TUL

Bamsemums1

Glad i forumet
Marsboerne 2023
Julibarna2024☀️
Noen andre som har begynt å tenke på TUL allerede? :wacky: Jeg er 4+0 i dag, og tenker som sist at det blir rundt uke 7, og det er jo bare 3 uker til:shy: Kjenner jeg gruer meg helt sykt, men sjansen for to MA på rad er vel minimal håper jeg.
 
Noen andre som har begynt å tenke på TUL allerede? :wacky: Jeg er 4+0 i dag, og tenker som sist at det blir rundt uke 7, og det er jo bare 3 uker til:shy: Kjenner jeg gruer meg helt sykt, men sjansen for to MA på rad er vel minimal håper jeg.
Samme med meg, det var på TUL sist jeg fikk beskjed om at det ikke var liv, så jeg gruer meg veldig samtidig som at jeg kommer til og gå flere ganger for å sjekke. Glad for jeg gikk på TUL sist i uke 7, tenk om jeg hadde gått til uke 12 og hatt de forhåpningene og forventningene.
 
Noen andre som har begynt å tenke på TUL allerede? :wacky: Jeg er 4+0 i dag, og tenker som sist at det blir rundt uke 7, og det er jo bare 3 uker til:shy: Kjenner jeg gruer meg helt sykt, men sjansen for to MA på rad er vel minimal håper jeg.
Har bestilt til når jeg er 6+6. Håper å se et hjerte som banker :Heartpink skjønner du gruer deg når du har opplevd MA. Kom det som et skikkelig sjokk, eller hadde du mistanke før? Krysser alt jeg har for at de 3 ukene går fort for deg:love7
 
Noen andre som har begynt å tenke på TUL allerede? :wacky: Jeg er 4+0 i dag, og tenker som sist at det blir rundt uke 7, og det er jo bare 3 uker til:shy: Kjenner jeg gruer meg helt sykt, men sjansen for to MA på rad er vel minimal håper jeg.
Jeg har allerede fått legen min til å sende henvisning til TUL i uke 7. :happy:
 
Har bestilt til når jeg er 6+6. Håper å se et hjerte som banker :Heartpink skjønner du gruer deg når du har opplevd MA. Kom det som et skikkelig sjokk, eller hadde du mistanke før? Krysser alt jeg har for at de 3 ukene går fort for deg:love7

Nei, ingen mistanke! Symptomene varte helt til uka etterpå også, så det er rart hvordan kroppen fungerer :wacky:

Tusen takk, krysser for deg også :love017
 
Noen andre som har begynt å tenke på TUL allerede? :wacky: Jeg er 4+0 i dag, og tenker som sist at det blir rundt uke 7, og det er jo bare 3 uker til:shy: Kjenner jeg gruer meg helt sykt, men sjansen for to MA på rad er vel minimal håper jeg.
Jeg har bestilt TUL til når jeg er 7+2. Skulle egentlig fått på sykehuset der jeg hadde ivf, men siden de har sommerstengt må jeg gå privat :(
 
Skal på TUL 8/7. da er jeg litt over 7 uker på vei. Er nervøs for at jeg vil få beskjed om at det ikke er liv der, som sist gang. Nå må bare ukene gå sinnsykt raskt :Heartbigred
 
Fikk time til TUL i slutten av juli. Skulle egentlig hatt den i begynnelsen av juli. Men viste seg at de er stengt halve juli måned,og selfølgelig bare åpen da når vi er på ferie. Så ser ut for at det ble vanskelig med TUL i uke 7 alikavel. Sykhuse tar aldri inn uansett før uke 12. Men skal ta nipt test og TUL i uke 12 på sykehuse da. Litt kjedelig å ikke få den i uke 7.
 
Jeg håper på å få UL på sykehuset i uke 6-7. Trenger å vite at svangerskapet er i livmor siden det var EXU forrige gang. Tenkte å ta kontakt med fastlegen i neste uke for å be om henvisning. :)
 
Jeg håper på å få UL på sykehuset i uke 6-7. Trenger å vite at svangerskapet er i livmor siden det var EXU forrige gang. Tenkte å ta kontakt med fastlegen i neste uke for å be om henvisning. :)
Med en EXU bak deg burde det nok gå fint å få henvisning vil jeg tro. Håper embryoet har slått seg ned riktig plass denne gangen!!
 
