Tul og tom fostersekk

SoniaBan

Andre møte med forumet
Var på Tul i dag morres da sa gynekologen at det så ut som en tom fostersekk og at det mest sansynelig var en sa. Ble sendt videre til St.Olav for en ny UL for å få det bekreftet. Hun kunne ikke bekrefte at det var en tom fostersekk og sa det kan hende jeg ikke er 8+1 men veldig tidlig i svangerskapet.

Jeg hadde siste mens 29mars hadde positiv EL test to uker etter og positiv graviditetstest 2 uker etter EL og 3 uker etter.

I forrige uke tok jeg HCG på onsdagen og fredagen. Hun sa at det var stigning med at det var mindre enn det skulle. Var på 5000 et eller annet og hadde bare steget 1000 et eller annet. Måtte ta en ny HCG prøve idag og venter på svar. Hvis den viser stigning så må jeg vente en hel uke på ny UL.

Så nå sitter jeg her og venter da, på å få svar. Men mest sanselig så ser det ikke så bra ut [emoji22]

Noen med noen lignende erfaringer?

I uke 6 med eldste opplevde jeg tom fostersekk, eller legen sa det. Men uken etter var det en baby der :)
Så kan være at det er såpass tidlig at det er derfor, har lest noe om at egget kan gå i dvale eller hva det het før det begynte med den store celledelingen.
Krysser fingrene for at du får positivt svar neste ul :)

I uke 6 med eldste opplevde jeg tom fostersekk, eller legen sa det. Men uken etter var det en baby der :)
Så kan være at det er såpass tidlig at det er derfor, har lest noe om at egget kan gå i dvale eller hva det het før det begynte med den store celledelingen.
Krysser fingrene for at du får positivt svar neste ul :)

Da krysser jeg fingrene og gir ikke opp helt ennå [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Hmm. Vanskelig å si noe. HCG på 5000 er bra for å være 8+1, men stigning er ikke så stor.
I uke 7+1 så jeg 1,3 cm embrio og et bankende hjerte.... Jeg hadde i hvert fall ikke hastet med noen avgjørelser, men undersøkte godt hos flere spesialister.

Jeg opplevde det samme som deg. Det var en MA...

Håper du får et annet svar enn hva jeg fikk.

Hmm. Vanskelig å si noe. HCG på 5000 er bra for å være 8+1, men stigning er ikke så stor.
I uke 7+1 så jeg 1,3 cm embrio og et bankende hjerte.... Jeg hadde i hvert fall ikke hastet med noen avgjørelser, men undersøkte godt hos flere spesialister.

De kommer ikke til å gjøre noen ting på sykehuset før det er 100% sikkert.
Jeg syntes jo at det så veldig tomt ut, men hun mente at det kunne hende jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde. Men at jeg har hatt positiv graviditets test gjorde det litt usannsynlig [emoji20]

Jeg opplevde det samme som deg. Det var en MA...

Håper du får et annet svar enn hva jeg fikk.

Uff det var trist [emoji173]️ Fikk du piller da eller? Hadde en sa og syntes det var vondt! Og lurer på om de pillene er vondere?

Nå jeg føde så ble jeg jo satt igang. Og gynekologen sa at man får 8 ganger så høy dose dom når de skal sette igang en fødsel. [emoji15]

Ingen erfaringer, men har lyst å gi deg en klem og krysser alt jeg har for at dette går riktig vei :Heartblue

Uff det var trist [emoji173]️ Fikk du piller da eller? Hadde en sa og syntes det var vondt! Og lurer på om de pillene er vondere?

Nå jeg føde så ble jeg jo satt igang. Og gynekologen sa at man får 8 ganger så høy dose dom når de skal sette igang en fødsel. [emoji15]
Jeg fikk piller, ja. Det var vondt, så jeg fikk veldig kraftige smertestillende av legen, heldigvis.

Da fikk vi bekreftet at det ikke var noe liv. Det var ingen økning i HCG fra forrige fredag til idag. Så da sier jeg hade for denne gang. Lykke til videre til alle dere finne vordende mødre [emoji173]️

Dette var trist :( sender deg mange gode klemmer:Heartpink

Da fikk vi bekreftet at det ikke var noe liv. Det var ingen økning i HCG fra forrige fredag til idag. Så da sier jeg hade for denne gang. Lykke til videre til alle dere finne vordende mødre [emoji173]️

God klem til deg :Heartred har gjennomgått en MA før 6 år siden selv. Så vet hva du går igjennom. Men neste gang må det gå bra:Heartred styrkeklem til deg!:love022

Ånei det var trist å høre. Masse lykke til videre til deg. God klem❤️❤️

Det var veldig leit:(

Hadde en MA før jul, og måtte ta piller. Det var veldig vondt, men de smertestillende hjalp, så ta alt de tilbyr! Og husk på at de fysiske smertene er over etter noen få timer.

Masse gode tanker❤️ Snart er du i termingruppe igjen!

Det var veldig leit:(

Hadde en MA før jul, og måtte ta piller. Det var veldig vondt, men de smertestillende hjalp, så ta alt de tilbyr! Og husk på at de fysiske smertene er over etter noen få timer.

Masse gode tanker[emoji173]️ Snart er du i termingruppe igjen!

Å takk for svar [emoji173]️ Trist å høre at du hadde ma! Men godt å vite at man ikke er alene og ikke minst de betryggende ordene!

Å takk for svar [emoji173]️ Trist å høre at du hadde ma! Men godt å vite at man ikke er alene og ikke minst de betryggende ordene!
Ja, mange som har opplevd sånt, noe som på en måte er «godt», fordi man vet man ikke er aleine. Likevel tøff opplevelse for den enkelte. Men dette klarer du! ❤️

Så trist. Mange varme tanker din vei[emoji173]️
Det samme har skjedd meg (tom fostersekk). Brukte like lang tid på å finne det ut, og fikk abortpillen. Var egentlig som en kraftig mens, jeg hadde mamma her, og hun støttet meg[emoji173]️
Hos meg hjalp det med varmepute på korsryggen, og alle smertestillende.
Lykke til, og det er din tur neste gang[emoji173]️

Ånei, så triste nyheter. Sender deg en stor styrkeklem og krysser alt jeg har for at det klaffer igjen og at spiren klamrer seg fast :Heartblue

Back
Topp