tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Prøver på nr to:Heartpink og tror det blir siste.
Tatt lang tid før vi følte det passet å prøve nå pga jr. Ville være trygg på at vi klarer å følge opp han pluss en til:D
Er spent på neste uke ass... Er jo helt kokos nedi hula. Men hadde vært helt merkelig om vi klarer det på første PP.
Dere da? Nr 2?
Hvordan var fødselen din med mai-blomsten?
 
Prøver på nr to:Heartpink og tror det blir siste.
Tatt lang tid før vi følte det passet å prøve nå pga jr. Ville være trygg på at vi klarer å følge opp han pluss en til:D
Er spent på neste uke ass... Er jo helt kokos nedi hula. Men hadde vært helt merkelig om vi klarer det på første PP.
Dere da? Nr 2?
Hvordan var fødselen din med mai-blomsten?
Jeg skjønner :shy: Sluttet med prevensjon nylig? :D

Vi prøver på nr 3 :angelic: Begynner i pp2 nå. PP1 endte i kjemisk/tidlig SA. Håper vi er heldigere i PP2 :)

Hadde termin i mai med begge barna, men de begge kom i april :) Første fødsel varte i 21,5 timer, men jeg stod fast på 6cm i 9 timer, så den kunne nok ha vært 9 timer kortere om de satte inn tiltak litt før :sour: Fødselen var fin bortsett fra de 9 timene! Var litt dramatikk i det han skulle ut åpningen da. De måtte få han ut fort, så de klipte, tok beina mine til seg for så å dytte de hardt mot meg igjen. Han spratt ut og de måtte utføre ekstra tiltak. Kom seg fort :) Andre fødselen gikk raskere, men den var vondere :hungry: Aktiv fødsel på underkant av 2,5 timer. Håper neste fødsel varer litt lenger :angelic: Hvordan var din? Jeg har detaljert fødselshistorie lagret i notater på tlf om det er av interesse :hilarious:
 
Jeg skjønner :shy: Sluttet med prevensjon nylig? :D

Vi prøver på nr 3 :angelic: Begynner i pp2 nå. PP1 endte i kjemisk/tidlig SA. Håper vi er heldigere i PP2 :)

Hadde termin i mai med begge barna, men de begge kom i april :) Første fødsel varte i 21,5 timer, men jeg stod fast på 6cm i 9 timer, så den kunne nok ha vært 9 timer kortere om de satte inn tiltak litt før :sour: Fødselen var fin bortsett fra de 9 timene! Var litt dramatikk i det han skulle ut åpningen da. De måtte få han ut fort, så de klipte, tok beina mine til seg for så å dytte de hardt mot meg igjen. Han spratt ut og de måtte utføre ekstra tiltak. Kom seg fort :) Andre fødselen gikk raskere, men den var vondere :hungry: Aktiv fødsel på underkant av 2,5 timer. Håper neste fødsel varer litt lenger :angelic: Hvordan var din? Jeg har detaljert fødselshistorie lagret i notater på tlf om det er av interesse :hilarious:
Tok ut spiral for et par uker siden:happy:
Venter på å teste neste uke!
Ehm, ja! Klart jeg vil! Elsker å lese om fødsler:cool01
6 cm i ni timer?? Hadde du epidural?

Jeg hadde en fin fødsel frem til jeg skulle trøkke. Fikk liksom ikke helt ordentlige pressrier og det endte med å bli klipt pluss at den du me fødselslegen dro med tang. Jeg kunne måka til den fyren med slegge hadde jeg hatt det tilgjengelig. Han hørte ikke på meg når han dro så det ble litt kaos. Men fikk ungen ut og da var jeg jaggu glad jeg var ferdig. Gikk i mange måneder og så flere gravide og sa stille til meg selv at jeg er glad det ikke er meg:hilarious:
Men nå er jeg altså igang igjen. Må nok ha gode samtaler med jordmor for at det skal være lav terskel for keisersnitt denne gangen. Jeg ble nok litt "skada" av opplevelsen. Men vil helst føde vaginalt. Bare ikke med tang eller sugekopp! Det fikser jeg ikke.

Hvordan ligger du ann denne PP? Når er evt ikm?
 
Tok ut spiral for et par uker siden:happy:
Venter på å teste neste uke!
Ehm, ja! Klart jeg vil! Elsker å lese om fødsler:cool01
6 cm i ni timer?? Hadde du epidural?

