Tung i hodet etter epidural

Ida&Linn

Gift med forumet
Fødte for 5 dager siden og først nå har epiduralen begynt å slippe taket skikkelig. Men nå er det akkurat som om noen presser ryggen min nedover og at hodet verker og er tungt på en måte. kjennes ut som etter en fylla.. Noen som har opplevd dette? Er slitsomt.. [X(] 

Har jeg aldri hørt om før...

hadde ingen problemer etter epiduralen, var like fin igjen...
Har heller ikke hørt om lignende tilfeller.
har du snakket med lege/helsesøster om det??

Jeg har lest at enkelte kan få hodepine etter epiduralbedøvelse.

"En bivirkning av epiduralbedøvelse er at kroppstemperaturen din stiger. Noen få kvinner får problemer med ryggsmerter, migrene, nakkesmerter eller numne hudområder etter en epiduralbedøvelse." (Den nye boken om svangerskap og fødsel av Sheila Kitzinger)

"Hvis nålen blir presset for langt inn og stikker hull på dura, får du fullstendig spinalbedøvelse, som betyr at du blir sterkere bedøvet og kanskje vil få hodepine som kan vare opptil en uke etter fødselen."

Jeg hadde epiduralbedøvelse da jeg fikk førstemann, og jeg husker at jeg hadde litt vondt i hodet noen dager etterpå. Det går nok fort over skal du se.[:)]

Ikke hatt noe trøbbel etterpå jeg... Brukte epiduralen under ks også, mem som sagt, ingen plager[:)]

Jeg opplevde å få hodepine etter epiduralen.. Det som skjedde med meg var at det rant ut litt spinalvæske fra ryggmargen  ( helt normalt ) Jeg fikk en grusom hodepine... det jeg gjorde var å tappe litt blod fra armen og sette inn i ryggmargen igjen...

Det er et lite inngrep bare...

Da ga hodepinen seg på minuttet.

Lykke til!

Takker for svar alle sammen.. Har heldigvis gitt seg nå. Spurte en på helsestasjonen og hun mente det bare var bivirkninger siden den var så sterk og jeg fikk så mye..

Jeg hadde jæ... vondt i ryggen de to første ukene... nesten så jeg besvimte ved enkelte stillinger, men det er bedre nå..

stakkars deg.ville ringt på sykehuset og sett om de kan gjøre noe.jeg hadde heldigvis ingen bivirkning av epeduralen...

Back
Topp