tulips historie - 1, 2, 3, 4, 5, 6

PP1, barn nr 4, CD29, 14DPO, 4+0
Fortsatt gravid! :smiley-angelic001 Testene blir sterkere og sterkere og ingen antydning til menstruasjon. Har fått økt utflod, noe som gjør at jeg tenker på mensen hele tiden. Livredd for at det våte jeg kjenner skal være mensen. I natt drømte jeg at jeg fikk mensen faktisk :arghh: Heldigvis våknet jeg med én gang jeg såg blodet på papiret :dead: Ble så lettet!!

I dag er det 5 dager siden jeg skjønte at jeg var gravid :love017 Tok en digital på lørdag, 11DPO, som viste gravid 1-2. I dag tok jeg en digital til, som viste gravid 2-3 :Heartred Håper at alt er bra! At den sitter der den skal.. at det ikke blir SA, MA eller BO. Redd for at fastlegen ikke vil sende henvisning til TUL. Jeg har ikke tatt kontakt med fastlegen eller jordmor enda. Tenkte jeg først og fremst måtte komme meg over IKM :smiley-angelic001

Har ikke så mange graviditetssymptomer foreløpig. Føler meg kanskje fortere sulten, at jeg er mer «hul». Og da får jeg også lett kvalme. Ellers litt murringer/stølhet eller hva jeg skal si. Egentlig likt som mitt forrige svangerskap :shy: Fikk faktisk økt utflod på nøyaktig samme dag :hilarious:

Dagens tester:smiley-ashamed005
 

Vedlegg

  • B7674B1F-C7AE-4D93-AC86-B3EAC948AB81.jpeg
    B7674B1F-C7AE-4D93-AC86-B3EAC948AB81.jpeg
    3,5 MB · Visninger: 110
  • 625B9455-367E-464C-BDF1-7C42FF362A0F.jpeg
    625B9455-367E-464C-BDF1-7C42FF362A0F.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 102
PP1, barn nr 4, CD29, 14DPO, 4+0
Fortsatt gravid! :smiley-angelic001 Testene blir sterkere og sterkere og ingen antydning til menstruasjon. Har fått økt utflod, noe som gjør at jeg tenker på mensen hele tiden. Livredd for at det våte jeg kjenner skal være mensen. I natt drømte jeg at jeg fikk mensen faktisk :arghh: Heldigvis våknet jeg med én gang jeg såg blodet på papiret :dead: Ble så lettet!!

I dag er det 5 dager siden jeg skjønte at jeg var gravid :love017 Tok en digital på lørdag, 11DPO, som viste gravid 1-2. I dag tok jeg en digital til, som viste gravid 2-3 :Heartred Håper at alt er bra! At den sitter der den skal.. at det ikke blir SA, MA eller BO. Redd for at fastlegen ikke vil sende henvisning til TUL. Jeg har ikke tatt kontakt med fastlegen eller jordmor enda. Tenkte jeg først og fremst måtte komme meg over IKM :smiley-angelic001

Har ikke så mange graviditetssymptomer foreløpig. Føler meg kanskje fortere sulten, at jeg er mer «hul». Og da får jeg også lett kvalme. Ellers litt murringer/stølhet eller hva jeg skal si. Egentlig likt som mitt forrige svangerskap :shy: Fikk faktisk økt utflod på nøyaktig samme dag :hilarious:

Dagens tester:smiley-ashamed005
Fantastisk ❤️
Alle skal få tilbud om tidlig ultralyd nå. Så jordmor henviser deg garantert ❤️ Gleder meg så til å følge med deg videre ❤️
 
Fantastisk ❤️
Alle skal få tilbud om tidlig ultralyd nå. Så jordmor henviser deg garantert ❤️ Gleder meg så til å følge med deg videre ❤️
:Heartred Har hørt at noen ikke har den kapasiteten enda(?) :sorry: Men skal jobbe for det! Det er en privat gyn her som tar imot henvisninger, så krysser fingra!
 
Fantastisk ❤️
Alle skal få tilbud om tidlig ultralyd nå. Så jordmor henviser deg garantert ❤️ Gleder meg så til å følge med deg videre ❤️
:Heartred Har hørt at noen ikke har den kapasiteten enda(?) :sorry: Men skal jobbe for det! Det er en privat gyn her som tar imot henvisninger, så krysser fingra!

Jeg rakk å bli for langt på vei til å få TUL. Sykehuset mitt hadde ikke kapasitet til å rulle ut det tilbudet til alle i løpet av sommeren, og det blir først klart fra september sa min jordmor til meg på mandag.
 
