Tullebekymringer midt på natta

Ullvott

Elsker forumet
DA har de alltså slått til. Tullebekymringene o_O

Fra å være kjemperolig på at alt ordner seg - Om babyen kom i morgen så er det da vel ikke noe stress å rydde litt plass til klær, få opp vugga fra boden, sette istand vogna og dra ut å kjøpe litt småtterier. Det ordner seg. Null stress....

Til typen kjempebekymra:

- Soverommet vårt er alt for støvete og fullt av klær. Får vogga i det hele tatt plass ved senga?
- Lillen som sover på rommet like ved badet kommer til å våkne om natta når vi må skifte på babyen..
- Vi har ikke kommode til babyklærne - hvor og når skal vi kjøpe?
- Det er rot og mye tull i skuffer og skap - Hvor skal jeg begynne for å få orden?
- Bekkenet begynner å merkes litt for godt - jeg får ikke til å støvsuge ordentlig - vil det noen gang bli rent nok til babyen kommer?
- Alle klærne etter lillen som er for små må selges unna - når rekker jeg det?
- Kjøkkenet er ikke ferdig oppusset - vil vi rekke det?
- Søke NAV! Hvordan var dette nå igjen da???

Ja.. alle sånne rare tanker midt på natta. Er det mulig? :dead:

Rolige og minst stressa meg sitter her og er superbekymra :p

Flere som har det sånn til tider?
Og hva går bekymringene dine ut på?

Last edited:
Det føles bedre på dagen.

Nav kan du søke inntil tre mnd etter fødsel eller noe sånn, så det går bra det også om så lille kom i dag.
Etter 26 uker er passert får du en terminbekreftelse fra jm eller lege. Jeg skal på kontoll i uke 27 og ber om den da.
Så har nav et skjema på nett, også er det noe greier fra arbeidsgiver, jeg skal se på alt om to uker når jeg har fått den fra jm tenker jeg.

Vi har også et for støvete soverom, for rotete soverom, uorden i skuffer og skap, badet, hvor vi faktisk har en stellekommode er bare rot, den er full av... Alle mulige andre ting. For bleiebarn har vi jo ikke hatt på et par år.

Men det ordner seg nok. Jeg håpet det. Selv om nettopp bekkenet gjør det å rydde og ordne tungt

Vi har ikke kjøkken, vaskemaskin eller tørketrommel for øyeblikket :p jeg håper også vi rekker det før guttebassen kommer. Ellers har vi alt nå bortsett fra bleier og stellesaker og andre ting som er kjekt å ha. :p

Har så godt som alle de samme bekymringene, men når det kommer til stykket bare bomper jeg ned i sofaen og kommer meg ikke opp igjen.. :p Tenker for tiden mye på alt som skal ordnes i forhold til NAV, og dermed har tankene surret litt rundt dette med barnehage også, ny/ekstra stelleplass, rydde/vaske/sortere klær til babyen (har en del arvegods nå!) og ellers få alt annet tull ut av huset, som f.eks litt stæsj etter bryllupet + sitter og lurer på om jeg skal selge eller ta vare på brudekjolen (og sko, veske osv)

Kjenner jeg har flere bekymringer denne gangen enn med første. Vi har pusset opp hele huset, men mangler skapplass både til mannen, meg, storesøster og babyen. Har foreløpig ikke noen stelleplass på badet, men inne på soverommet vårt. Når vi får satt opp klesskap får vi ikke plass til stellekommoden lenger, så håper det ordner seg før jan. i tillegg er jeg bekymret for hvordan det blir å føde ettersom det ble keisersnitt med nr 1. Jeg er redd for hvordan det blir ifht smerter, smertelindring og kontakten mellom meg og jordmor.
Spesielt på natten tenker jeg på om jeg har kjent nok bevegelser igjennom dagen og om det er noe som er galt.
De fleste bekymringene er egentlig ikke noe å bekymre seg for.. jaja.. håper ikke det blir verre for hver uke.. hehe.