Jeg hadde en fin fødsel frem til jeg skulle trøkke. Fikk liksom ikke helt ordentlige pressrier og det endte med å bli klipt pluss at den du me fødselslegen dro med tang. Jeg kunne måka til den fyren med slegge hadde jeg hatt det tilgjengelig. Han hørte ikke på meg når han dro så det ble litt kaos. Men fikk ungen ut og da var jeg jaggu glad jeg var ferdig. Gikk i mange måneder og så flere gravide og sa stille til meg selv at jeg er glad det ikke er meg:hilarious:
Men nå er jeg altså igang igjen. Må nok ha gode samtaler med jordmor for at det skal være lav terskel for keisersnitt denne gangen. Jeg ble nok litt "skada" av opplevelsen. Men vil helst føde vaginalt. Bare ikke med tang eller sugekopp! Det fikser jeg ikke.

Hvordan ligger du ann denne PP? Når er evt ikm?
Åh! Spennende da :D Håper du får/har regelmessig syklus og at alt er på stell! :smug:

Da det ble vaktskifte så fikk jeg endelig epidural, dvs etter å ha stått fast på 6 cm i 9 timer :dead: Under de 9 timene så klarte jeg ikke å snakke eller gi uttrykk for hva jeg ville. Hadde jeg klart det så hadde jeg bedt om epidural for lenge siden :shifty:

Synd det endte sånn på slutten da :sorry: Har hørt det er vondt! Men kan være at de slipper det ved neste fødsel, med tanke på at første barnet har banet vei? Krysser fingrene for at neste fødselsopplevelse blir god :shy:

Jeg er på syklusdag 1-2 i dag :joyful: Har gått på Primolut for å få bortfallsblødning. På syklusdag 4 skal jeg begynne med Letrozol for å få eggløsning tidligere enn jeg pleier :angelic: Har så lange sykluser! Dette er første runde med Primolut og Letrozol. Håper de gjør syklusen min normal igjen :oops:

Her er kopi av fødselshistoriene mine :)

Dato født: 29.04.2016
Uke: 39+1
Termin: 08.05.2016
Klokken: 23.06
Kjønn: gutt
Vekt: 3654 gram
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 37 cm
Forløsningsmetode: vaginal fødsel
Smertelindring: lystgass og epidural

Fødselshistorie: Slimproppen begynte å gå akkurat én uke før, fredag 22 april. Så kom det mer slim på mandag 25 april, og på torsdag 28 april kom det litt utpå dagen og masse på kvelden. Våknet 01.30 natt til fredag 29 april av at resten av slimproppen gikk og litt av vannet. Riene kom 30 minutter etter dette. Riene kom med 2-4 minutters mellomrom i starten. Jeg ringte føden kl 03.29. Der og da var de ikke sikre på at vannet mitt hadde gått, så de ville jeg skulle se an slimet og dette våte som jeg mente var fostervann. Da klokken ble 05.51 ringte jeg føden igjen, fordi riene var så vonde at jeg ikke klarte å holde ut mer. Etter å ha pakket fødebagen med rier, som kom med 1-2 minutters mellomrom(anbefales ikke!!), så reiste vi til sykehuset kl 06.00, og var framme kl 07.00. Vi ble tatt med inn på et undersøkelsesrom. Her var vi lenge, fordi de hadde det så travelt med fødsler! Trodde jeg skulle klikke. Riene var så vonde. Jeg orket ikke å sitte der uten at det skjedde noe! Men etter undersøkelsen viste det seg at jeg hadde 6 cm åpning.

Ble fulgt inn på fødestua, hvor jordmorstudent og sykepleierstudent skulle være sammen med meg. Det var veldig travelt med fødsler denne dagen, derfor gikk jordmor ut til noen andre. Etter en halvtime begynte jeg med lystgass. Riene ble etterhvert uutholdelige og jeg lå i smertehelvete i flere timer. Jeg var i min egen verden. Jeg registrerte ikke noe av det som skjedde rundt meg. Verken noe av det de sa til meg, eller at mannen måtte ut på gangen flere ganger, etter som han ikke orket å se meg ha det så vondt. Jeg hylte og skreik! Disse timene med lystgass var den verste delen av fødselen! Hadde det ikke vært for den biten, hadde fødselen vært en drømmefødsel.

