Tullete temping med peak uten eggløsning?

Bkno6944860

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg temper med ladycomp, men har i tillegg tatt eggløsningstester, clearblue advanced digital (den lilla). På syklusdag 16 fikk jeg peak. Men temperaturen viser ingen eggløsning? Kan man få peak uten å ha eggløsning? Fikk mens i dag også, så veldig kort syklus på 22 dager... Har veldig varierende lengde.

Ser dere noe som kan indikere eggløsning på denne grafen?

Temmelig lei. Vært prøver i 2 år, vært gravid 2 ganger, men mistet. Syklusen har egentlig bare vært tullete siden jeg mistet sist for 8 måneder siden. :confused:

Vedlegg

• Screenshot_20241207_163230_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20241207_163230_DuckDuckGo.jpg
    837,6 KB · Visninger: 31
Egentlig ikke.. :Heartred Og det er vel litt "typisk" at mensen kommer raskt (eller at syklusen drar ut i det uendelige) om man ikke har hatt eggløsning. Noen ganger forsøker kroppen, men får det ikke til. Er ikke kjent med den maskinen, er peak at østrogenet øker? Eller lh? Østrogenet øker i opp til ca en uke før eggløsningen (noen får raskt lh topp etter økning i østrogen, andre ikke).

Egentlig ikke.. :Heartred Og det er vel litt "typisk" at mensen kommer raskt (eller at syklusen drar ut i det uendelige) om man ikke har hatt eggløsning. Noen ganger forsøker kroppen, men får det ikke til. Er ikke kjent med den maskinen, er peak at østrogenet øker? Eller lh? Østrogenet øker i opp til ca en uke før eggløsningen (noen får raskt lh topp etter økning i østrogen, andre ikke).
Peak er at den har registrert LH. Dagen før hdde den registrert østrogen, men før det igjen var det ingenting. Lurer rett og slett på om dette er en metrorrhagia (uregelmessig blødning som skjer mellom syklusene). Jeg blør på en slik måte at det kan tolkes som en menstruasjonsblødning, men ikke helt? Det er på en måte ikke helt mens heller, siden det er "tørrere" utover på dagen på en måte? Vanskelig å beskrive!

Hei,

Jeg temper med ladycomp, men har i tillegg tatt eggløsningstester, clearblue advanced digital (den lilla). På syklusdag 16 fikk jeg peak. Men temperaturen viser ingen eggløsning? Kan man få peak uten å ha eggløsning? Fikk mens i dag også, så veldig kort syklus på 22 dager... Har veldig varierende lengde.

Temmelig lei. Vært prøver i 2 år, vært gravid 2 ganger, men mistet. Syklusen har egentlig bare vært tullete siden jeg mistet sist for 8 måneder siden. :confused:
Huff, så tungt det må være å ha prøvd så lenge. Har du vært i dialog med en gynekolog? Med syklus uten eggløsning ville jeg bedt om å få prøve letrozol. Det er normalt at kroppen noen ganger ikke får til en eggløsning, mener det er forventet å skje 1-2 ganger i løpet av året for mange. Men om det skjer hver gang og du ikke blir gravid, så ville jeg absolutt sjekker det opp.

Back
Topp