Tul, MA og funn av cyster.

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
I dag var endelig dagen her for tul.
Det ble ikke helt som ønsket og forventet! ❤
Jeg er i uke 7+5, først tok jordmor utvendig ul, fant ingenting. Byttet til innvendig.
Sa ikke så mye, men gikk å hentet fødselslege for hjelp. Han overtok. Fant livmor med et pittelite embryo nede i ene hjørnet. Målt til rundt 5 uker.
I tillegg fant han flere cyster på eggstokkene, noe som tyder på Pcos, og en til større cyste som han trodde var eggløsningscyste uten at jeg fikk mer info om det.
Legen mente at jeg kommer til å blø i løpet av neste uke og at kroppen ordner opp selv. Var ikke det veldig sent?
Skal kontakte legevakt ved feber og sterke magesmerter.

Så da dro jeg til fastlegen å tok hcg prøve. Skal ta ny på mandag, også inn å prate med han på onsdag.
Jeg hadde ikke disse cystene da jeg var på kontroll etter første barn.

Jeg er så lei meg! Ikke bare har jeg mistet, men med pcos så er jeg redd veien videre blir lang.
Vi som skulle fortelle den gode nyheten nå i helgen....

Jeg har også to cyster på eggstokkene som ble oppdaget i uke fem (hadde de ikke i syklusen før). Gynekolog mente dette var veldig vanlig i forbindelse med graviditet. Jeg fikk se et bankende hjerte i uke 8, skulle ønske du var like heldig :Heartred Cystene var der fortsatt i uke 8, og hun mente de var typiske graviditetscyster.

Sender deg en klem :Heartred Ta vare på hverandre.

Så vondt og trist. Håper det klaffer for deg snart igjen og når du er klar for det:Heartred

Dette var trist å lese :( Ta godt vare på hverandre i helgen ❤️

Så trist å høre! Ønsker deg alt godt videre på veien :Heartpink

Så ufattelig trist❤️ Ønsker dere alt godt videre❤️

Huff, jeg føler sånn med deg.. :Heartred:Heartred Jeg har også opplevd en MA.. Og hvis det hjelper litt, så har jeg også PCOS. Fikk medisiner for å få eggløsning, og jeg fikk endelig syklus igjen. Ble gravid 2 ganger på 6 mnd. Så det er håp og hjelp å få videre! :Heartred Ikke nøl med å ta kontakt dersom du skulle ønske å snakke om det! Sender deg en skikkelig god klem!

Last edited:
Huff, jeg føler sånn med deg.. :Heartred:Heartred Jeg har også opplevd en MA.. Og hvis det hjelper litt, så har jeg også PCOS. Fikk medisiner for å få eggløsning, og jeg fikk endelig syklus igjen. Ble gravid 2 ganger på 6 mnd. Så det er håp og hjelp å få videre! :Heartred Ikke nøl med å ta kontakt dersom du skulle ønske å snakke om det! Sender deg en skikkelig god klem!

Tusen takk for det!❤❤
Jeg har sykluser på 32-35 dager, men fikk positiv eggløsningstest før jeg ble gravid.
Forstår det som at det er økt risiko for SA og MA ved Pcos? Fikk du piller på sykehuset eller hos fastlegen?
Vet liksom ikke hva jeg kan forvente til uken. Sannsynligvis har fosteret vært dødt i 3 uker nå, så tviler på at kroppen ordner opp selv.

Tusen takk for det!❤❤
Jeg har sykluser på 32-35 dager, men fikk positiv eggløsningstest før jeg ble gravid.
Forstår det som at det er økt risiko for SA og MA ved Pcos? Fikk du piller på sykehuset eller hos fastlegen?
Vet liksom ikke hva jeg kan forvente til uken. Sannsynligvis har fosteret vært dødt i 3 uker nå, så tviler på at kroppen ordner opp selv.

Åå, men da er du jo heldig som har syklus! :) