TUL St.Olavs Trondheim

StinePine129

Flørter med forumet
Hei.
Vi venter barn nummer to nå, men jeg er blitt litt undrende. Sist svangerskap (født mai23) ble jeg heftig fulgt opp. Time på svangerskapspoli hver mnd med UL, samt tett oppfølging hos mine ordinære poliklinikker. Jeg har høyt blodtrykk og lavt stoffskifte (fjernet hele skjoldbruskkjertelen), dette samt endometriose gjorde at de fleste ønsket å se at ting gikk som forventet sist svangerskap.

Denne gangen sender fastlegen inn henvisning til TUL som vanlig i januar (da var jeg sånn 5+2 ish), men innkallingen kom med dato for UL 19mars. Da er jeg rundt 13uker.
Jeg ringte inn litt spørrende, for sist gang var det veldig prekært at jeg ble fulgt opp tett. Da fikk jeg bare beskjed om at «studenter okkuperer de fleste maskinene i januar til mars, så er vel ingen som får TUL på denne tiden». Hææææ, men? Hva.

Er det noen som faktisk har fått time til TUL på st olavs nå i januar/februar? Jeg skjønner ikke hva som er forskjellig fra sist svangerskap til denne. Alle mine utfordringer er helt like.

Ble sikkert litt rotete dette, men hodet mitt er litt rotete akkurat nå..

Hei! De tar inn folk som vanlig til rutineultralyder. Ikke så vanlig med så mye oppfølging på sykehuset (i regi gyn/føde-avdelingen iallefall) i starten av svangerskap, da kan det meste gjøres i primærhelsetjenesten. Mer aktuelt med jevnlige kontroller på sykehus litt utover i svangerskapet :)

Back
Topp