Ja.. Hmmm. Noe som heter "enten så går det bra, eller så går det over"

Mine bekymringer har roet seg nå. Litt mer tilbake til "det som skjer, det skjer". Men det var altså etter en laaaang samtale med søsteren min, og en god prat med mannen. De er de beste å prate med når tankene surrer :)

Håper bekymringene deres også roer seg. Det er ikke så godt å være urolig- uansett om det er for småting eller større.

Huff ja, her florerer bekymringene.
Nærmeste bekymring er at bekkenet mitt krangler så ekstremt for tiden at jeg snart ikke klarer å gå opp i 2 etg hvor vi har både bad og soverom.
Jeg har tenkt at vi skal ha soverom i 1 etg og gjøre klart badet der. Men det er fullt i store ting som svigers eier (bor på gård som de er utflyttet fra, men fremdeles eier). Og svigerfar nekter å la oss gjøre noe med det, for kan være han en eller annen gang i fremtiden får behov for noe av det. Men vil iķke ha det ut i huset hvor de bor nå. Så veldig bekymret for hvordan det skal gå framover. Ikke har vi noe klart for hvor beibien skal sove, eneste som er på plass er stellebord.

Et bekymret for at mini ligger akkurat litt for høyt på vekstkurven og om jeg har svangerskaps diabetes.
Jeg har ingen kontroll på hvordan eller når vi skal søke til nav, men skal til jordmor om noen uker og får snakke med henne da.

Jeg kjenner også veldig på at jeg ikke kan bidra som jeg burde i hus og med dyr som gir en ekstra stor belastning på samboer og jeg får veldig dårlig samvittighet!

Mye som tærer på nattesøvnen for tiden gitt. I tillegg til at den i magen er mest aktiv på natten, så blir det lite søvn :-p

Jeg minner meg selv på at to mdn faktisk er ganske lenge, når jeg kommer på at vi burde ha barnerom klart til desember

Jeg overser at det faktisk var planen før desember i fjor også, i år skal det gjennomføres! Og på to mnd er det gjennomførbart. Nemlig.

Da snakker vi barnerom til han som er 7 altså, ikke til babyen. Hun skal uansett sove sammen med oss et år eller to, og deretter må vi vel lage gjesterommet om til rom til mellomste (yngste pr i dag) så kan babyen overta det rommet begge ungene pr i dag deler. Vi skal nå egentlig ha BEGGE disse rommene klare før jul da, og helst før første helga i desember, dersom vi da skal være barnevakt for min bror sine to små ei natt, og nemlig har vi ikke pr i dag en god soveplass for to ekstra små, en ja, men ikke to, uten å legge en eller annen på gjesterommet for seg selv og det er det nok ingen som tørr.

Dette tenker jeg en del på på natta, absolutt. Sånn i tillegg til at badet er et lite katastrofeområdet, og soverommet vårt trenger en nedvask etter en tømming av "alt mulig rart som har samlet seg opp der".

Men det ordner seg vel

Når vår første kom, så hadde vi ikke gulv i gangen! :-o det var bare ett diger hull ned til kjelleren! Vi hadde jo sååååå god tid.. Var jo 2 uker til termon, og jeg skulle jo gå 2 uker over termin! :-P

Ligger ofte våken og tenker på at både badet og barnerom skal pusses opp før desember, taket skal gjøres ferdig (straks ferdig heldigvis), litt mer ute skal ordnes før snøen kommer også lurer jeg på hvor lenge bekkenet holder... Merker det godt nå, men går greit så lenge jeg kan ta det litt med ro etter jobb osv. Badet ble også en ekstra kostnad som vi absolutt ikke hadde regnet med eller egentlig har råd til nå, men som bare må gjøres som følge av andre uforutsette ting. Økonomi kan fint holde meg våken om natta! Vet at det ordner seg, men at det blir trangt i en periode...

Back
Topp