TUL og muligens blæremola :(

FruMille

Glad i forumet
Da har vi vært på ultralyd og vi fikk se en liten knøtt med bankende hjerte <3
Men, legen kunne se noen skygger der hvor livmoren er, hun snakket om muligens blæremola men hun klarte ikke tyde det 100%, så jeg skal tilbake igjen 21 oktober :(
Hun skulle forhøre seg med kollegaer siden hun ikke var så dreven på tul, og så gi meg en lyd hvis det var noe. Så sånn er ståa her, vet ikke hva jeg føler nå. Glede, men redsel. ...vi har mistet så mange ganger før så vi vet jo at det er en del av naturen, men pokkeren heller, når man har sett det hjertet slå, så vil man ikke miste altså...

Jeg er et eksempel på at de syntes de så blæremola, men at det ikke var det. Jeg ville ikke tatt sorgen på forskudd. Det er skummelt å få høre, men heldigvis vanlig med falsk alarm. Krysser fingrene for at alt ser tipp topp ut 21. oktober. De ville nok ikke ventet så lenge med neste ultralyd om de trodde det var stor sannsynlighet for blæremola tipper jeg.

Stor klem til deg :Heartred
Jeg har hørt om blæremola før, men har aldri helt skjønt hva det er eller hva det vil si. Trodde at om man hadde det så var det ikke et foster der, men da har jeg tydeligvis misforstått. Fikk du noe beskjed om hva som vil skje om du har det? Kan det behandles?

Krysser fingrene for at alt er bra :Heartred

Jeg er et eksempel på at de syntes de så blæremola, men at det ikke var det. Jeg ville ikke tatt sorgen på forskudd. Det er skummelt å få høre, men heldigvis vanlig med falsk alarm. Krysser fingrene for at alt ser tipp topp ut 21. oktober. De ville nok ikke ventet så lenge med neste ultralyd om de trodde det var stor sannsynlighet for blæremola tipper jeg.
Det var godt å høre, jeg gikk jo rett i kjelleren. Samtidig så ble jeg jo så glad for å se den lille bønna med blinkende hjerte, vil ikke miste den nå <3
Gyn sa selv at hun gjør slike tul sjeldent og er ikke dreven på det, så vi får håpe at hun tar feil. Blir lange uker å vente...

Stor klem til deg :Heartred
Jeg har hørt om blæremola før, men har aldri helt skjønt hva det er eller hva det vil si. Trodde at om man hadde det så var det ikke et foster der, men da har jeg tydeligvis misforstått. Fikk du noe beskjed om hva som vil skje om du har det? Kan det behandles?

Krysser fingrene for at alt er bra :Heartred
Hvis det er det jeg har, så vil fosteret til slutt dø, enten ved en sa eller MA :(

Huff, får håpe det ikke er det! At det kun var en uerfaren person som tok ultralyden.. :Heartred
Hun er spesialist i kvinnesykdommer så litt peiling har hun nok, men hun sa selv at hun gjør slike tul så sjeldent så derfor var hun usikker på hva det kunne være ;)

Uff, leit å høre at du må gå rundt med denne bekymringen såpass lenge, men godt å høre at det ofte er falsk alarm :) kjenner du deg igjen mtp symptomene for blæremola da?
Krysser fingrene for deg!!

Jeg har hatt blæremola og da MA i uke 12. Jeg hadde « fosterannlegg» men de fant ingen foster på ul i uke 12. Det kan ha vært ett lite foster , men før dette ble oppdaget .
Jeg måtte rett i narkose og utskrapning .

Det er bare 50 tilfeller av dette i året... så er liten sjangs at du får det. Håper de har sett feil.

Jeg hadde pertiell blæremola

Jeg har hatt blæremola og da MA i uke 12. Jeg hadde « fosterannlegg» men de fant ingen foster på ul i uke 12. Det kan ha vært ett lite foster , men før dette ble oppdaget .
Jeg måtte rett i narkose og utskrapning .

Det er bare 50 tilfeller av dette i året... så er liten sjangs at du får det. Håper de har sett feil.
Det er 50 tilfeller av de som har komplett blæremola, jeg har kanskje partiel mola. Har selv vært igjennom Ma i 2014, noe drit :(

Uff, leit å høre at du må gå rundt med denne bekymringen såpass lenge, men godt å høre at det ofte er falsk alarm :) kjenner du deg igjen mtp symptomene for blæremola da?
Krysser fingrene for deg!!
Jeg har ikke blødninger, enda... har hatt det de tidligere svangerskapene mine, det er derfor jeg får oppfølging av gyn nå. Jeg er heller ikke ekstrem kvalm.

Leit å lese. Aldri hørt om blæremola før..

Krysser fingrene for at det var feilvurdering av henne.

Må forsåvidt si at jeg syns det er dårlig å gi en sånn beskjed til noen som allerede er ganske bekymret. Syns hun heller burde evnt. hentet inn en kollega før du dro, istedenfor å sende deg hjem med skrekken.

Leit å lese. Aldri hørt om blæremola før..

Krysser fingrene for at det var feilvurdering av henne.

Må forsåvidt si at jeg syns det er dårlig å gi en sånn beskjed til noen som allerede er ganske bekymret. Syns hun heller burde evnt. hentet inn en kollega før du dro, istedenfor å sende deg hjem med skrekken.
Det har ikke vært et kjekt døgn nei. Jeg ringte ut til legen i dag for å høre om hun hadde forhørt seg med kollegaer men hun var selvfølgelig ikke der i dag. Sekretæren skulle legge igjen et notat om at jeg må få beskjed ila neste uke. Jeg tror det er bare hun som er gyn på det legekontoret, så jeg aner ikke hvem hun skulle konferere med..
Uansett, det er lite jeg får gjort med dette. Ikke blør jeg, og ikke er jeg kjempe kvalm, noe som er symptomer på mola, så det er jo et godt tegn. Men jeg frykter jo en ny MA evt. Fristende å bestille seg en tul hos spesialiserter som jobber med dette daglig, de ser det sikkert med det samme...

Hvordan føler du deg for tiden da? :) Ser det er fortsatt lenge til du skal til ultralyd igjen, håper du holder ut :happy:

Hvordan føler du deg for tiden da? :) Ser det er fortsatt lenge til du skal til ultralyd igjen, håper du holder ut :happy:
Takk som spør :) jeg skal på privat ultralyd i morgen, orker ikke vente helt til 21/10. Har hatt bittelitt blodtilført slim i dag, så da passer det med en tul i morgen. Innstilt på nedtur :(

Takk som spør :) jeg skal på privat ultralyd i morgen, orker ikke vente helt til 21/10. Har hatt bittelitt blodtilført slim i dag, så da passer det med en tul i morgen. Innstilt på nedtur :(
Da krysser jeg fingrene for deg !! :smug: Godt at du slipper å vente så lenge med å få et svar.

Da krysser jeg fingrene for deg !! :smug: Godt at du slipper å vente så lenge med å få et svar.
Hvis det har gått gale så er det helt greit det også, da er det en mening med det :) Men ja, det skal bli godt å få vite, det er uvissheten som tar på psykisk

Back
Topp