Tul

så spennende, jeg må få høre hvordan det går:Heartred
Han så kun at det var en befruktning pga det var så tidlig. Men de tok også blodprøve for å sjekke HCG. Så da får jeg svar på den enten mandag eller tirsdag sa de :)
 
Det var en fin sekk med noe inni. Men han kunne ikkje se hjertet. Det kunne være for tidlig, eller for lite til å se. Så eg blei ikkje så veldig beroliget. Tok HCG nivået etterpå, og det var på 2700 som var flott sa gynekologen. Men må vente til ny HCG test på mandag for å få et endelig svar på om det stiger. Eg prøver å ikkje for høge forventninger. Men blir nok veldig skuffet om det ikkje går bra denne gangen heller. Aldri har dagene gått seinere enn no :sick009
Håper virkelig det går bra:Heartred får du ny ul senere?
 
Håper virkelig det går bra:Heartred får du ny ul senere?
Hei igjen! Beklager seint svar! Det gikk bra :) Hadde fin stigning i HCG til mandagen, så alt er fint så langt. Har begynt på blodfortynnende medisin "just in case". Eg får ny TUL, men ikkje før 11.mars. Syns det er forferdelig å vente. Blir ikkje heilt trygg før eg ser det lille hjertet slå. Siden eg har hatt en MA tidligere, der HCG faktisk steg, så klarer eg ikkje slappe helt av. Men... tålmodighet er en dyd.
 
Jeg skal på tul 10 mars. Da jeg jeg 9+1 (tror vi) :happy::happy: Håoer vi ser endel :Heartred:Heartred:notworthy
 
Vi skal bestille tul til slutten av Mars. Ca uke 10. Bare se at alt er som det skal før vi annonserer noe samt pga jeg er 36 og litt redd for at det skal være noe galt.
 
Hei igjen! Beklager seint svar! Det gikk bra :) Hadde fin stigning i HCG til mandagen, så alt er fint så langt. Har begynt på blodfortynnende medisin "just in case". Eg får ny TUL, men ikkje før 11.mars. Syns det er forferdelig å vente. Blir ikkje heilt trygg før eg ser det lille hjertet slå. Siden eg har hatt en MA tidligere, der HCG faktisk steg, så klarer eg ikkje slappe helt av. Men... tålmodighet er en dyd.
Godt at det gikk bra så langt :) Hva er grunnen til at du tar blodfortynnende?
 
Godt at det gikk bra så langt :) Hva er grunnen til at du tar blodfortynnende?

Det er fordi eg har mistet 3 ganger tidligere. 1 gang i 2009 og to ganger i 2019. Slik eg har forstått det, skal blodfortynnende forhindre at blodet i morkaken ikkje skal koagulere og lage blodpropp. Det er ikkje dokumentert effekt, men statistikken over positiv effekt er visst bra :) men de lærde strides. Men det er ikkje skadelig, og da er eg villig til å prøve alt.
 
Jeg skal på ultralyd i uke 7. Om alt er fint da blir det ukentlig ultralyd til uke 12, eller ved behov. Håper ukene frem til da går raskt..
 
Hei, er dere på privat ultralyd eller får dere henvisning av fastlegen fordi det har vært problemer tidligere? Jeg hadde utskrapning etter mola i 2018, hatt karantene siden, men blitt gravid nå. Fått beskjed av fastlege om å komme på kontroll i uke 6 og få henvisning da. Tenker dere at det er riktig?
 
Hei, er dere på privat ultralyd eller får dere henvisning av fastlegen fordi det har vært problemer tidligere? Jeg hadde utskrapning etter mola i 2018, hatt karantene siden, men blitt gravid nå. Fått beskjed av fastlege om å komme på kontroll i uke 6 og få henvisning da. Tenker dere at det er riktig?
Ja:)det ville jeg gjort
 
Hei, er dere på privat ultralyd eller får dere henvisning av fastlegen fordi det har vært problemer tidligere? Jeg hadde utskrapning etter mola i 2018, hatt karantene siden, men blitt gravid nå. Fått beskjed av fastlege om å komme på kontroll i uke 6 og få henvisning da. Tenker dere at det er riktig?
Ja, ville ringt :)
 
Jeg tenkte å bestille tul for å sjekke at alt er bra før vi forteller om graviditeten. Når er det best å ta en tul?
 
Jeg tenkte å bestille tul for å sjekke at alt er bra før vi forteller om graviditeten. Når er det best å ta en tul?
Jeg tror jeg ville tatt mellom uke 10 og 12. Var 7+2 (gynekolog mente jeg var nærmere 8) på ul i forrige uke, fikk da se et lite bankende hjerte. Selv om dette var veldig betryggende å se, vil de kunne se mye mer om du klarer å vente enda litt til. Jeg har ekstra oppfølging i svangerskapet og får en ny i uke 12. Da vil jeg føle meg mer betrygget at det vil hå bra om alt er dom deg skal
 
Jeg tror jeg ville tatt mellom uke 10 og 12. Var 7+2 (gynekolog mente jeg var nærmere 8) på ul i forrige uke, fikk da se et lite bankende hjerte. Selv om dette var veldig betryggende å se, vil de kunne se mye mer om du klarer å vente enda litt til. Jeg har ekstra oppfølging i svangerskapet og får en ny i uke 12. Da vil jeg føle meg mer betrygget at det vil hå bra om alt er dom deg skal
Vil veldig gjerne ha en nå snart jeg også, for å få se et bankende hjerte, men det er så dyrt med privat ul:( Da bestiller jeg til 20 mars, er 10+3 da :)
 
Bestiller TUL i uke 6, da jeg må det etter refertilisering pga litt økt sjanse for ex.u. to uker til
 
Jeg tenkte å bestille tul for å sjekke at alt er bra før vi forteller om graviditeten. Når er det best å ta en tul?
Hvis du bare skal ha én, så ville jeg gått i uke 12.
Jeg går i uke 7 og 12, delvis pga tvillinger sist (vil vite hvis det er to), men mest fordi jeg har HG og ikke orker tanken på å gå med dette til uke 12 hvis det faktisk ikke er liv der inne.
Kan til og med hende jeg tar en i uke 10 bare for å sikre meg fortsatt liv da også. Orker ikke ei uke mer enn nødvendig med denne kvalmen.
 
Back
Topp