tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

Hei :Heartred

Ser du har utrolig lange sykluser, og finner det beundringsverdig at du holder ut. Jeg harr blitt gal hvis syklusen skulle vart så lenge, for jeg synes 27 dager er mer enn nok :eek: Det blir spennende å se om det klaffet, og hvis august var måneden dere skulle begynne prøvingen så er jo august like om hjørnet uansett ;)

Lykke til og håper dere får baby i 2020 :love7
 
Hei :Heartred

Ser du har utrolig lange sykluser, og finner det beundringsverdig at du holder ut. Jeg harr blitt gal hvis syklusen skulle vart så lenge, for jeg synes 27 dager er mer enn nok :eek: Det blir spennende å se om det klaffet, og hvis august var måneden dere skulle begynne prøvingen så er jo august like om hjørnet uansett ;)

Lykke til og håper dere får baby i 2020 :love7
Tusen takk :) Skulle gjerne hatt 27 dagers syklus :p Frustrerende å vente på eggløsning så lenge! Men om jeg ikke er gravid nå, så kan det hende gyn setter inn tiltak som gjør at eggløsningen kommer som i en normal syklus(håper håper). Ellers blir prøvetiden lang! Er du prøver eller gravid? :shy:
 
Tusen takk :) Skulle gjerne hatt 27 dagers syklus :p Frustrerende å vente på eggløsning så lenge! Men om jeg ikke er gravid nå, så kan det hende gyn setter inn tiltak som gjør at eggløsningen kommer som i en normal syklus(håper håper). Ellers blir prøvetiden lang! Er du prøver eller gravid? :shy:
Skjønner deg godt! Må jo være noe som kan gjøres for å få kortet ned syklusen, det finnes jo hjelp for alt annet så :p Men krysser heller fingrene for at du er gravid nå :Heartred
Jeg er prøver, har vært prøver i 2 år og har ingen barn fra før :shifty:
 
Skjønner deg godt! Må jo være noe som kan gjøres for å få kortet ned syklusen, det finnes jo hjelp for alt annet så :p Men krysser heller fingrene for at du er gravid nå :Heartred
Jeg er prøver, har vært prøver i 2 år og har ingen barn fra før :shifty:
Da har det ikke vært lekende lett for deg heller skjønner jeg :sorry: Leit å høre! Håper du sitter med en baby i armene snart :Heartpink
 
Da har det ikke vært lekende lett for deg heller skjønner jeg :sorry: Leit å høre! Håper du sitter med en baby i armene snart :Heartpink
Nei det har vært vanskelig :( krysser fingrene for oss begge :Heartred
 
CD76, 4 eller 5DPO! Har vært hos gyn i dag. Har heldigvis ikke PCOS, bare lange sykluser. Om jeg ikke er gravid nå så skal jeg begynne med Primolut om 3 uker for å få mensen på plass og Letrozol på CD4-8 for at eggløsningen skal komme. Det skal ikke gå mer enn 6 uker mellom hver menstruasjon. Gyn sa at enten har jeg hatt eggløsning(kunne stemme bra med helga som var sa han), eller så har jeg eggløsning ganske snart. Et egg/follikkel ble målt til 21mm. Har hatt svake EL-tester hele uka, så håper testene i helga var riktige og at jeg er i DPO-land. Om jeg ikke er gravid innen 4 mnd så sa han at jeg skal ta kontakt igjen. De to barna jeg har klaffet fort(på normalt vis), så håper og tror det gjør det nå også :)
 
Last edited:
CD76, 4 eller 5DPO! Har vært hos gyn i dag. Har heldigvis ikke PCOS, bare lange sykluser. Om jeg ikke er gravid nå så skal jeg begynne med Primolut om 3 uker for å få mensen på plass og Letrozol på CD4-8 for at eggløsningen skal komme. Det skal ikke gå mer enn 6 uker mellom hver menstruasjon. Gyn sa at enten har jeg hatt eggløsning(kunne stemme bra med helga som var sa han), eller så har jeg eggløsning ganske snart. Et egg/follikkel ble målt til 21mm. Har hatt svake EL-tester hele uka, så håper testene i helga var riktige og at jeg er i DPO-land. Om jeg ikke er gravid innen 4 mnd så sa han at jeg skal ta kontakt igjen. De to barna jeg har klaffet fort(på normalt vis), så håper og tror det gjør det nå også :)
Så bra du får litt medikamentell hjelp dersom ikke tr kommer :happy: Men kan jo høres ut som at el har vært. Krysser fingrene :)
 
