tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Hei!

Min historie:
Jente født i 89, snart 26 år. Har samboer som er to år eldre enn meg. Vi har vært sammen i litt over 1 år. Har alltid ønsket oss barn, men det er nå vi har bestemt oss for å prøve :) Begge har fast jobb og vi eier hus(enebolig) i landlige omgivelser, men allikevel sentralt.

Jeg har brukt prevensjon siden våren/sommeren 2005 eller 2006(husker ikke helt årstallet, dessverre). Har kun brukt p-piller. Tok den siste p-pillen 31 mars 2015. Hadde mensen 5-10 april. Nå venter jeg på graviditet eller mensen. Om jeg hadde hatt min p-pille syklus så ville jeg fått mensen 3 mai, men den har ikke dukket opp. Graviditetstestene er negative.

23 april hadde jeg masse seigt slim på toalettpapiret, som var orange/gult/brunt. Hva dette var vet jeg ikke! Har aldri opplevd det før. Tok el-tester fra 14-19 april, sånn ca. Tok også en el-test 23 april pga alt slimet jeg plutselig oppdaget. Ingen ble positive og jeg ble lei. Sluttet derfor med dem. Men hadde mer utflod enn vanligvis 18-19 april.

Hadde en uke med ømme bryster, husker ikke datoene, men det var ca 1-1,5 uke før jeg trodde jeg skulle få mensen. Noen dager før jeg trodde jeg skulle få mensen hadde jeg noe ala menssmerter også. Kjente det var noe i det området, men det var ikke vondt. Var sikker på at jeg skulle få mensen eller at jeg var gravid. Men nå er det verken det ene eller andre, så lurer kanskje på om det kunne være eggløsning istedet? Var et par dager det var vondt å ha sex også, da penis kom langt og dypt nok inn.

Nå går jeg bare og venter...

Edit, en liten oversikt:
Har 5 barn. Gutt født april 2016. Jente født april 2017. Jente født august 2020. Englejente født november 2022. Jente født september 2023.

Prøving på barn nr 2 fra side 2: trykk her

Prøving på barn nr 3 fra side 7: trykk her

Prøving på barn nr 4 fra side 9: trykk her
- avvik på UL og veien til svangerskapsavbrudd: trykk her
- svar på morkakeprøven: trykk her

Prøving på barn nr 5 fra side 19: trykk her

Prøving på barn nr 6 fra side 32: trykk her
 
Last edited:
I dag, 9 mai, kom mensen! Nesten en uke etter at jeg forventet å få den. Min første ordentlige mens etter p-pilleslutt. Var litt redd for at jeg ikke kom til å få tilbake mensen, så er faktisk litt lettet. Og litt skuffet fordi det ikke ble graviditet. Men bra mensen kom nå om den skulle komme, for snart reiser jeg til syden. Håper jeg slutter å blø innen vi reiser.

Ettersom mensen kom så har jeg vel mest sannsynlig hatt eggløsning også? For mensen kommer vanligvis ikke om man ikke har hatt eggløsning? Eller? :)

Da går vi snart inn i pp2.
 
Hadde mensen 9-11 mai. Hadde ikke noen form for mensen i går, 12 mai. Trodde jeg var ferdig med mensen, men nå har jeg begynt å blø igjen. En og en halv dag uten mensen, og så plutselig kom den igjen. Kjedelig! Blødningene er små(som de også var 9-11 mai), men kan vel fortsatt kalles som mens. Bruker den minste tampongen. Håper TR forsvinner like fort som den kom!
 
Last edited:
Blør ikke nå lenger, kom blod kun én gang i går :s Hvem vet, kanskje det skjer det samme senere i dag eller i morgen. Kommer aldri til å føle meg trygg når jeg er borte hvertfall!
 
Har ikke hatt noen form for blødning siden forrige innlegg. Var på do i stad, da kom det litt lyst blod på papiret da jeg tørket meg. Prøvde å tørke meg en time etter dette, og da var det ikke noe blod. Forventer ikke å få mens før 6 juni, tidligst. Håper ikke det er mensen jeg får allerede nå! :( Da er syklusen bare på 20 dager. Sist mens kom 9 mai. Jeg som går å håper på en liten spire skal feste seg i disse dager...
 
Har ikke hatt noen form for blødning siden forrige innlegg. Var på do i stad, da kom det litt lyst blod på papiret da jeg tørket meg. Prøvde å tørke meg en time etter dette, og da var det ikke noe blod. Forventer ikke å få mens før 6 juni, tidligst. Håper ikke det er mensen jeg får allerede nå! :( Da er syklusen bare på 20 dager. Sist mens kom 9 mai. Jeg som går å håper på en liten spire skal feste seg i disse dager...
Kanskje det er festeblødning? :) jeg har også ikm 6. Juni :)
 
Var nok ikke mens jeg fikk 29 mai :) Det ble ikke noe mer etter den blødningen, heldigvis. Nå går jeg og venter spent på at helga skal komme. Kommer mensen tro? Blir det en positiv graviditetstest? Kanskje testen blir negativ og mensen ikke kommer før en uke etter(sånn som sist)? Spent ja!

Den siste uken har jeg vært litt kvalm nå og da. Var en dag på jobb jeg ble kvalm av luktene som var der. Alt fra rene håndkler til huslukt. Har aldri vært plaget med kvalme egentlig. Men jeg legger ikke noe i det :p

Har også hatt muskel og leddplager de to siste dagene(i armene, skuldrene og brystet). Vet ikke hva det kommer av, men kan godt være av jobben min.

