TUL

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Sikker teit å bekymre seg, men hvis jeg ikke kan få det ut her - hvor kan jeg gjøre det da?

Skal på TUL imorgen og er da 6+6. Jeg er forferdelig engstelig! Er så redd for at noe er galt!
Bekymringene stammer fra to ting: for det første var testene svake lenge denne gangen, og fikk ikke ordentlig positiv før etter IKM. Med gutten min testet jeg veldig tydelig positivt 10 dpo. Men har fått gode, supersterke tester siden. Men fikk 2-3 på digital 6+0 og har ikke turt å teste mer. For det andre er jeg så mye mindre kvalm og "gravid" denne gangen. Jeg er ganske trøtt, og mye utflod. Er jo også kvalm og uvel, men med gutten kastet jeg opp døgnet rundt frem til uke 13. Brystene er også veldig mye mindre ømme denne gangen.
Rasjonelt sett så vet jeg at alle svangerskap er forskjellige, at hcg stiger forskjellig, og at ikke alle får symptomer. Men klarer ikke la være å sammenligne med sist og være engstelig. Og vi vet jo alle at fornuft og rasjonalitet er noe av det første som forsvinner når man blir gravid. Hadde en tidlig sa i september og det henger nok igjen frykt derfra også, selv om jeg aldri var på TUL da.

Dette ble litt langt, men måtte bare få ut følelsene og bekymringen :-)

Sender deg en stooor klem [emoji173]
Ikke kjekt å bekymre seg sånn.

Men det høres helt normalt ut det du beskriver. Som du selv skriver så er alle svangerskap forskjellige. Og det er ikke unormalt at testen ikke blir positiv før lenge etter ikm.

Du kan jo også hatt el senere enn du tror kanskje? At du ikke er så langt på vei som du tror?

Uansett tror jeg nok alt er i sin skjønneste orden [emoji173]

Det er så utrolig lett å engste seg for mye, vi går så og si i 12 uker å er livredde for å gå på do, våkne om morgenen i en blodpøl, vi tenker konstant på om vi mister/kommer til å miste. Tror vi skall bli flinkere til å prøve å koble de tankene litt vekk, selv om det ikke er så enkelt. Psyken er våres værste fiende i slike situasjoner, å det er ikke noe godt.
Jeg har det på lik linje med deg, jeg sammenligner veldig mye nå og di 2 andre graviditetene, og alle 3 så langt er helt forskjellige.. så jeg prøver å tenke at om ikke puppene er like ømme denne gangen, så er det kanskje fordi jeg har vært gjennom det 2 ganger før, slik at melkekjertlene er jo der allerde ;) kroppen reagerer forskjellig hver gang og er veldig individuell. Så jeg hvertfall, prøver å ikke stresse med alle syptomene som er nå eller som ikke er. Å tenker at om denne spiren skal sitte, så gjør den det, og vist ikke så er det fordi noe er galt og da er det kanskje det beste at det forlater kroppen. Selv om det er jo en forferdelig tanke.. dette er bare hvordan jeg tenker omdagen. Håper det kan være til litt hjelp❤

Jeg bekymrer meg også mye.. Etter å ha mistet begge gangene jeg har vært gravid, tenker jeg jo at det må være noe galt og at jeg kommer til å miste denne gangen også.. Men er liksom ikke annet å gjøre enn å tenke positivt og håpe. Sannsynligheten er jo stor for at det går fint! :) Håper du får litt ro i sjela når du ser at alt er fint på ul! :)

Tusen takk for så støttende meldinger jenter! Det er noe eget med de som går gjennom det samme - dere forstår så godt og sier ikke bare "ta deg sammen". Jeg får prøve å slappe litt av og bare se hva som skjer imorgen. Og tror jeg vil klare å slå meg til ro med at det går bra når jeg ser det lille bankende hjertet! <3

Førstegangsgravid her. Lurer på hvor vanlig det er med TUL? Vet ikke helt hvordan ting skal føles osv, så hadde vert fint med en bekreftelse på at ting går fremover. Er 8+4 i dag.

Vanlig å ta tul privat? :)

Førstegangsgravid her. Lurer på hvor vanlig det er med TUL? Vet ikke helt hvordan ting skal føles osv, så hadde vert fint med en bekreftelse på at ting går fremover. Er 8+4 i dag.

Forstår deg godt, er første her også [emoji4]
Er så vidt jeg har forstått ikke vanlig å få tul med mindre det er spesielle grunner eller at mor er veldig bekymret.
Men er jo bare å høre med fastlegen din, enten får du ett nei eller ett ja [emoji6]
Vet mange velger å ta privat ihvertfall rundt uke 12. Man får jo ikke ul før rundt uke 17-19 av det offentlige..

Hvis du vil og har råd, så er det bare å ta tul. :) Men i uke 8/9 ser man ikke så mye mer enn en liten bønne med et bankende hjerte. I uke 12 ser det ut som en baby.

Back
Topp