Har vært stille observatør i gruppen en stund, ettersom jeg har hatt 2 MA og ingen fullførte svangerskap enda, så har rett og slett vært nervøs for at ting ikke skulle gå denne gangen heller.
I dag er jeg 10+4 og var på TUL hos privatklinikk. Lå der kjempenervøs og ble så lettet når han viste meg hjerteslag og jeg fikk se et foster som strakk og vendte på seg
Men så forteller han at han ser en del væskeansamling i nakken, og at han skal be sykehuset om å kalle meg inn til KUB-test. Han sa det var for tidlig å ta nakkefold-måling ettersom jeg bare er 10+2 (ble satt tilbake 2 dager), men at det kan være et tegn på kromosomavvik. Han sa ingenting om hvor stor væskeansamlingen er, men når jeg ser på ultralydbildet synes jeg den ser gigantisk ut, som en stor kul på nakken.
Spørsmålet mitt er derfor: Er det noen som har hatt TUL rundt uke 10-11 hvor man har sett en stor væskeansamling, og alt har gått fint? Eventuelt hvordan var oppfølging med prøver ol. på sykehuset i ettertid?
I dag er jeg 10+4 og var på TUL hos privatklinikk. Lå der kjempenervøs og ble så lettet når han viste meg hjerteslag og jeg fikk se et foster som strakk og vendte på seg
Spørsmålet mitt er derfor: Er det noen som har hatt TUL rundt uke 10-11 hvor man har sett en stor væskeansamling, og alt har gått fint? Eventuelt hvordan var oppfølging med prøver ol. på sykehuset i ettertid?
For din egen del, har du vudert å bestille deg en nipt test privat? Den er mye mer nøyaktig enn KUB og hvis KUB viser økt sansynlighet må du uansett videre til NIPT eller fostervannprøve noe som kan ta tid å få svar på. Kjøper du en privat Nipt test vil du få et høyst nøyaktig svar mye raskere.
Det er helt forferdelig å bekymre seg over om barnet er friskt og det unner jeg ingen å oppleve. Håper det ordner seg for dere også