Jeg rakk å bli for langt på vei til å få TUL. Sykehuset mitt hadde ikke kapasitet til å rulle ut det tilbudet til alle i løpet av sommeren, og det blir først klart fra september sa min jordmor til meg på mandag.
Kjedelig du ikke fikk :sorry: Går fort til september :D Jeg har 3 sykehus å velge mellom, samt en privat gyn med offentlig avtale, så det er håp :hilarious: Ei jeg jobbet med fikk hos den private gyn’en for noen mnd siden:hello2
 
6+0, barn nr 4
I dag har jeg vær hos jordmor. Godt å være i gang :love017 Fikk henvisning til tidlig UL og kjemien er på plass! :shy: Hun husket meg fra sist! Jeg sa ingenting, hun begynte å snakke om det selv :biggrin Hun var med på fødselen til nr 3 :Heartred Den fødselen endte med ambulanse og det var såvidt vi rakk inn på fødestua. Godt hun husket meg :hilarious: Hun kjenner til mannen min fra før, så vi har noe «litt ekstra». Godt å se hun igjen!

Formen er stort sett helt fin! Bare veldig trøtt! Kan ha noen kvalmerier om jeg er tom i magen eller er sulten bare. Matlysten har vært bra frem til nå. Begynner å merke den er litt dårligere i dag enn den har vært tidligere. Ikke noe annet enn Litago Sjokolademelk og Italiensk salat som frister i dag :meh: Det er veldig dumt, fordi jeg spiser mest mulig lavkarbo, og det er jo ikke lavkarbo!! Unnet meg Litago UTEN både i går og i dag…

Er spent på hvordan vekta blir framover. Er redd for å gå opp :( Men jeg vet jo at jeg kommer til å gå opp noe og at det er helt greit så lenge det er de «anbefalte» kiloene. Men allikevel, det vil ikke føles godt :(

Skal til jordmor igjen 3. nov. Da er jeg 14+2. Den 20. sept skal jeg til legen og privat gyn senere på dagen. Da er jeg 8+0. Håper på å få sneket meg til en tidlig UL! Er det håp? Skal egentlig dit pga utredning(mistanke om PMS). Jeg vet ikke om de utreder gravide.. håper ikke det, så kan han heller konsentrere seg om ultralyd :smiley-ashamed004 Den 21. sept skal jeg til offentlig gyn. Samme greia.. utredning :hungry: Håper hvert fall at én av de utfører UL :smiley-angelic001 Livredd for at det skal være noe galt.

Jeg har svangerskapsdiabetes om jeg lever med et vanlig kosthold. Har testet ut ved å spise noe sukkerholdig. Da er fastende blodsukker på 5,2-5,8. Om jeg spiser mest mulig lavkarbo er fastende på 4,8 :shy:

Jeg hadde en tlf-samtale med legen i går pga medisiner jeg går på. Jeg hadde ikke tenkt så mye på det, men i går så slo det meg at jeg faktisk ikke kan amme pga medisinbruk. Mine 3 barn har alltid endt opp som flaskebarn pga amming har vært for vanskelig, men nå kan jeg ikke en gang prøve. Det er litt sårt. Tenkte å prøve og amme med skjold og håndmelke. Kunne tenkt meg å delamme i starten. Men da blir det rett på flaska da :shy: Morsmelkerstatning har blitt så jævla dyrt også.. vi har tenkt oss til Sverige i oktober, så da skal det hamstres MME!! :yuck:
 

Vedlegg

  • F5C03771-37F2-4482-BA58-D892DAF2A855.jpeg
    F5C03771-37F2-4482-BA58-D892DAF2A855.jpeg
    3,5 MB · Visninger: 79
Gratulerer så mye ❤️ koselig å komme inn hit å lese det her!
 
13+3, barn nr 4 TRIGGER WARNING
På onsdag var jeg på tidlig UL på sykehuset. Det viste seg å ikke bli en gledens dag. Hadde tenkt til å fortelle storesøsknene at vi skulle ha baby etter ultralyden, men det fikk vi ikke gjort.

På ultralyden var det avvik på nakkefold og hjertet. Jordmor tilkalte gyn etter funnet på nakkefolden. Så tilkalte de legen. Alle såg det samme ang nakkefolden. Legen fant ut av hjertet. Jeg har tatt NIPT-test og har blitt henvist til riksen. Fikk høre av sykehuset at riksen skulle ta kontakt neste dag. Hørte ingenting, verken i går eller i dag. Lett å si, de tar kontakt, hadeeee. Jeg er så skuffet. Skuffet over at det ikke ligger noe skriv inne på helsenorge etter undersøkelsen også.

