TUL u12

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Leser "overalt" at det er ved UL uke 12 man har størst sannsynlighet for å se om organene utvikler seg som de skal, måle nakkefold osv. Og at etter u13 er det for sent (eller lavere sannsynlighet) å oppdage eventuelle misdannelser på UL.

Jeg har bestilt TUL ved 12+4, men er det egentlig for sent? Mtp på at man strengt tatt er i uke 13 ved 12+0 til 12+6?

Noen som vet?

Jeg har lurt på det samme selv!
Bestilt time til den dagen jeg er 12+1.
Men jeg tenkte at det ikke har så mye å si..

På klinikken jeg skal til ved uke 13+0 så sa de at man burde komme mellom uke 12+0 og 13+6, hvor midt i uke 12 er best, fordi da har man litt margin opp og ned i forhold til hvis terminen man har beregnet ikke stemmer helt. Jeg har ikke mulighet i uke 12, men de sa det ikke hadde noe å si.

På klinikken jeg skal til ved uke 13+0 så sa de at man burde komme mellom uke 12+0 og 13+6, hvor midt i uke 12 er best, fordi da har man litt margin opp og ned i forhold til hvis terminen man har beregnet ikke stemmer helt. Jeg har ikke mulighet i uke 12, men de sa det ikke hadde noe å si.

Så bra!! Har prøvd å søke rundt på nettet, men fant ikke noe mer spesifikt enn "uke 12". Men gir jo mening, siden man ikke kan være helt sikker på om termindatoen man har regnet ut stemmer.. Tusen takk for svar!! :joyful:

Jeg trodde det var helst mellom 12+0 og 14+0.

Jeg var til samme type ul uke 13+4 sist, det var helt fint. Denne gangen har vi tatt nipt i uke 10.. spent på svar ☺️

Back
Topp