• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Tul

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
noen som har vært på tul uke 6+6?
Altså starter på ule 7 dagen etter på.
Da har jeg fått time nemmelig, syns det var tidlig men de vet vell hva de snakker om på sykehusene :p
Og kunne dere se noe? ❤️

Jeg var på ul 6+ 4 og ble målt til 6+3 den var jo bare en liten bønne , men fikk sett hjerteslagene. Så jeg ville tro du får sett noe da.

Jeg var på ul 6+ 4 og ble målt til 6+3 den var jo bare en liten bønne , men fikk sett hjerteslagene. Så jeg ville tro du får sett noe da.
Kan man se det hjerteslag allerede så tidlig ? :bored: Er jo ikke store greiene i magen enda :rolleyes:

Ja, de finner nok hjerte når du er 6+6, men selve spiren er liten og uten lemmer så det er ikke så mye mer å se så tidlig. De kan måle bønna også, så de sjekker at den er riktig størrelse. :)

Fikk se hjerteslag på mine små bønner 6+2[emoji5]
Så det skal gå fint å se når du er 6+6 [emoji5] deilig at det ble litt kortere ventetid da[emoji1360]

Ja, de finner nok hjerte når du er 6+6, men selve spiren er liten og uten lemmer så det er ikke så mye mer å se så tidlig. De kan måle bønna også, så de sjekker at den er riktig størrelse. :)
La merke til at du skrev bønne :hilarious:
Er spiren så stor i uke 6 allerede?

La merke til at du skrev bønne :hilarious:
Er spiren så stor i uke 6 allerede?

Den er vel mellom 0,4-0,9 mm. Du kan se bilde i dagboken min (første side i dagboken på skjult). ;) Og jeg var kun 6+2 da. Så din er jo hakket større.

Den er vel mellom 0,4-0,9 mm. Du kan se bilde i dagboken min (første side i dagboken på skjult). ;) Og jeg var kun 6+2 da. Så din er jo hakket større.
Er jo evt bare snakk om 4 dager da ;)

Vi var på tul 7+0 med mini, da fikk vi sett hjerte som slo og en liten bønne på 10mm

Jeg var 6+0 privat og i Porsgrunn 8+0. Hadde vel time egentlig en uke tidligere i Porsgrunn, men utsatte det. Så hjertet slå begge gangene.

Her er første gangen, så relativt mye:

6DD8D9DB-4CFD-4EF5-AB47-0FCD2E735060.jpeg

Og ikke minst så jeg hjertet slå før vi hørte det ❤️

Oi, min ble målt til 5,9 6+4 og jeg trodde min var i grenseland liten? :wacky:

Litt ulike sånne tabeller for nøyaktig hvor stor de skal være hver dag, men de vokser jo individuelt også. Mine ble målt til å være 5+6 og 6+1, og jeg var jo 6+2. Så mine vokste litt sakte i starten, men de "tok meg igjen" senere. :p

Det er litt sånn når de som har blitt gravide på egenhånd prøver å regne seg tilbake til når egget ble befruktet utfra måling på OUL, enda de kan jo vokse 1-2 uker annerledes enn det som er standarden i tabellen frem til OUL. (Til og med ulike tabeller de ulike UL-apparatene har innlagt. :p ) Jeg synes det er dårlig at legene/jordmødrene ikke sier tydelig ifra at selv om termin endres så kan det godt hende befruktning ikke var 2+0 om de regner seg baklengs. :rolleyes:

Litt ulike sånne tabeller for nøyaktig hvor stor de skal være hver dag, men de vokser jo individuelt også. Mine ble målt til å være 5+6 og 6+1, og jeg var jo 6+2. Så mine vokste litt sakte i starten, men de "tok meg igjen" senere. :p

Det er litt sånn når de som har blitt gravide på egenhånd prøver å regne seg tilbake til når egget ble befruktet utfra måling på OUL, enda de kan jo vokse 1-2 uker annerledes enn det som er standarden i tabellen frem til OUL. (Til og med ulike tabeller de ulike UL-apparatene har innlagt. :p ) Jeg synes det er dårlig at legene/jordmødrene ikke sier tydelig ifra at selv om termin endres så kan det godt hende befruktning ikke var 2+0 om de regner seg baklengs. :rolleyes:
Tenkte ikke stort over det altså, har bare slått meg til ro med at jeg trodde den var liten og at det sikkert går fint uansett.

Hmm, trodde det var standard-mål på sånn ul-greier jeg :hungover: da lærte jeg noe nytt i dag også

Her er en tabell fra én studie. Den sier at 5 mm er tilsvarende 6+3 (45 dager i svangerskapet), mens 6 mm er tilsvarende 6+5 (47 dager). Dette er en annen tabell enn i UL-apparatet på sykehuset mitt, men denne viser jo både 50 persentilen og variasjonen i studiematerielet. Så da ser man at det er mye som er innnefor normal.

IMG_4830.jpg

Tenkte ikke stort over det altså, har bare slått meg til ro med at jeg trodde den var liten og at det sikkert går fint uansett.

Hmm, trodde det var standard-mål på sånn ul-greier jeg :hungover: da lærte jeg noe nytt i dag også

Det er jo basert på studier. Og det er ulike merker på de ulike apparatene, så da kan de ha brukt ulike medisinske studier som utgangspunktet. Og det de legger inn som hvilket mål som skal gi hvilken dag er jo da avhengig av nøyaktig gjennomsnitt i akkurat den studien. Så med 1000 kvinner med litt annerledes vekst på embryoet så kan dagene bli litt annerledes. Bare tenk om jeg hadde vært med i en sånn studie. Da måtte både 2,5 mm og 5 mm bli satt opp som 6+2, og jeg kunne trekke snittet litt ned. :)

Back
Topp