På onsdag kveld gråt jeg masse. Fikk vondt i hodet og øynene. Våknet opp like jævlig dagen etter. Jeg ringte jobben og sa at jeg ikke kom. Jeg fortalte grunnen.

I går lå jeg i sengen frem til kl 16. Da måtte jeg stå opp pga barna kom hjem fra skole og bhg. Nå er klokken over halv 3, og jeg ligger fortsatt i sengen! Jeg er så tafatt, giddaslaus, vil bare sove bort dagene. Jeg vil gråte, men tillater meg det ikke fordi jeg får så vonde, hovne øyne og så får jeg vondt i hodet.

Jeg holder meg på magen innimellom. Om jeg har urin i blæren så er livmoren nesten oppe ved navelen. Hender seg jeg har kynnere. Når jeg holder på magen synes jeg bare synd på den som er inni der. Tenk om jeg må ta livet av den. Stakkars.. Redd for å knytte meg til den. Redd for at jeg vil merke bevegelser før jeg vet sikkert hvordan dette ender!

Har lest mye om abort og begynner å se greit for meg hva jeg eventuelt må igjennom. Føde i et bekken.. må gi fra meg bekkenet før jeg kan få lov til å gjøre noe med det selv. Trodde det var «mitt» før det var dems egentlig. Virker som om noen av dem må være tilstede i det det skjer også. Er ikke så gira på det.

Føler meg alene, det er ensomt. Tiden står stille. Lengter etter undersøkelser og svar.. alt skal ta så jævla lang tid!

Jeg vil bare være lykkelig gravid. Tenk om jeg ikke får oppleve det igjen. Kommer til å være redd hele dette svangerskapet og i et eventuelt nytt et.. Jeg som har elsket svangerskap og fødsel :sad002 Helt fra starten av har jeg følt at det er min tur til å oppleve noe vondt. Sånn ble det.

Legger ved to bilder. Det ene viser væskeansamlingen.
 

Vedlegg

  • A65A0A9E-214B-4FF8-8535-00AC17ED7C3D.jpeg
    A65A0A9E-214B-4FF8-8535-00AC17ED7C3D.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 362
  • 1D1F3C8A-C0B3-4944-891C-00086B3F721C.jpeg
    1D1F3C8A-C0B3-4944-891C-00086B3F721C.jpeg
    782,7 KB · Visninger: 362
God klem til deg :Heartred Håper du snart får svar, og at det er positive nyheter!
 
13+3, barn nr 4 TRIGGER WARNING
På onsdag var jeg på tidlig UL på sykehuset. Det viste seg å ikke bli en gledens dag. Hadde tenkt til å fortelle storesøsknene at vi skulle ha baby etter ultralyden, men det fikk vi ikke gjort.

På ultralyden var det avvik på nakkefold og hjertet. Jordmor tilkalte gyn etter funnet på nakkefolden. Så tilkalte de legen. Alle såg det samme ang nakkefolden. Legen fant ut av hjertet. Jeg har tatt NIPT-test og har blitt henvist til riksen. Fikk høre av sykehuset at riksen skulle ta kontakt neste dag. Hørte ingenting, verken i går eller i dag. Lett å si, de tar kontakt, hadeeee. Jeg er så skuffet. Skuffet over at det ikke ligger noe skriv inne på helsenorge etter undersøkelsen også.

På onsdag kveld gråt jeg masse. Fikk vondt i hodet og øynene. Våknet opp like jævlig dagen etter. Jeg ringte jobben og sa at jeg ikke kom. Jeg fortalte grunnen.

I går lå jeg i sengen frem til kl 16. Da måtte jeg stå opp pga barna kom hjem fra skole og bhg. Nå er klokken over halv 3, og jeg ligger fortsatt i sengen! Jeg er så tafatt, giddaslaus, vil bare sove bort dagene. Jeg vil gråte, men tillater meg det ikke fordi jeg får så vonde, hovne øyne og så får jeg vondt i hodet.

Jeg holder meg på magen innimellom. Om jeg har urin i blæren så er livmoren nesten oppe ved navelen. Hender seg jeg har kynnere. Når jeg holder på magen synes jeg bare synd på den som er inni der. Tenk om jeg må ta livet av den. Stakkars.. Redd for å knytte meg til den. Redd for at jeg vil merke bevegelser før jeg vet sikkert hvordan dette ender!