Da kl ble 16.00 var det endelig vaktskifte, og jeg fikk endelig en ordentlig jordmor inne hos meg! Hun så ganske fort at jeg hadde det vondt, og at det ikke var noe fremgang i fødselen. Jeg hadde det så vondt at jeg ikke klarte å slappe av, og den lille kom seg ikke lenger ned. Jeg spente meg strak som en pinne under hver rie. Riene kom tett og jeg fikk så og si ingen pauser. Jeg hadde fortsatt bare 6 cm åpning! Det var til og med en gang det gikk fra 7 cm og tilbake til 6 cm igjen. Jordmor tilkalte legen ganske fort slik at jeg skulle få epidural. Jeg husker ikke dette selv, men har blitt fortalt det av mannen.

Legen fikk ikke satt epiduralen på første forsøk, og i tillegg ble den satt feil. Jeg fikk støt/strøm i beinet, beinet mitt hoppet av seg selv. Etterhvert fikk han satt den riktig, og endelig, det ble en helt ny verden! Det var som å komme til himmelen! Jeg klarte å drive med tlf og spise litt frukt/snacks. Epiduralen skulle blitt satt lenge før! Hadde jeg vært tilstede og ikke hatt det så vondt skulle jeg klart å bedt om epidural selv. Jordmorstudenten som jeg hadde i første delen av fødselen mente jeg klarte meg så fint med bare lystgass, men det ser vi i ettertid at jeg ikke gjorde. Jeg fikk drypp i tillegg. Riene var gode og effektive, og det ble endelig fremgang. Rundt kl 19 hadde jeg litt feber så fikk en paracet. Kl 21-22 fikk jeg penicilin intravenøst fordi jeg fortsatt hadde feber og tegn på infeksjon. Da klokken ble 22.40 fikk jeg litt pressetrang, og jeg fikk lov til å presse. Jeg trodde denne biten skulle være vond, men det var bare barnematen i forhold til smertene jeg hadde med lystgassen. Under pressingen satt han litt fast, og han hadde det ikke så bra. Jordmor ringte på alarmen, og det kom barnelege og andre løpende inn på rommet. Jeg ble klippet(hadde mest sannsynlig sluppet om det ikke var for at han måtte ut fort), i tillegg tok jordmor og de folka der plutselig tak i beina mine, dro dem mot seg, og så hardt mot meg igjen og vips var han ute, kl 23.06. Det kjentes ut som et fossefall i det han kom! Hun ene jordmora hadde visst blitt sprutet ned. Fostervannet var litt misfarget. Gutten var blå, og skrek ikke da han kom. Han hadde navlestrengen rundt ryggen. Mannen fikk ikke klippet navlestrengen, fordi dette måtte de forte seg å gjøre pga de måtte utføre ekstra tiltak(ekstrastimulering) i det han kom. Han kom seg heldigvis fort. Jordmora trodde hun hadde brekt kragebeinet på gutten vår i det han kom ut, men det hadde hun heldigvis ikke. Så etter en fødsel på 21,5 timer ble jeg endelig mamma.


Dato født: 12.04.17
Uke: 36+5
Termin: 08.05.17
Klokken: 12.04
Kjønn: jente
Vekt: 4164 gram
Lengde: 53 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: vaginal fødsel
Smertelindring: lystgass og epidural

Fødselshistorie: tirsdag 11. april kl 15.30 kom bittelitt mer av slimproppen(første delen kom 33+0). Da klokken ble 18 begynte jeg å få menssmerter. Jeg var usikker på om dette var begynnelsen på rier eller om jeg begynte å få vonde kynnere. Jeg tok meg en dusj, barberte meg alle plasser, sånn i tilfelle det faktisk kunne være starten på noe. Gikk å la meg til vanlig tid, våknet kl 01.00. Menssmertene var der fortsatt, og innimellom fikk jeg tak.

Kl 01.30 våknet sønnen vår på 12 mnd for mat, så jeg satt der å ga han flaske samtidig som jeg begynte å få mer vondt. Jeg la meg igjen etter matingen, men det var ikke mye jeg fikk sove før jeg våknet av smertene jeg nå skjønte var starten på rier. Jeg stod opp, begynte å pakke resten av fødebagen, pakke saker til sønnen vår, ta oppvasken og litt diverse rydding. Deretter gikk jeg å la meg igjen. Jeg vekket mannen og sa ifra til han at fødselen var i gang og at jeg skulle ringe føden.

