Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan man se det hjerteslag allerede så tidlig ?Jeg var på ul 6+ 4 og ble målt til 6+3 den var jo bare en liten bønne , men fikk sett hjerteslagene. Så jeg ville tro du får sett noe da.
Er jo ikke store greiene i magen enda Ja kunne se de så tidlig, hu leitet en stund før hu fant det, først så hun ingen ting men så tittet den framKan man se det hjerteslag allerede så tidlig ?Er jo ikke store greiene i magen enda
![]()
La merke til at du skrev bønneJa, de finner nok hjerte når du er 6+6, men selve spiren er liten og uten lemmer så det er ikke så mye mer å se så tidlig. De kan måle bønna også, så de sjekker at den er riktig størrelse.![]()

La merke til at du skrev bønne
Er spiren så stor i uke 6 allerede?
Er jo evt bare snakk om 4 dager daDen er vel mellom 0,4-0,9 mm. Du kan se bilde i dagboken min (første side i dagboken på skjult).Og jeg var kun 6+2 da. Så din er jo hakket større.
Er jo evt bare snakk om 4 dager da![]()
Ser du har hatt ul uke 6-7 og 8 ?Vokser omtrent 1 mm om dagen den uka der, så det gir raskt litt forskjell.
På 6+2 var mine 2,5 mm og 5 mm.
Oi, min ble målt til 5,9 6+4 og jeg trodde min var i grenseland liten?Vokser omtrent 1 mm om dagen den uka der, så det gir raskt litt forskjell.
På 6+2 var mine 2,5 mm og 5 mm.

Oi, min ble målt til 5,9 6+4 og jeg trodde min var i grenseland liten?![]()
Tenkte ikke stort over det altså, har bare slått meg til ro med at jeg trodde den var liten og at det sikkert går fint uansett.Litt ulike sånne tabeller for nøyaktig hvor stor de skal være hver dag, men de vokser jo individuelt også. Mine ble målt til å være 5+6 og 6+1, og jeg var jo 6+2. Så mine vokste litt sakte i starten, men de "tok meg igjen" senere.
Det er litt sånn når de som har blitt gravide på egenhånd prøver å regne seg tilbake til når egget ble befruktet utfra måling på OUL, enda de kan jo vokse 1-2 uker annerledes enn det som er standarden i tabellen frem til OUL. (Til og med ulike tabeller de ulike UL-apparatene har innlagt.) Jeg synes det er dårlig at legene/jordmødrene ikke sier tydelig ifra at selv om termin endres så kan det godt hende befruktning ikke var 2+0 om de regner seg baklengs.
![]()
da lærte jeg noe nytt i dag ogsåTenkte ikke stort over det altså, har bare slått meg til ro med at jeg trodde den var liten og at det sikkert går fint uansett.
Hmm, trodde det var standard-mål på sånn ul-greier jegda lærte jeg noe nytt i dag også