TUL

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Til hvilken sv.sk.uke bestiller dere tidlig ultralyd?
 
Til hvilken sv.sk.uke bestiller dere tidlig ultralyd?

Regner med det er jordmor som ordner det på første time, iallefall om det er offentlig? :) er det privat så er det mange som tar drop-in, så da er det jo opp til dere når dere vil.
 
Jeg kommer nok til å ha privat (henv via fastlege) et par ganger ☺️ Men det er fordi dette blir min tredje graviditet i år. Litt ambivalent, for orker ikke et negativt svar til :stop:
 
For min del er det legen som ordner med dette, jeg er henvist til tidlig ul og til nipt-test. Forsto det slik at tidlig ul blir ca uke 7 og nipt mellom uke 10-13.

Men skulle det vise seg at de tenker at tiden for nipt er tidlig nok og jeg ikke får ul i uke 7 så kommer jeg nok til å bestille privat ul ca uke 7 pga jeg har mistet tidligere og har underliggende sykdommer som gjør at jeg vil beroliges av å se at det står bra til.
 
Er 5+6 for tidlig for TUL? Vil så gjerne se at hjerte slår og at det faktisk er liv inni magen:Heartbigred
 
Vi har først booket til 13+0, altså slutten av januar, men får se om vi holder så lenge.

Det er jo litt greit med julen som tar fokus i noen uker der, og når vi først er på nyåret så er det greit å vente de ekstra ukene for å få sett på organer og at alt ser greit ut.
 
Har bedt om henvisning fra legen - vil gjerne sjekke at alt er bra før man forteller de nærmeste nå i jula, men hvis jeg må gå privat så venter jeg nok til nærmere 12 uke..
 
Har bestilt time til 17 desember. Da er jeg (tror jeg) 6+2.
(I følge mensen vil jeg da være ca 7+5. )
 
Jeg har bestilt til 22/12, da er jeg 8+4. Greit å vite litt sikkert før jul, tipper det kanskje blir avslørt til familien da ;)
 
Jeg er bare 6+5 når vi drar østover på juleferie, så rekker ikke TUL før da om jeg vil vente til uke 7. :smiley-angry017Hadde vært veldig fint å ha sett et bankende hjerte før vi forteller familien noe.
 
Jeg er bare 6+5 når vi drar østover på juleferie, så rekker ikke TUL før da om jeg vil vente til uke 7. :smiley-angry017Hadde vært veldig fint å ha sett et bankende hjerte før vi forteller familien noe.
Du kan jo evnt snike til deg en i byen du skal på ferie til da? :joyful:
 
Jeg har fått innkalling til UL på sykehuset i slutten av januar, ca i uke 13. Tror jeg skal klare å holde meg til da :hilarious: om det ikke oppstår noe bekymringsverdig før den tid :happy:
 
Back
Topp