Da kl ble 04.36 ringte jeg føden. De sa jeg kunne komme med en gang. Mannen ringte sin mor slik at hun kunne komme for å passe sønnen vår. Hun kom rundt kl 05.00. Vi reiste til sykehuset ca 05.15 og var fremme kl 06.00. Da vi kom dit ble jeg koblet på CTG. Riene kom tett og ofte, de begynte å bli veldig vonde, men undersøkelsen viste bare 2-3 cm åpning. Fikk tildelt fødestue allikevel da, klokken var 06.40.

Jeg ba om lystgass ganske fort. Klokken var mellom 07.00-07.30. Det beste for meg(med tanke på smertene), var å ligge på siden i senga. Men jeg prøvde å stå og gå litt også. Etterhvert klarte jeg ikke annet enn å ligge i senga. Jordmor ba meg heise opp hjertebrettet, slik at jeg kunne få brukt tyngdekraften på den måten. Mannen gjorde dette for meg, samtidig som jordmor gikk til noen andre. Og poff!!!! så gikk vannet, kl 09.40. Det var reine badebassenget i senga der! Jordmor og mannen måtte få av meg klærne nedentil. Etter at vannet gikk koblet jeg helt ut, smertene kom som kastet på meg. Nå kom jeg inn i den bobla jeg ikke ville inn i. Bobla hvor man har det så vondt at man ikke klarer å gi uttrykk for hvordan man har det eller ønsker det. Jeg så meg selv død flere ganger, typisk sånn man ser på film. Men ja, jeg hadde hvert fall 5 cm etter vannet gikk. Jeg hylte og skreik, slo i senga, veivet rundt med lystgassmaska og var absolutt ikke meg selv. Jeg klarte ikke å slappe av lenger. Jeg begynte å spenne meg og kjempe imot riene, isteden for med. Etter en times venting på legen og på kanten av panikk i smertehelvete(jordmor måtte få meg på rett spor igjen opptil flere ganger) fikk jeg endelig epiduralen!! Klokken var 11.08. Jeg måtte stikkes to ganger. Da den begynte å virke ble det overkommelig igjen... men jeg trengte fortsatt lystgassen innimellom, epiduralen hadde ikke full effekt. Jeg mistet riene i det hun stod i åpningen, så hun stod der å tøyde i 4 minutter. Og fy faen, smerte ja... En ny opplevelse for meg, da jeg ikke kjente noe sånt vondt under første fødsel. Hun ble født kl 12.04.

Jeg fikk to pyntesting. De var usikre på om det var nødvendig å sy, men de gjorde det for sikkerhets skyld. Aktiv fødsel på underkant av 2,5 timer.
 
Du er så champ! Makan for noen fødsler:wideyed::happy093.
Hvor fødte du barna? Om du vil dele det her.

Det sies at første barnet baner vei ja, og det er jeg ikke i tvil om. Føles ut som at det er fullstendig ødelagt nedi der så kan hende det holder med å hoste en eller to ganger så er ungen ute:hilarious:
Jeg hadde kobber spiral så syklusen er som normal, bortsett fra at jeg håper på å unngå småblødningene som man kan få av spiralen og som jeg hadde. Blødde jo i 8-10 dager hver mnd. Så nå satser jeg på vanlig mens og ikke lange perioder med den driten. For å si det rett ut. Er så lei tanta atte hjælp!

Men asså, nå fikk jeg akutt ømme bryter her jeg ligger og skal sove. I tillegg til astrekking/stramming i livmora. Jeg hadde ikke håpt på noe denne pp'n, men så mange ting som skjer i kroppen og så "tydelig" har jeg ikke opplevd før. Selv ikke med førstemann. Så jeg tror jeg skal handle tester på mandag ja:happy:

Drit med lange sykluser da! Kan man ikke bare ha normale? Har du alltid hatt det eller kom det etter unga?
 
Du er så champ! Makan for noen fødsler:wideyed::happy093.
Hvor fødte du barna? Om du vil dele det her.