ImageUploadedByBV Forum1433242994.960300.jpg
 
Var nok ikke mens jeg fikk 29 mai :) Det ble ikke noe mer etter den blødningen, heldigvis. Nå går jeg og venter spent på at helga skal komme. Kommer mensen tro? Blir det en positiv graviditetstest? Kanskje testen blir negativ og mensen ikke kommer før en uke etter(sånn som sist)? Spent ja!

Den siste uken har jeg vært litt kvalm nå og da. Var en dag på jobb jeg ble kvalm av luktene som var der. Alt fra rene håndkler til huslukt. Har aldri vært plaget med kvalme egentlig. Men jeg legger ikke noe i det :p

Har også hatt muskel og leddplager de to siste dagene(i armene, skuldrene og brystet). Vet ikke hva det kommer av, men kan godt være av jobben min.

Vis vedlegget 119772
Kan jo ha vært festeblødning :D
 
^ håpet på det :)

Syklusdag 30 i dag. Negativ g-test og null mensen. Forrige syklus var på 34 dager, så forventer egentlig ikke å få mensen i dag(om den kommer), men tok test fordi p-pille syklusen min ville gitt meg mensen enten i går eller i dag.

Har også fått vite at venninna mi er gravid. Det var ikke spesielt planlagt og de har et lite barn fra før. Jeg klarer ikke å glede meg over det. Det skulle jo være vår tur... Jeg fikk en stor klump inni meg da hun fortalte det. Jeg fikk bare lyst til å gå.
 
Syklusdag 37. Fortsatt ikke mensen og testene er negative. Jeg er så lei negative tester! Kan ikke mensen komme da så vi får kommet oss videre, i det minste!

Eller skal jeg regne blødningen jeg hadde 29 mai som mensen? Med syklus bare på 20 dager. Forvirrende alt sammen...

De tre siste ukene har jeg hoppet over folat og andre kosttilskudd. Hva er vitsen, blir ikke gravid uansett, tenker jeg. Vet jeg burde ta folat, i det minste :/ Men mister litt motet og har lett for å drite i sånne ting.
 
Last edited:
Hold motet oppe. Tenkte som deg etter 2pp. Plutselig var man gravid og tenkte plutselig på alt man ville gjøre før det kom en ny sjef . Jeg mistet dessverre da, men prøv å nyt tiden før dere kommer dit. Gå ut å spis, dra på turer, sov lenge ect. Alt man ikke kan senere. Plutselig er dere og gravide:)
 
Hold motet oppe. Tenkte som deg etter 2pp. Plutselig var man gravid og tenkte plutselig på alt man ville gjøre før det kom en ny sjef . Jeg mistet dessverre da, men prøv å nyt tiden før dere kommer dit. Gå ut å spis, dra på turer, sov lenge ect. Alt man ikke kan senere. Plutselig er dere og gravide:)
Takk for oppmuntrende ord :)

Så leit og høre at du mistet. Har du blitt gravid igjen?

Edit:
Ops, leste i dagboken din nå at dere prøver :) Masse lykke til! :)
 
Last edited:
Takk for oppmuntrende ord :)

Så leit og høre at du mistet. Har du blitt gravid igjen?

Edit:
Ops, leste i dagboken din nå at dere prøver :) Masse lykke til! :)
Bare hyggelig:) ble gravid igjen forrige mnd, men mister i SA første uka. Så satser på ny spire snart ;) du kan lese hele historikken i dagboken ja :)
 
Ser ut til at mensen kommer nå. Er det ikke typisk! Kjæresten min har vært bortreist på jobb hele uken og han kommer hjem nå til helgen. Jeg har savnet han masse! Vi har gledet oss så til å ha sex igjen! Når den skulle være så treg til å komme, syklus på 40 dager nå(!), så kunne den i det minste ha ventet til mandag :p Han reiser bort på mandag igjen nemlig og blir borte den uken også. Ordentlig nedtur i en liten opptur! Har aldri gått så lenge uten å ha sex med han... Glad for at mensen kommer altså, sånn at alt er i orden med meg. Men nedtur at den måtte komme akkurat nå.

Også litt skuffet over å ikke være gravid. Venninnen min som er gravid forteller meg stadig vekk at jeg burde være glad for at jeg ikke er gravid og at jeg burde grue meg til den dagen kommer. Hun sier jeg kommer til å bli så kvalm, trøtt, ditt og datt. Jeg blir rasende inni meg!! Hun skulle bare visst :( Hun vet ikke at vi prøver...

Når mensen er over går vi inn i pp3. Søsteren min sier at det kommer til å klaffe i pp3(hun har sagt det fra starten av), så håper hun har rett.
 
Last edited:
Syklusdag 40. Ingen mens. Negative g-tester :( Frustrerende! Begynner å bli redd for at jeg ikke har EL, etter at jeg har googlet om lange sykluser... Hadde våte truser noen dager, men jeg tenker at det like godt kunne vært sæd som renner ut? Selv om jeg aldri har opplevd at det varer i flere dager...
 
Syklusdag 53. Hvor lang skal denne syklusen bli? Redd for at mensen er borte for alltid...
 
Back
Topp