TUL utvendig?

BærBaby16

BærBaby16
Jeg hadde TUL sist svangerskap i uke 7. Tok da innvendig UL. Bestilte nå i uke 6+5. Ser på siden til klinikken jeg bestilte at all UL foregår utvendig? Noen erfaringer med det?
 
Jeg tror, merk TROR, at det er mest vanlig med innvendig TUL før uke 12.
Fant dette hos Medicus:
"Innvendig ultralyd tar vi normalt alltid ved vanlig gynekologisk undersøkelse. Innvendig ultralyd gjøres vanligvis også ved graviditeter i tidsrommet mellom uke 7 og uke 13. Utvendig ultralyd starter vi med mellom uke 13 og uke 14. Grunnen til dette er at man ønsker å få et så godt som mulig bilde av fosteret."

Jeg tok forresten tidlig UL hos gynekolog ved forrige svangerskap og dette var da innvendig. Enkelte klinikker tok ikke imot før tidligst uke 12 da de sa de ikke hadde utstyr til å utføre UL før dette.
 
Dersom den vordende mor er veldig tynn/slank kan de prøve med utvendig først, men som regel bruker de innvendig.
 
Jeg tok innvendig til og med i uke 12 forrige gang, da de sa at de fikk bedre bilder da. Og jeg er slank. De slet med å se noe innvendig hos meg i går (6+1), så høres vanskelig ut å få sett noe utvendig så tidlig. Men jeg vet ikke altså!
 
Jeg var på TUL i uke 11+3 sist, og da prøvde hun utvendig først med beskjed om at hun skulle ta innvendig om hun ikke så noe. Men vi fikk se den bittelille babyen med utvendig ul da:)
 
Jeg tok utvendig sist i uke 9+4, og har en del ekstra på magen. Var ikke noe problem med å se babyen :) fikk bare beskjed om å drikke en halvliter en halvtime før timen så blæra skulle være full.Screenshot_2018-08-29-19-18-25.jpg
 
Sniker fra januar

Jeg tok ultralyd utvendig alle de gangene jeg var i vår/tidlig sommer [emoji5] var da på TUL i uke 6/7, 9,10, 12 og 13 [emoji5] her fra da jeg trodde jeg var 6+4 utfra menstermin, som viste seg å være 4 dager lengre fra OUL..

IMG_0456.JPG
 
Takk for svar! Jeg ble litt skeptisk da det stod på siden at de kun tok utvendig. Mulig jeg byttet til et sted de tar innvendig også. Kjedelig å komme på UL også ser de ingenting
 
Jeg tok utvendig uke 8 og så alt da :)
 
Back
Topp