TUL

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
skal på tul på mandag er da 11+ 1 ifølge mine beregninger, er det vanskelig å regne termin så tidlig på ultralyden når hun skal måle uten stor sprik ? Jordmor mente jeg er værtfall en uke lenger tanke på str på livmor men har vært gravid før å er ganske sikker på eggløsning sånn egentlig :rolleyes:

Da jeg var på tul i uke 11+4 sist svangerskap stemte det ganske bra. Ble satt fram 3 dager på oul :)

Mener å ha lest et sted at terminbestemmelse uke 11-13 faktisk er mer nøyaktig enn terminbestemmelse ved oul rundt uke 18 :)

Og at dette er en av grunnene til at flere helsepersonell ønsker å få tul inn som en del av svangerskapskontrollprogrammet (på lik linje med at man har større sannsynlighet for å oppdage eventuelle misdannelser ved TUL enn OUL.)

skal på tul på mandag er da 11+ 1 ifølge mine beregninger, er det vanskelig å regne termin så tidlig på ultralyden når hun skal måle uten stor sprik ? Jordmor mente jeg er værtfall en uke lenger tanke på str på livmor men har vært gravid før å er ganske sikker på eggløsning sånn egentlig :rolleyes:
Man finner termin langt mer nøyaktig ved 11 uker enn ved OUL. Eksempelvis så ble min forrige målt til 7+1 dag ved 7+0, 13+3/4 ved ved 13+0 og 20+1 ved 19+0. Altså var han tilsvarende størrelse som 8 dager eldre enn reelt ved OUL. Han ble født 4 dager etter termin. Om man ikke hadde visst termin helt sikkert pga IVF så ville jeg da kanskje blitt igangsatt før det. Hadde de fått flytte termin på OUL på meg, så ville jo fødselen vært 12 dager etter termin, og ettersom jeg hadde svangerskapsdiabetes er de gjerne ikke så gira på noe særlig overtid.

Tusen takk for svar alle sammen :Heartpink Da ser det ut som att jeg får vite sånn ca termin :)

Back
Topp