Så bra du får litt medikamentell hjelp dersom ikke tr kommer :happy: Men kan jo høres ut som at el har vært. Krysser fingrene :)
Ja, blir godt å forhåpentligvis slippe lange sykluser om jeg ikke er gravid nå :shy: Jeg har tatt EL-tester hver dag etter den positive i helga som var, de holder seg svake :angelic:
 
Ja, blir godt å forhåpentligvis slippe lange sykluser om jeg ikke er gravid nå :shy: Jeg har tatt EL-tester hver dag etter den positive i helga som var, de holder seg svake :angelic:
Så bra :) da tyder jo alt på at du hadde el :happy:
 
CD87, 15 eller 16 DPO! Jeg begynner å lure på om jeg har hatt EL i det hele tatt, til tross for positiv EL-test med påfølgende negativ test dagen etter. Har testet med EL-test hver dag etter den positive, alle er negative. På g-testene er det svake streker i hytt og pine. Det gjør meg også usikker. Kjemisk? Har det satt seg feil? Er det bare skyggestreker? Jeg blir så lei av dette syklustullet. Skulle så ønske jeg fikk mensen av meg selv i helga og fikk startet med Letrozol de kommende dagene :shifty:
 
Last edited:
CD1! Den tredje syklusen etter pilleslutt ble da altså på 87 dager. Oppsummering: første syklus: 39 dager, andre syklus: 94 dager, tredje syklus 87 dager.

I dag fikk jeg plutselig mensen. Hadde rosa utflod én gang i helga(10 august, CD85), men så ble det stille etter det. Jeg var sikker på at mensen skulle komme da jeg fikk den utfloden. Hadde jo positiv EL-test 26 og 27 juli(positiv kl 15, negativ kl 22). Jeg har vært forvirret i disse DPO-dagene. Vet ikke om EL var 27, 28, 29 eller 30... Rart jeg skulle få mensen så sent om jeg hadde EL den 27 eller 28. Det er også rart om EL kom såpass lenge etter positiv/negativ test? Har fått svake streker på mange g-tester i flere dager. Vet ikke om det har vært kjemisk eller om testene rett og slett har vært dårlige(har vært borti det før).

Jeg har ringt gyn i dag for å høre om jeg kan starte med Letrozol på CD4, eller om jeg må gå en runde på Primolut først. Han skulle ringe tilbake senere på dagen, men han har ikke gjort det. Så da tenker jeg at jeg bare begynner med Letrozol på fredag(CD4).

En liten syklusoversikt
D8F234D1-5D79-4D73-8563-D0EBBAE47D4A.jpg


Noen skyggestreker/streker som dukket opp i disse DPO-dagene:

Onsdag 7 august
82568F3C-BCFC-4982-A1DE-F28E681B0660.jpg


Fredag 9 august
E9B1A606-2D74-4EDD-B672-014BB4D0C72A.jpg


Lørdag 10 august
70296A08-FCAF-4644-B2F7-1D26CC593C6C.jpg


Søndag 11 august
2B131C28-F6C6-47CB-8745-0EC22B99EEB5.jpg


Mandag 12 august
BC450F33-0A78-4554-A620-B907CE2CD48B.jpg


BB4A7874-985C-4B45-AE74-9B2FE59CA52C.jpg


I dag, tirsdag 13 august
60018CC7-135E-4D97-A554-DAD1F2B72F02.jpg


CFE94FDA-D693-455E-B503-B0365338B695.jpg
 
PP1 ja.. Endte i kjemisk/SA. CD1(17DPO) masse utflod med masse blod(50/50 utflod og blod). CD2(18DPO) blodslintrer. CD3 og 4 minimalt med blødning. Startet med Letrozol på CD4, visste ikke at jeg var gravid pga blødningen som kom. CD5 positiv digital(1-2 uker), sluttet med Letrozol. CD6 sterkere test. CD7 brun utflod. CD8 HCG blodprøve på 24, rosa utflod. CD9 svakere test.