Det sies at første barnet baner vei ja, og det er jeg ikke i tvil om. Føles ut som at det er fullstendig ødelagt nedi der så kan hende det holder med å hoste en eller to ganger så er ungen ute:hilarious:
Jeg hadde kobber spiral så syklusen er som normal, bortsett fra at jeg håper på å unngå småblødningene som man kan få av spiralen og som jeg hadde. Blødde jo i 8-10 dager hver mnd. Så nå satser jeg på vanlig mens og ikke lange perioder med den driten. For å si det rett ut. Er så lei tanta atte hjælp!

Men asså, nå fikk jeg akutt ømme bryter her jeg ligger og skal sove. I tillegg til astrekking/stramming i livmora. Jeg hadde ikke håpt på noe denne pp'n, men så mange ting som skjer i kroppen og så "tydelig" har jeg ikke opplevd før. Selv ikke med førstemann. Så jeg tror jeg skal handle tester på mandag ja:happy:

Drit med lange sykluser da! Kan man ikke bare ha normale? Har du alltid hatt det eller kom det etter unga?
Haha takk :D Du var nok like mye champ! Første fødte jeg på Lillehammer. Andre fødte jeg på Gjøvik :) Jeg ville ikke føde igjen på Lillehammer da jeg ikke følte meg godt ivaretatt verken på føden eller på barsel :bag: Hvor fødte du?

Var nok godt å bli kvitt den spiralen! Hørtes kjett ut med så mye blødninger :dead: Høres lovende ut med symptomene da! Masse lykke til :happy:

Ikke godt å si med syklusene mine.. Jeg begynte med p-piller da jeg var 16 år eller noe, gikk på dem i 10 år ca. Før oppstart av pillene så var syklusene normale. Mye kan forandre seg på 10 år :hilarious: Fikk tilbake mensen fort etter fødslene. Første barnet klaffet i pp3, testet positiv på det jeg trodde var syklus 75. Andre klaffet i pp1. Jeg sluttet på p-piller i januar i år. Har hatt 4 sykluser etter det. Hadde det ikke vært for oppstart av Primolut nå så hadde jeg bare hatt 3 sykluser :wacky: Første syklus var på 39 dager. Den andre på 94. Den tredje på 87. Den fjerde(takket være Primolut) på 45.
 
Haha takk :D Du var nok like mye champ! Første fødte jeg på Lillehammer. Andre fødte jeg på Gjøvik :) Jeg ville ikke føde igjen på Lillehammer da jeg ikke følte meg godt ivaretatt verken på føden eller på barsel :bag: Hvor fødte du?

Var nok godt å bli kvitt den spiralen! Hørtes kjett ut med så mye blødninger :dead: Høres lovende ut med symptomene da! Masse lykke til :happy:

Ikke godt å si med syklusene mine.. Jeg begynte med p-piller da jeg var 16 år eller noe, gikk på dem i 10 år ca. Før oppstart av pillene så var syklusene normale. Mye kan forandre seg på 10 år :hilarious: Fikk tilbake mensen fort etter fødslene. Første barnet klaffet i pp3, testet positiv på det jeg trodde var syklus 75. Andre klaffet i pp1. Jeg sluttet på p-piller i januar i år. Har hatt 4 sykluser etter det. Hadde det ikke vært for oppstart av Primolut nå så hadde jeg bare hatt 3 sykluser :wacky: Første syklus var på 39 dager. Den andre på 94. Den tredje på 87. Den fjerde(takket være Primolut) på 45.

Å fytti grisen det var lange sykluser! Det kan jeg skjønne er frustrerende...
Jeg fødte på Lillehammer og var kjempe fornøyd. Jeg savner faktisk og være der:hilarious:
Men da er vi i samme området kanskje da, det er hyggelig :happy:
Ja denne helsikens syklusen asså... Bare mensen i det hele tatt var irriterende før unge, men ether barn.... Fy søren. Jeg kunne fint gjort mye for å få slutt på mensen. Ville vært litt vanskelig å få barn da men.. :hungover::hilarious:
Var du fornøyd på Gjøvik?
 
Å fytti grisen det var lange sykluser! Det kan jeg skjønne er frustrerende...
Jeg fødte på Lillehammer og var kjempe fornøyd. Jeg savner faktisk og være der:hilarious:
Men da er vi i samme området kanskje da, det er hyggelig :happy:
Ja denne helsikens syklusen asså... Bare mensen i det hele tatt var irriterende før unge, men ether barn.... Fy søren. Jeg kunne fint gjort mye for å få slutt på mensen. Ville vært litt vanskelig å få barn da men.. :hungover::hilarious:
Var du fornøyd på Gjøvik?
Oi, så artig! Fikk du alenerom? :hungry: Jeg lå på firemannsrom :arghh: Noe av det verste jeg har vært med på... Mye bedre på Gjøvik! Det er ting der også som kunne vært bedre, men jeg er glad for at jeg valgte Gjøvik den andre gangen :) Endte opp på firemannsrom der også, men kunne vært unngått om jeg svarte på om vi ville ha familierom litt tidligere.

