Tunge båndet

peppagris

Betatt av forumet
Var på 6 ukers kontroll med lille gutt og der oppdaget legen stramt tungebånd. Jeg har virkelig slit med ammingen denne gang og han vil jo ta bryst men det går så utrolig treigt. Kan sitte i 1 time å amme så skal han ha en hel flaske etterpå. Hører at han svelger men han må suge 3-4 ganger før han svelger. Hadde samme problem med førstemann og dette jeg kaste håndkle inn etter 7 uker. Nå er jeg kjempe sår og begge blir nå behandlet for sopp. Håper virkelig at de hjelper å klippe tungebåndet, legen skulle ringe Haukeland sykehus for å høre om jeg kan komme fort. Noen som har erfaring med å klippe tungebåndet hos baby? har hørt at det er en kjapp affere og smertefritt. Ble ammingen bedre?

Her ble han klipt på sykehuset to dager gammel, var ikke med for de sier det ser vondt ut men går fort over...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har erfaring men kort tungebånd, men for oss bød det ikke på problemer så de valgte å ikke gjøre noe. Var en tråd her i går på samme tema.

Men det må jo være deilig å vite at ammingen kam være vanskelig på grunn av noe!! Lykke til

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Min niese hadde kort tungebånd, og det hjalp veldig når de klippet det. :)

Her ble vi også klipt på sykehuset dag to. Kjempefin effekt på amminga :-)
Jeg blei med, det var helt udramatisk, gjort på 5-10 sek, gråten gikk over med to dråper sukkervann og mini sovna på armen min 2-3 minutter senere.

Håper dere får komme raskt inn!!

De kunne ikke gi meg et tidspunkt ennå men skal ringe de i morgen å si at jeg kan komme opp med en gang om det skulle komme en avbestilling. Men barnelegen skulle smørre lit ekstra på henvisningen så håper det skjer kjapt. Men har hørt at det er noen leger som ikke vil klippe det men heller se det ann, men då må jo jeg bare gå over på flaske :(

Dere som har fått fikset tungebåndet hos babyen, var det hos øre, nese hals spesialist? Jeg har ringt rundt alle plasser, til og med de private og alle er på ferie og de på Haukeland kunne ikke gi meg en tid ennå for de Måtte vurdere henvisninger. Noen som vet om fast leger gjør slikt? Kjenner jeg er ganske desperat nå :p

Back
Topp