Har lest mye om abort og begynner å se greit for meg hva jeg eventuelt må igjennom. Føde i et bekken.. må gi fra meg bekkenet før jeg kan få lov til å gjøre noe med det selv. Trodde det var «mitt» før det var dems egentlig. Virker som om noen av dem må være tilstede i det det skjer også. Er ikke så gira på det.

Føler meg alene, det er ensomt. Tiden står stille. Lengter etter undersøkelser og svar.. alt skal ta så jævla lang tid!

Jeg vil bare være lykkelig gravid. Tenk om jeg ikke får oppleve det igjen. Kommer til å være redd hele dette svangerskapet og i et eventuelt nytt et.. Jeg som har elsket svangerskap og fødsel :sad002 Helt fra starten av har jeg følt at det er min tur til å oppleve noe vondt. Sånn ble det.

Legger ved to bilder. Det ene viser væskeansamlingen.
Huff, kjære deg :sad010 dette var trist lesning ❤️ Ord blir fattige… Krysser alt for at du får raskt svar på nipt og at det går bra mot alle odds ❤️
Det var ikke sånn her det skulle bli :( stor klem ❤️
 
God klem til deg :Heartred Håper du snart får svar, og at det er positive nyheter!
Jaaa, tusen takk :Heartred :smiley-angelic001

Huff, kjære deg :sad010 dette var trist lesning ❤️ Ord blir fattige… Krysser alt for at du får raskt svar på nipt og at det går bra mot alle odds ❤️
Det var ikke sånn her det skulle bli :( stor klem ❤️
Tusen takk :Heartred Helt jævlig med ventetiden:sorry:
 
❤️❤️
 
Ånei :( for en vond beskjed å få. Jeg har vært i det vakuumet du er i nå - vet hvor fælt det er ❤️
Og ja det går iblant altfor tregt med sånne henvisninger. Orker du å ringe selv eller få mannen din til å ringe på mandag? Du burde jo feks kunne få tid til nipt blodprøve, utvidet ultralyd og evt andre prøver veldig snart.
Sender en stor klem
 
Nei og nei, dette var vond lesning. :Heartred Ville bare si at uansett hva som skjer, så ER fosteret ditt. Sykehuset kan gjerne ha sine rutiner, men de kan ikke utføre disse rutinene uten ditt samtykke. Synes de kanskje du er vanskelig da? Kan godt være. Men det som er viktig og nødvendig for deg i denne situasjonen kommer faktisk først. :Heartred
 
Uff, jeg får så vondt av deg og denne situasjonen. Tenker på deg flere ganger i løpet av dagen, og jeg håper så inderlig at du er en av de heldige som får beskjed at de ikke finner avvik allikevel på NIPT ❤️
 
Nei, så trist beskjed å få :(
Ble det tatt NIPT nå først på onsdag..? Hvor lang svartid har de på sånt her i Norge..?
Jeg fikk svar i uke 11 da jeg tok NIPT i uke 9+3 selv, via kit fra DK.. bare én uke er lenge å vente, om du må vente nærmere to, så er jo det uutholdelig..?!
 
Tusen takk for svar og omtanke, det hjelper å se/høre at folk bryr seg og tenker på en :Heartred

Jeg har ikke turt å ringe. Men kanskje jeg må det om mandagen virker å gå forbi også..

Virker som NIPT-test har svartid på 7-14 dager. Men har hørt om de som ikke har fått svar før det har gått lenger tid også :dead: NIPT-testen ble tatt på onsdag rundt kl 14.
 
Tusen takk for svar og omtanke, det hjelper å se/høre at folk bryr seg og tenker på en :Heartred

Jeg har ikke turt å ringe. Men kanskje jeg må det om mandagen virker å gå forbi også..

Virker som NIPT-test har svartid på 7-14 dager. Men har hørt om de som ikke har fått svar før det har gått lenger tid også :dead: NIPT-testen ble tatt på onsdag rundt kl 14.

Man skal ikke kjenne seg i veien for å ringe hvertfall. Du komme til sentralbordet for gyn/fostermedisin også kan du be om at de ser om henvisningen din er gjennom og høre om noen av overlegene har mulighet til å sette opp time til deg snart dersom det ikke er gjort.
De pleier å ha møte på starten av dagen hvor de fordeler timer og ser over henvsinger så forhåpentligvis hører du noe på mandag, men det er ikke godt å si helt sikkert. Det skader uansett ikke å mase litt, selv om hvertfall jeg fort føler meg litt i veien av det. ❤️
 
Back
Topp