Med en EXU bak deg burde det nok gå fint å få henvisning vil jeg tro. Håper embryoet har slått seg ned riktig plass denne gangen!!
Ja, de har sagt at jeg skal få det. Spørsmålet er timingen, siden de ønsker å gjennomføre denne UL i uke 7, og det er midt i fellesferien :bored:
 
Ja, de har sagt at jeg skal få det. Spørsmålet er timingen, siden de ønsker å gjennomføre denne UL i uke 7, og det er midt i fellesferien :bored:
Sykehuset må vel ha noe åpent for viktige henvendelser, selv i ferien?
 
Sannsynligvis, jeg er bare skeptisk/litt negativ av natur :hilarious:
Satser på at alt ordner seg. Jeg får ikke ultralyd på sykehuset fordi de har sommerstengt, men jeg skulle fått fordi det var ivf da, ikke noen annen grunn.
 
Jeg bestilte TUL til 3 august! Hadde ikke noe nå i sommerferien. Da er jeg 9+5, så da satser jeg på å se liv :Heartred
 
Kanskje dumt spørsmål, men kansje noen kan hjelpe meg likevel.
Får dere TUL hos fastlegen eller jordmor? Koster det noe?
Jeg har tidligere blitt henvist fra lege til gynekolog og fått støttemedisiner der med beskjed om at jeg skulle ta kontakt når jeg ble gravid for å komme tilbake og se om jeg skal fortsette på medisinene ut i svangerskapet. Så nå skal jeg offentlig. Sist svangerskap var jeg ikke henvist så da bestilte jeg time selv til privat jordmor. Kostet vell 800kr. Var absolutt verdt det. En har ikke hatt rett på TUL gjennom det offentlige, men nå skal en i 2022 ha rett på en TUL før uke 12, men ikke alle kommuner har starta med det enda.

Du kan lese mer her:
https://www.nrk.no/norge/tidlig-ultralyd-for-alle-gravide-forst-i-2022-1.15249257
 
Jeg har tidligere blitt henvist fra lege til gynekolog og fått støttemedisiner der med beskjed om at jeg skulle ta kontakt når jeg ble gravid for å komme tilbake og se om jeg skal fortsette på medisinene ut i svangerskapet. Så nå skal jeg offentlig. Sist svangerskap var jeg ikke henvist så da bestilte jeg time selv til privat jordmor. Kostet vell 800kr. Var absolutt verdt det. En har ikke hatt rett på TUL gjennom det offentlige, men nå skal en i 2022 ha rett på en TUL før uke 12, men ikke alle kommuner har starta med det enda.

Du kan lese mer her:
https://www.nrk.no/norge/tidlig-ultralyd-for-alle-gravide-forst-i-2022-1.15249257
Takk! Jeg har legetime i uke 28 (7uker på vei da.) Kanskje jeg kan ringe legen i morgen og høre om hun kan henvise til TUL på sykehuset eller lignende. Er redd jeg ikke rekker TUL før uke 12 på grunn av ferieavvikling om jeg venter til legetime med å spørre. Spent på om de har startet med det i kommunen min!
 
Takk! Jeg har legetime i uke 28 (7uker på vei da.) Kanskje jeg kan ringe legen i morgen og høre om hun kan henvise til TUL på sykehuset eller lignende. Er redd jeg ikke rekker TUL før uke 12 på grunn av ferieavvikling om jeg venter til legetime med å spørre. Spent på om de har startet med det i kommunen min!
Ja absolutt ville ha sjekka det ut.
 
Jeg har tidligere blitt henvist fra lege til gynekolog og fått støttemedisiner der med beskjed om at jeg skulle ta kontakt når jeg ble gravid for å komme tilbake og se om jeg skal fortsette på medisinene ut i svangerskapet. Så nå skal jeg offentlig. Sist svangerskap var jeg ikke henvist så da bestilte jeg time selv til privat jordmor. Kostet vell 800kr. Var absolutt verdt det. En har ikke hatt rett på TUL gjennom det offentlige, men nå skal en i 2022 ha rett på en TUL før uke 12, men ikke alle kommuner har starta med det enda.

Du kan lese mer her:
https://www.nrk.no/norge/tidlig-ultralyd-for-alle-gravide-forst-i-2022-1.15249257
Er vel ikke nødvendigvis før uke 12 vi får. Det er vel en gang mellom 11+0 og 13+6 tror jeg?
 
Back
Topp