TUL?

Alma2018

Flørter med forumet
Himmelbarn
Hei :)

Jeg er førstegangsgravid, og med det medfølger det jo noen spørsmål. Er ganske ny på forumet, og kun 5+4.

Lurer litt på dette med tidlig ultralyd. Ser det er så veldig mange som skal på det, og da lurer jeg på litt om dette :)

Er det slik at man kan be legen om dette, eller må man bestille selv privat? Betaler dere da selv?
Hvilken uke lønner det seg å ta det før å se mest mulig?

Vi ønsker å ha bilder å vise frem når vi skal fortelle familie og venner om nyheten :)
Kanskje det er noe med at vi selv også føler at det blir mer virkelig? Aner Ikke, men ønsker det veldig hvertfall :)

På forhånd tusen takk for svar :confused004

Man må bestille og betale selv, om du ikke av medisinske grunner har mulighet til å få det dekket :-)

Er veldig forskjellig når folk tar TUL. Mange gjør det så fort det er mulig å se hjertelyd. Selv skal jeg ha TUL rundt uke 11. Mellom uke 10-12 kan jordmor se etter fortykket nakkefold som kan indikere downs syndrom. I tillegg ligner fosteret etter uke 10 mer på en liten baby, og det er gjerne aktivt,noe som også er litt kjekt.

Man må bestille og betale selv, om du ikke av medisinske grunner har mulighet til å få det dekket :)

Er veldig forskjellig når folk tar TUL. Mange gjør det så fort det er mulig å se hjertelyd. Selv skal jeg ha TUL rundt uke 11. Mellom uke 10-12 kan jordmor se etter fortykket nakkefold som kan indikere downs syndrom. I tillegg ligner fosteret etter uke 10 mer på en liten baby, og det er gjerne aktivt,noe som også er litt kjekt.

Tusen takk for svar :) :)

Back
Topp