Tul

gubben&gamla

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
hvor vanlig er det med tul? Jeg hadde en MA sist i uke 10 for mange år siden( lenge siden eg var gravid)
Har ikke kontaktet fastlege enda eg da
Tenkte å vente til etter uke 8.
 
hvor vanlig er det med tul? Jeg hadde en MA sist i uke 10 for mange år siden( lenge siden eg var gravid)
Har ikke kontaktet fastlege enda eg da
Tenkte å vente til etter uke 8.
Her inne er det en del som skal, med litt forskjellige tider de velger å ta det. Jeg skal inn når jeg såvidt har bikket inn i uke 9, og så når jeg er i uke 13. :happy:
 
Jeg betalte selv sist, og gjør d nok denne gangen også:) uke 10 ca. Vi syntes at TUL var mye bedre enn oul, for da lå lille med ryggen til hele tiden ;)
 
Før fikk man bare tul om en vurderte abort og ikke bare for og se hvor langt en er på vei
Får høre med legen når eg bestiller time der i ca uke 8
Her har det ikke gått helt opp for oss ennå så vi trenger litt tid på og la det synke inn.
 
Skal prøve å få TUL rundt uke 6-7 og 11-12. Hadde en MA i februar, og en kjemisk etter det, så angsten for en ny MA har satt spor.
 
Jeg betalte selv sist, da det ikke er noen annen grunn enn egen nysgjerrighet for å ta det :) hadde en i uke 7 og en i 12. Blir nok det samme nå!
 
Hvor får en tatt tul privat da? Uke 10 er nok en fin tid ja da ser en baby og hjerte

Vi var på volvat :) veldig flott opplevelse. Ultralyden taes innvendig, så sjekker de hjerne, hjerte mm. Vi kunne akkurat telle fingrene :) kostet 1500,- da, var en grei bekreftelse på at d faktisk var noe der inne.
 
hvor vanlig er det med tul? Jeg hadde en MA sist i uke 10 for mange år siden( lenge siden eg var gravid)
Har ikke kontaktet fastlege enda eg da
Tenkte å vente til etter uke 8.
Har hatt en mA og to spontanaborter her. Men vurderer en tul snart. Er 7 uker imorgen . Må bekrefte at det er liv
 
Har hatt en mA og to spontanaborter her. Men vurderer en tul snart. Er 7 uker imorgen . Må bekrefte at det er liv
Akkurat som meg det. Bare at jeg hadde en kjemisk en sa og en ma. Skal på tul i morgen 7+1 for å se om det er liv lenger.
 
Jeg skal neste uke. Er da akkurat i uke 8. Veldig spent siden sist gang endte i SA. Har en del verk i livmor/menssmerter... håper d er vanlig
 
Jeg skal neste uke. Er da akkurat i uke 8. Veldig spent siden sist gang endte i SA. Har en del verk i livmor/menssmerter... håper d er vanlig
Det er helt vanlig :) det jobbes og vokses i livmoren, derfor det er slik :)
 
Hei :) etter nesten 1,5 år er jeg endelig gravid <3 kjenner at jeg vil ha tidlig ultralyd fortest mulig egentlig bare for å se at alt er bra :) når anbefaler dere det? Er kun 4+2 idag da :p
Skal til gynekologen imorgen og mandag for å ta HCG prøver :)
 
Hjertet skal begynne å slå ca 5+1, så hvis det er mulighet for at du er en dag eller to mer eller mindre enn 4+2 ville jeg kanskje ventet til rundt 6 uker [emoji5] Vi var på UL ved 6 uker forrige svangerskap og fikk se ei lita bønne med kaninører og høre et hjerte som slo [emoji7] Det beroliget meg godt frem til vi valgte å dra på en ny TUL igjen i uke 11 (se at alt var bra før vi fortalte familiene våre) [emoji5] Sikkert mange ulike råd på dette altså, så dette var bare min mening/opplevelse.
Glemte å quote
Hei :) etter nesten 1,5 år er jeg endelig gravid <3 kjenner at jeg vil ha tidlig ultralyd fortest mulig egentlig bare for å se at alt er bra :) når anbefaler dere det? Er kun 4+2 idag da :p
Skal til gynekologen imorgen og mandag for å ta HCG prøver :)
 
Hjertet skal begynne å slå ca 5+1, så hvis det er mulighet for at du er en dag eller to mer eller mindre enn 4+2 ville jeg kanskje ventet til rundt 6 uker [emoji5] Vi var på UL ved 6 uker forrige svangerskap og fikk se ei lita bønne med kaninører og høre et hjerte som slo [emoji7] Det beroliget meg godt frem til vi valgte å dra på en ny TUL igjen i uke 11 (se at alt var bra før vi fortalte familiene våre) [emoji5] Sikkert mange ulike råd på dette altså, så dette var bare min mening/opplevelse.
Glemte å quote
Okei :) tusen takk for svar :) får diskutere det med gynekologen min :) ❤️<3
 
Back
Topp