Når skal du teste? :smug:
 
Oi, så artig! Fikk du alenerom? :hungry: Jeg lå på firemannsrom :arghh: Noe av det verste jeg har vært med på... Mye bedre på Gjøvik! Det er ting der også som kunne vært bedre, men jeg er glad for at jeg valgte Gjøvik den andre gangen :) Endte opp på firemannsrom der også, men kunne vært unngått om jeg svarte på om vi ville ha familierom litt tidligere.

Når skal du teste? :smug:
Ja, lå på familierom i fire dager. Helt knall!
Tester i slutten av neste uke tenker jeg:smug:
 
Gikk på Primolut fra CD34-CD43, fikk bortfallsblødning på dag 3 etter Primolutkuren. Den «syklusen» ble 45 dager.

CD8 i dag, siste dagen med Letrozol. Spent på når EL kommer! Er på første runde med Letrozol. Første syklus 39 dager. Andre syklus 94 dager. Tredje syklus 87 dager. Vi er nå i PP2. PP1 endte i kjemisk/tidlig SA. Ettersom de to barna vi har klaffet i PP3 og PP1 så hadde det vært gøy at det klaffet i PP2 nå :angelic:

Skal teste etter EL :)
 
Gikk på Primolut fra CD34-CD43, fikk bortfallsblødning på dag 3 etter Primolutkuren. Den «syklusen» ble 45 dager.

CD8 i dag, siste dagen med Letrozol. Spent på når EL kommer! Er på første runde med Letrozol. Første syklus 39 dager. Andre syklus 94 dager. Tredje syklus 87 dager. Vi er nå i PP2. PP1 endte i kjemisk/tidlig SA. Ettersom de to barna vi har klaffet i PP3 og PP1 så hadde det vært gøy at det klaffet i PP2 nå :angelic:

Skal teste etter EL :)
Spennende å se om det funker og hadde vært moro med klaff i PP 2 mtp de andre=D
 
CD2, PP3! PP2 er altså over, første runde med Letrozol førte ikke til graviditet :sorry: Hadde positiv EL-test på CD17. EL mest sannsynlig på CD19, da syklusen endte opp på 32 dager(90 dager +- uten Letrozol). Ved positiv EL-test var jeg sikker på at jeg kom til å bli gravid. Etterhvert som DPO-dagene gikk hadde jeg ikke trua lenger. Nå tenker jeg det verste for neste PP. Klarte jo ikke å bli gravid i første PP med Letrozol, så hvorfor skal det gå nå? Kanskje det ikke er meningen at vi skal få flere barn. Skulle så ønske at PP1 ikke endte i kjemisk/tidlig SA.

Det positive med Letrozolen er at syklusen ble kortet ned dramatisk! Håper så at denne kommende PP’en ender godt! :arghh:
 

Vedlegg

  • E9C4A677-2926-4C47-AE77-2B0012C7CBDB.jpeg
    E9C4A677-2926-4C47-AE77-2B0012C7CBDB.jpeg
    58,8 KB · Visninger: 106
Ikke gi opp! ❤️❤️ Gi Letrozol noen runder (forhåpentligvis bare 2), det er jo helt fantastisk at syklusen har blitt så kort og Letrozol har gitt deg el!! Et steg nærmere babydrømmen :)
 
PP3 er over.. Andre runde med Letrozol førte heller ikke til graviditet :( Akkurat som jeg tenkte. Syklusen ble på 34 dager. Positiv EL-test på CD18 og 19.

PP4 står for tur. Jeg har ikke trua denne PP’en heller :sorry: Nesten så jeg tror at kroppen klarer å bli gravid lettere uten Letrozol... Jeg har bestilt babyklister. Jeg tror ikke den vil utgjøre noen forskjell. Skal prøve å få ringt gyn denne uka.
 
