Tung jobb og gravid..

Dunn

Forumet er livet
Vet jeg uroer meg tidlig men..

Noen her som jobber på sykehjem o.l, men tungt fysisk jobber. Hvor kenge var dere i jobb, noen som ble sm. med en gang?

Gruer meg allerede til jobb. Er jo maaaange tunge løft i løpet av en dag.

Hva jobber dere med da? 

Jobbet i pleia til jeg var 5 mndr på vei. Fikk da tilbud om omplassering(sekretærjobb), noe jeg var veldig glad for. Så jeg jobbet til 3 uker før termin.

Sa dere ifra tidlig på jobben, sånn at de tok hensyn da? 

Jeg jobber på sykehjem
Gikk utroli bra å jobbe der i svangerskaper, nå skal det sies at jeg ikke hadde noen plager i svangerskapet heller
Min siste dag på jobben var 31.mai, og jeg fikk markus 8.Juni [:)]
Så hadde 1 uke hjemme før han kom[:)]

Jobbet til 6. mnd med nr. 1 og var smeldt hele svanger skapet m nr 2

Men arbeidsplassen din kan tilrettelegge for deg slik at du ikke trenger å ta de tyngste løftene vet du[;)]

Jeg jobber på sykehjem som hjelpepleier....
Jeg jobbet vel i rett under 20 uker nesten 100% stilling.Da kom bekkenplagene mer og mer og det ble mere og mere slitsomt.Ble da 30% sykemeldt,så 50% og så gikk jeg over på aktiv sykemelding.Ble fullt sykemeldt 6 uker før Ida kom ca.

jeg jobber kun ekstra, kan ikke si fra på jobb at jeg er gravid for da får jeg ikke flere vakter... men kjenner bekkenet begynner å slite etter alle tunge løft[:(] 

ORIGINAL: Villanden

Vil bare si at det er noe feil hvis du må gjøre tunge løft på et sykehjem. Hvis jobben din blir for tungt nå, så be om at det tilrettelegges og at dere får opplæring i skikkelige forflytningsteknikker. Gjør en dette riktig så er det ikke så tungt på kroppen.

Uansett hvor mye man lærer forflyttningsteknikker er det tungt å flytte 80kg tunge menn.
Det som er dumt på min jobb er at alle skal være så forbanna selvstendig, og at det er "tabu" å spørre om hjelp, derfor blir dette vanskelig. Vi har pas. man ikke kan stelle når man er gravid pga. slag osv., og er vel dette jeg er mest redd for.

Back
Topp