tummytub

Storm

Gift med forumet
hei[:)]
er det noen som har badet/ kjenner noen som har badet sine bebiser i slik tummytub?
har hørt mye om de, og kunne tenkt å prøve en slik når bebisen kommer.
har hørt det skal være roende for barn som bader, og at babyer som ofte skriker når de blir badet i balje eller lignende blir rolige når de bader i tummytub.

Vet ikke hva tummytub er engang jeg.. har ikke hørt om det før, hørtes interessant ut! kan du forklare??[:)]

Jeg er i samme båt som jente21 :) Vet ikke hva det er....

Her er all informasjon dere trenger[;)]

http://test6.maligor.dk/

Hehe. JEG LO LITT DA JEG TITTET PÅ BILDE ;)
søt baby!

Takk for tipset

ORIGINAL: Storm

hei[:)]
er det noen som har badet/ kjenner noen som har badet sine bebiser i slik tummytub?
har hørt mye om de, og kunne tenkt å prøve en slik når bebisen kommer.
har hørt det skal være roende for barn som bader, og at babyer som ofte skriker når de blir badet i balje eller lignende blir rolige når de bader i tummytub.

Har også hørt mye flott om tummytuben, men er ikke helt overbevist.... en av grunnene er at arbeidsstasjonen din blir nede på gulvet, og det er i hvert fall ikke gunstig for meg. Mange jordmødre anbefaler denne, spesielt til kolikkbarn, mens jeg har hørt litt tvil ifra bl.a. fysioterapeuter (?) fordi de mener det er lettere å snu ryggen til barna fordi de sitter så trygt... de mener tubben gir "falsk trygghet". Har ikke klart å bestemme meg ennå, har kjøpt stellebord med kar i, og kommer til å bruke dette den første tiden.

For en koselig side, med baby latter lyder [:D][:D][:D]
Måtte høre på den flere ganger [;)]

Men jøss så mye fancye greier det er blitt siden min var liten for 10 år siden [8|]

Tummytuben er kjempefin og anbefales VARMT! Alle babyer får mageknip av og til , og det er utrolig hvordan "stampen" virker,- fra å være anspent og hyle i smerte, blir babyen helt salig og tilfreds. Litt skummelt til å begynne med å holde dem bare i hode, men de lir jo vektløse.. Barna elsker den, og det er ganske morsomt for resten av familien å se på når den lille bader også (den er gjennomsiktig). Uunnværlig spør du meg..
Hilsen 2-(snart 3-)barns mor.[:D]

Syns den ser utrolig lur ut. Jeg vurderer å kjøpe en sånn neste gang om tassen blir plaget med magen.

takk for alle svar dere[:)]
surfet litt rundt i går etter at jeg la inn innleget.. man kan få kjøpt en nusselig stol man kan sette tummytuben på.
så kan man sitte enten på dolokke, el på en stol, så slipper man å sitte på gulvet.
ikke var de dyre heller[:)]
så kanskje det blir til at man prøver en slik.. har også kjøpt stellekomode med kar i, men det er ikke sælig lenge man kan bade bebisen i det karet.
så det at man kan bade barnet i tummytuben til de ble 2?[8D]

Jeg har både lest om tummytub og sett på en i en butikk her jeg bor. Vi kommer nok til å kjøpe en, det ser ut som en veldig fin måte å la babyen bade på, siden det minner om hvordan babyen ligger i mors liv.

www.tummytub.no

Synes den ser veldig fin og bra ut, jeg [:)]

Celine er født prematur og var veldig avhenig av å ha det trangt rundt seg så Tumy Tuben har bare vært super for oss

Her er hun en mnd eller det som skulle vært uke 36.

Og dette er nå[:D] 

Tummytub er fantastisk! Anbefales på det sterkeste. Her byttet vi ut badekaret i stellebordet når lillegutt var 10 uker ca. Har brukt tummytub siden det og til han ble rundt 6 mnd. skulle ønske vi kunne brukt den enda lenger men da ble han for stor...måtte bytte den i en større badebalje da og det var slett ikke det samme før han kunne sitte selv ihvertfall...[;)]

Back
Topp