Får jeg en blødning til, tro? Eller trenger man ikke det? Én uke siden jeg hadde blødning.. Jeg vil bare komme meg videre! Få alt ut av meg, starte en ny PP :banghead:

CD5
06E39CB3-C3E1-4463-AC1A-09BD89FA8014.jpg


CD6. Negativ urinprøve på legevakta. Jeg trodde de målte HCG, men neida, kun urinprøve.
890ACAC4-F740-4EA6-8AE8-109BF11E9889.jpg


EB6BD131-30EF-48B6-A258-D5A62BDC78B4.jpg


CD8
C03E83C5-CDE6-425D-B65D-8017673FBD0D.jpg


Nederste tatt i dag på CD9
672A8AAC-3894-4DB7-966D-E4FC7431DB15.jpg
 
Last edited:
PP1 ja.. Endte i kjemisk/SA. CD1(17DPO) masse utflod med masse blod(50/50 utflod og blod). CD2(18DPO) blodslintrer. CD3 og 4 minimalt med blødning. Startet med Letrozol på CD4, visste ikke at jeg var gravid pga blødningen som kom. CD5 positiv digital(1-2 uker), sluttet med Letrozol. CD6 sterkere test. CD7 brun utflod. CD8 HCG blodprøve på 24, rosa utflod. CD9 svakere test.

Får jeg en blødning til, tro? Eller trenger man ikke det? Én uke siden jeg hadde blødning.. Jeg vil bare komme meg videre! Få alt ut av meg, starte en ny PP :banghead:

CD5
06E39CB3-C3E1-4463-AC1A-09BD89FA8014.jpg


CD6. Negativ urinprøve på legevakta. Jeg trodde de målte HCG, men neida, kun urinprøve.
890ACAC4-F740-4EA6-8AE8-109BF11E9889.jpg


EB6BD131-30EF-48B6-A258-D5A62BDC78B4.jpg


CD8
C03E83C5-CDE6-425D-B65D-8017673FBD0D.jpg


Nederste tatt i dag på CD9
672A8AAC-3894-4DB7-966D-E4FC7431DB15.jpg

Ser ut som en av mine testrekker fra tidligere :sorry:

Blødningen kommer nok som en vanlig mens når progesteronet faller. Hos meg er det ofte like etter testen blir negativ eller har sunket betraktelig fra tidligere tester.

Håper det går fint og at spiren sitter snart igjen :Heartbigred:Heartbigred
 
Ser ut som en av mine testrekker fra tidligere :sorry:

Blødningen kommer nok som en vanlig mens når progesteronet faller. Hos meg er det ofte like etter testen blir negativ eller har sunket betraktelig fra tidligere tester.

Håper det går fint og at spiren sitter snart igjen :Heartbigred:Heartbigred
:Heartpink Kom en blødning nå faktisk, spent på om den fortsetter :hungry:
 
CD43! I dag er siste dagen med Primolut :D Da er det bare å vente på bortfallsblødning og oppstart av Letrozol. Håper PP2 ender bedre enn PP1 :shy:
 
CD43! I dag er siste dagen med Primolut :D Da er det bare å vente på bortfallsblødning og oppstart av Letrozol. Håper PP2 ender bedre enn PP1 :shy:
Du, jeg mener og tror at du var aktiv her når jeg dreiv å jobba med å få jr til verden? Jeg er nesten helt sikker. Så med det, you'va got a follower:smiley-bounce016
 
Du, jeg mener og tror at du var aktiv her når jeg dreiv å jobba med å få jr til verden? Jeg er nesten helt sikker. Så med det, you'va got a follower:smiley-bounce016
Nå blir jeg nysgjerrig :hilarious: Når fikk du jr? Er/var vi i samme termingruppe også kanskje? :joyful:
 
Nå blir jeg nysgjerrig :hilarious: Når fikk du jr? Er/var vi i samme termingruppe også kanskje? :joyful:
Det husker jeg ikke, og da skylder jeg på mammatåka ass:hilarious: men var i juli 2016
 
Back
Topp