• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

TUL

Førstings

Elsker forumet
VIP
Novemberbarna 19
Hvordan går/ har dere gått frem for TUL? Er utrolig langt til klinikken min, så kan ikke reise dit bare for en UL...

Og er det vanligst i uke 6 eller 7?
Kan man få denne på sykehuset? Samme sted som man vil føde?!
Jeg bor nær en offentlig ivf-klinikk, kanskje jeg kan ta tul hos dem? :happy::happy:

Du må nok ringe de å snakke med , også har du krav på pasientreiser , for reisen din og overnatting , mat hvis reiselengde er over 12 timer og må være der . Men må ha bekreftelse fra de. Se på siden til pasientreiser hva de kan dekke .

Der jeg hadde var uke 7. Men hadde også uke 5 pga store smerter og blødninger ...
så må nok ringe klinikken og snakke med de angående det og :)

Klinikken eller fastlegen din kan lage henvisning til deg til lokalt sykehus eller offentlig gyn nær der du bor, så slipper du å reise til klinikken for UL. :) Da får du det gratis. Lurt å få sendt avgårde raskt, siden du gjerne vil ha plass i uke 7-8.

Om du går til privat klinikk eller privat gyn må du betale selv.

Du må nok ringe de å snakke med , også har du krav på pasientreiser , for reisen din og overnatting , mat hvis reiselengde er over 12 timer og må være der . Men må ha bekreftelse fra de. Se på siden til pasientreiser hva de kan dekke .

Der jeg hadde var uke 7. Men hadde også uke 5 pga store smerter og blødninger ...
så må nok ringe klinikken og snakke med de angående det og :)
Har ikke krav på det så lenge forsøket er gjort på privat klinikk har jeg hørt... :(

Klinikken eller fastlegen din kan lage henvisning til deg til lokalt sykehus eller offentlig gyn nær der du bor, så slipper du å reise til klinikken for UL. :) Da får du det gratis. Lurt å få sendt avgårde raskt, siden du gjerne vil ha plass i uke 7-8.

Om du går til privat klinikk eller privat gyn må du betale selv.
Okej, da skal jeg høre med klinikken om henvisning når jeg ringer de imorgen :happy::happy:

Hvordan går/ har dere gått frem for TUL? Er utrolig langt til klinikken min, så kan ikke reise dit bare for en UL...

Og er det vanligst i uke 6 eller 7?
Kan man få denne på sykehuset? Samme sted som man vil føde?!
Jeg bor nær en offentlig ivf-klinikk, kanskje jeg kan ta tul hos dem? :happy::happy:
Jeg måtte komme på en vandlig lege time, så kunne hun henvise meg videre..

Har du lest på HELFO / pasientreiser siden ?
«Du kan få dekket din pasientreise når du reiser til eller fra offentlig godkjent behandling.» Så det gjelder ikke når man går privat, dessverre.. Men kan uansett ikke reise 75 mil for en ul da..:p

Har ikke noe å si hvor forsøket ditt er henne. Alle kontroller i forbindelse med graviditet er gratis. En offentlig gyn eller sykehus må ha en henvisning, dette får du klinikken til å sende.
(Svaret var ang pasientreiser, da får man ikke dekka reisen om man ikke har forsøk på offentlig ivf klinikk)
Tusentakk for svar :Heartpink Fint å vite de kan henvise til sykehuset og, har kjempegod erfaring med gyn-AVD på sykehuset som blir det samme som fødestedet en eller annen gang:Heartpink

Back
Topp