TUL

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei alle sammen :happy:

Hadde tenkt å ta TUL i uke 12, men er usikker på om jeg klarer å vente så lenge...

Alternativt kan jeg ta en tidlig og en i uke 14?

Hva gjør dere?

Jeg er livredd for å vente til uke 12, for å så få beskjed om at alt ikke er bra :nailbiting:

Det spørs litt hva det koster og hva du er villig til å betale. Jeg tok en i uke 8 for å bekrefte liv, for jeg klarte ikke tanken på å gå gravid hele sommerferien for så å finne ut at jeg evt. hadde mistet på tul i uke 12.
Det kostet bare 1000 kr når jeg tok det så tidlig. Så tok jeg en til, og mye dyrere, i uke 12 for å sjekke nakkefold o.l.

Alt var fint begge ganger, men her syns absolutt det var verdt pengene for meg!:happy:

Jeg tok i uke 8, 10 og 16 privat :hilarious::hilarious: #hysterisk

Med første tok eg ingen tidlig ultralyd, ventet til oul. Med andre tok jeg i uke 9+ noe og 13 ca. Denne gangen skal eg i uke 8 og muligens 12-13 om alt er fint i uke 8.

Pga habituell abort får jeg tett oppfølging på sykehuset fra uke 6 til uke 12. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal ta UL, men har første neste uke når jeg er 6+5 Var også på privat UL forrige uke på 4+3 selv om det var for tidlig til å se noe embryo, men hadde hatt en del murringer/smerter så var redd for ny SA.

Var på TUL på sykehuset (pga risiko) i uke 9, og skal på privat i uke 13 (så kan samboer også se). For meg var det ikke så viktig å se før etter den første, men nå kan jeg ikke vente med å få se fosteret igjen :smiley-bounce012

Både forrige gang og denne gangen tok jeg UL i uke 12, i forbindelse med fosterdiagnostikk. Er noe galt, får man innvilget abort selv om det er etter uke 12.

Back
Topp