TUL og målinger

LykkeligKaos❤️

Glad i forumet
MayDay2021
Sensommerskattene 2023
Septemberlykke 2024
Hei da har jeg vært på tidlig ultralyd. Legen sa at alt så bra ut og jeg så et bankende hjerte ❤️
Men så har jeg lest litt (kanskje litt dumt), men jeg ser min baby ble målt til 6,1 mm. Jeg er 7+1 (i værste fall kan være 1 eller 2 dager feil, men umulig mer for dette var "uhell").
Men jeg leser at da skal fosteret være mellom 8 til 11 mm langt. Så er det noe feil?
Er det andre som har opplevd å ligge under hva som anses for å være normalt og fortsatt alt gikk bra?

Bare har hypermesis og blir livredd for å miste når jeg allerede har gått gjennom så mange uker med kvalme og sykdom. 1 trimester er ekstremt tungt for meg så blir redd :(

Bare mine tanker så tenkte lufte litt til dere ❤️ Ellers prøver jeg bare tenke positivt. Det som skjer det skjer :)

Har hørt at så tidlig er det veldig vanskelig å måle fosteret så ville tatt det med en klype salt! Kan endre seg mye med vinkel også går det litt i rykk og napp i begynner tror jeg :joyful:

Det Marthe sier over, det er snakk om små MM, er så lett å måle feil :) :)
Alt er nok helt i orden :) :)

Ja får håpe det. Takk for å roe meg ned hehe.
Når jeg tenker etter så synes jeg det så ut som hun målte ikke den lange siden. Har litt rar livmor så sikkert ikke så lett så tidlig nei.
Håper det går riktig vei hvert fall ❤️
5 uker til neste ultralyd ❤️

I mitt første svangerskap målte de fosteret til å være en dag mindre enn det var, men jeg er 100% sikker på befruktning pga IVF :) ved neste TUL var hun 2 dager større.

Tror du skal ta det helt med ro, hypermesis er da (dessverre) et veldig godt tegn ❤️

Jeg opplevde det samme på TUL 7+3. Embryoet har festet seg helt i toppen av livmora og var ikke lett å se eller måle. Men hjertet slo :Heartred hun målte da bare lille til ca 5mm, men mente likvel jeg var så langt som vi trodde utifra siste mens. Kan godt hende jeg er en uke bak hva vi tror, men prøve å ikke stresse med det:rolleyes: jeg skal på ny tul hos fastlegen på mandag. Så får se hva hun sier da :)

Jeg opplevde det samme på TUL 7+3. Embryoet har festet seg helt i toppen av livmora og var ikke lett å se eller måle. Men hjertet slo :Heartred hun målte da bare lille til ca 5mm, men mente likvel jeg var så langt som vi trodde utifra siste mens. Kan godt hende jeg er en uke bak hva vi tror, men prøve å ikke stresse med det:rolleyes: jeg skal på ny tul hos fastlegen på mandag. Så får se hva hun sier da :)

Ja fosteret var helt øverst i livmoren. Jeg har også delt livmor så det er litt trangt der. Så håper det er det som er grunnen. Er hvertfall sinnsyk kvalm så får ta det som et bra tegn ❤️

Hei da har jeg vært på tidlig ultralyd. Legen sa at alt så bra ut og jeg så et bankende hjerte ❤️
Men så har jeg lest litt (kanskje litt dumt), men jeg ser min baby ble målt til 6,1 mm. Jeg er 7+1 (i værste fall kan være 1 eller 2 dager feil, men umulig mer for dette var "uhell").
Men jeg leser at da skal fosteret være mellom 8 til 11 mm langt. Så er det noe feil?
Er det andre som har opplevd å ligge under hva som anses for å være normalt og fortsatt alt gikk bra?

Bare har hypermesis og blir livredd for å miste når jeg allerede har gått gjennom så mange uker med kvalme og sykdom. 1 trimester er ekstremt tungt for meg så blir redd :(

Bare mine tanker så tenkte lufte litt til dere ❤️ Ellers prøver jeg bare tenke positivt. Det som skjer det skjer :)
Husk at slike tall er ca tall basert på gjennomsnittet. Min sønn ble målt til 6,3 mm på 7+4 og kom jeg vet nøyaktig når han ble laget grunnet IVF. Han ble født med normal vekt å lengde så ikke stresse med størrelse på fosteret så tidlig. Lettere å måle i uke 12

Husk at slike tall er ca tall basert på gjennomsnittet. Min sønn ble målt til 6,3 mm på 7+4 og kom jeg vet nøyaktig når han ble laget grunnet IVF. Han ble født med normal vekt å lengde så ikke stresse med størrelse på fosteret så tidlig. Lettere å måle i uke 12

Ååå så bra å høre :) Ja jeg skal på ny ultralyd om 5 uker ca så får bare vente og håpe det er lettere å se baby da ❤️

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ja fosteret var helt øverst i livmoren. Jeg har også delt livmor så det er litt trangt der. Så håper det er det som er grunnen. Er hvertfall sinnsyk kvalm så får ta det som et bra tegn ❤️

Da er alt helt sikkert bra ♥️ Man må prøve å tenke positivt selvom man blir litt små sprø av å være gravid :rolleyes:

Med guttungen var han så liten på tul at jeg ble satt tilbake med to!! uker. Han var 53 lang og veide 4075g ved fødsel. Vanskelig å måle så tidlig, og de vokser litt i rykk og napp. Alt er nok i skjønneste orden ❤️

Dette opplevde jeg sist gang jeg var gravid. Men jeg fikk beskjed om at det var vanskelig å måle og at jeg ikke skulle bekymre meg. Jordmor sa også at siden jeg var så kvalm, noe du også sier du er, så var det et godt tegn på at alt var som det skulle. Og alt gikk fint! Noe det helt sikkert gjør med deg også :Heartred

Takk for svar :) Jeg har blitt beroliget mye nå. Hehe. Alt man går og tenker på i disse dager :sorry:
Men takk for fine svar. Jeg tror nok mest sannsynlig alt er bra ❤️ Merker hvert fall masse til kvalme..

Back
Topp