :)

Usikker. Ville tro det gjelder hele svangerskapet? :)
Jeg lurte også på hva det menes med tunge løft? Noen som vet?

Med tunge løft så vil jeg tro de mener løft som kjennes ubehagelig ut, noen kan løfte tungt hele graviditeten, mens f.eks meg blir kvalm av å løfte 2åringen. Så det er ikke noe fasit annet enn å tilpasse tyngden til hva som føles bra :hello2

Tenker alt med måte:) man kjenner gjerne hvis det er veldig tungt og bør roe litt ned(kynnere, etc.).
Eg klatret(sportsklatring) frem til 5 dager før fødsel sist og det er vel så tungt for mage og kropp som å bære tungt. Mange trener også styrke hele svangerskapet og for de aller fleste med ukompliserte forløp er dette bare bra! Eg ville nok ikke meldt meg frivillig til å bære en vaskemaskin, men lev som normalt:)

Mange trener jo med tunge vekter frem til fødsel, så tror det har veldig lite å si. Jeg har ikke tatt noe hensyn til det tidligere i svangerskap. Men det begrenser seg jo litt uansett når magen blir stor nok..

Mange trener jo med tunge vekter frem til fødsel, så tror det har veldig lite å si. Jeg har ikke tatt noe hensyn til det tidligere i svangerskap. Men det begrenser seg jo litt uansett når magen blir stor nok

Sånn såm æ har forstått det:
E man vant med å løfte vekte f.eks, så kan man fortsette sålenge det ikke føre til smerta/ubehag.. men man treng ikke bynne me tunge løft såm kroppen ikke e vant me/har bygd sæ opp til..
Æ bær "normale" ting.. løfte å bær 1-åringen, bær inn "tunge matposa" ol, men som ho over her sir, man treng jo ikke bær en vaskemaskin leve som normalt, men tenke mæ om å unngår unormale tunge løft:-)

Jeg jobber på sykehjem. Å der kan det blir litt tunge løft noen ganger selv om vi bruker mye hjelpemidler. Så langt har det gått veldig fint. Men har fort merket på kroppen når det blir "for tungt" å gjøre det alene.

Back
Topp