TUL uke 7 - så dere noe? <3

Mirasi

Forelsket i forumet
Jeg skal bestille TUL for å se at alt er bra. Jeg har hørt det er best å vente til uke 8 for å være sikker på å se noe, men pga tidligere sa’er hadde det vært godt å vite mer litt før.

Så derfor lurer jeg på deres erfaringer. Så dere noe på TUL i uke 7?
 
Fikk både se og høre hjertet til den lille på mandag, var da 7+1 ❤️ Men har tidligere også sett og hørt så tidlig som 6+3.
 
På jordmorklinikken skriver de at det kan være usikkert i uke 6 dersom man er litt kortere på vei enn antatt. De anbefaler fra 7+0
 
Last edited:
Den private jeg skal hos anbefaler fra 7+0, men tar også fra 6+0 :happy: Jeg skal når jeg er 7+5 ❤
 
Jeg skal bestille TUL for å se at alt er bra. Jeg har hørt det er best å vente til uke 8 for å være sikker på å se noe, men pga tidligere sa’er hadde det vært godt å vite mer litt før.

Så derfor lurer jeg på deres erfaringer. Så dere noe på TUL i uke 7?
Sniker. Var på TUL 6+5, kunne se hjertet blinke og at embryoet (?) var festet på et "bra sted" i livmor som jordmoren sa. Dette var utvendig UL, behøvde ikke innvendig. Så tidlig kommer det ofte an på hvor godt ultralydutstyr den du skal til har, samt hans eller hennes ul-ferdigheter.
 
Jeg var på TUL i dag (7+5, korrigert til 7+6 i dag, hurra). Det var innvendig og man så tydelig embryoet (lignet på alle de animasjonene i appen osv), hørte hjertelyden og så hjertet som slo :) Ellers sa jordmor det samme som over her: så hvor det var plassert også så hun at plommesekken var fin. Så jeg føler vi så masse!
 
Jeg var på ultralyd 6+0! Så en liten sirkel og hørte hjertet da:happy:
 

Vedlegg

  • 8233851A-4495-4045-8FBA-188D44D1D5B0.jpeg
    8233851A-4495-4045-8FBA-188D44D1D5B0.jpeg
    46,8 KB · Visninger: 60
Last edited:
Tusen takk for tilbakemeldinger. Så gøy å høre at dere har sett blinkende hjerter, og til og med hvor embryoet har festet seg så tidlig <3

Da bestiller jeg TUL i uke 7. 2 uker til da, gleder meg!! :)
 
Jeg var på min andre i dag etter litt dårlig opplevelse i går - fikk se lille frø med bankende hjerte. Ble satt frem noen dager til 7+3 :rolleyes:
 
Jeg var også på tidlig ultralyd i går, 6+4. Jeg fikk se et foster, kunne så vidt se at det beveget seg på midten, og det tydet jo på liv. Og ikke minst var det normal form på fostervannet. Sist jeg var på TUL hadde jeg nemlig en blæremola, noe som er veldig sjeldent. Det er under en promille sjanse for å få det i utgangspunktet, og en prosent mer enn det for å få det flere ganger, men godt å få bekreftet at det var i orden. Ellers fikk jeg beskjed om å komme tilbake om to uker, for da var det visst mer å se.
 
Var på TUL i dag 7+1 og vi fikk høre hjerteslag og så den lille reka:Heartbigred

Alt sto bra til:hello2
 

Vedlegg

  • 75746E56-0F65-4C93-A6DA-F94A7FFE4A2A.jpeg
    75746E56-0F65-4C93-A6DA-F94A7FFE4A2A.jpeg
    27,7 KB · Visninger: 30
Back
Topp