PP4(PP3 etter kjemisk), CD27 og 10DPO! Jeg tror jeg kan si jeg er gravid :wideyed: Tok en test i går som det var ultrasvak strek på. Tok en i dag som var sterkere. Håper dette ender godt!! :nailbiting: Denne syklusen har jeg tatt 3 ekstra tabletter av Letrozol + at jeg startet opp med babyklister i DPO-dagene.
 

Vedlegg

  • 84826475-19DC-477B-9A0F-1A8E76BD4A9E.jpeg
    84826475-19DC-477B-9A0F-1A8E76BD4A9E.jpeg
    29,6 KB · Visninger: 184
PP4(PP3 etter kjemisk), CD27 og 10DPO! Jeg tror jeg kan si jeg er gravid :wideyed: Tok en test i går som det var ultrasvak strek på. Tok en i dag som var sterkere. Håper dette ender godt!! :nailbiting: Denne syklusen har jeg tatt 3 ekstra tabletter av Letrozol + at jeg startet opp med babyklister i DPO-dagene.
Herlighet, gratulerer tulips! ❤️❤️
 
43DPO :hilarious: 8+1! Jeg er gravid. Har vært livredd for SA, MA, BO og det ene med det andre fra første positive test da jeg ikke har følt meg særlig gravid. Mangel på symptomer i forhold til de andre svangerskapene. Men i dag var jeg hos legen og jeg fikk se et levende foster :Heartred Så nå håper jeg at jeg kan roe meg litt. Jeg er faktisk gravid!

En liten oppsummering til meg selv:
5DPO ubehag i livmorområdet store deler av dagen. Festesmerter?

6DPO murringer venstre side

8DPO vondt i ryggen

9DPO antydning til strek. Murringer på kvelden

10DPO svak strek som ble sterkere på ettermiddagen. Leamus i livmorområdet på kvelden

12DPO(3+5) murringer venstre side. Positiv digital 1-2

13DPO støt/tok tak i livmorområdet i det jeg skulle ta beina under meg. Ømhet etter det. Økt utflod fra denne dagen

14DPO kvalmerier litt her og der i løpet av dagen

16DPO leamus i livmorområdet på kvelden

18DPO(4+4) digital 2-3. Murringer/verk på aften og kveld. Uvel

27DPO(5+6) digital 3+

28DPO(6+0) kraftige, vonde, lange nålestikk V.side på kvelden

29DPO(6+1) legetime pga stikninger V.side i går kveld

6+4 begynte kvalmen(morgen,- og stresskvalme)

8+1 første kontroll og UL
 
Tenk at jeg skal poste noe her igjen da :nailbiting: Blir muligens prøving fra oktober! Bare 5 mnd til! Jeg synes 1 mnd er som 1 uke, så det vil gå veldig, veldig fort til oktober er her! Kjenner jeg får dragsug i magen :eek: Det blir jo nr 4… Ett barn = helt vanlig og lekende lett. To barn = greit nok, det klarer man. Tre barn = man er gæærn, men alt går. Fire barn = hva faen gjør man og hva tenker man med :hilarious: Barna mine er født i april 2016, april 2017 og august 2020.

Jeg har tenkt på nr 4 før minste ble født og var klar med en gang hun kom ut. Men jeg visste at vi burde vente, og det har vi klart :smug: Nå som det nærmer seg så blir alt mye mer skummelt :shy: Kanskje bare bra? At man ikke tar så lett på det og tenker godt igjennom det :love2

Nr 4 er i hvert fall veldig ønsket og jeg er spent på hvordan den reisen blir. Når klaffer det? Kommer jeg til å måtte gå igjennom SA/MA eller noe annet vondt og leit? Det gjenstår å se. Gleder meg til prøveperioden(e), testingen, positive tester og alt som hører med :Heartred Svangerskap, fødsel, barseltid og alle kommende år :Heartred

Det har skjedd mye siden sist, egentlig. Kroppslig sett.. Før slet jeg med eviglange sykluser. Det gjør jeg ikke nå lenger. Nå har jeg normal syklus(!!) :smiley-angelic001 Jeg har gått ned 38,5 kg, noe som har gjort godt for kroppen. Til tross for lange sykluser har det gått relativt lett å få barn. Blir spennende å se hvordan alt blir nå som jeg ikke sliter med overvekt og lange sykluser :angelic:

Noen andre som tenker på prøving rundt samme tid? :love017
 
Back
Topp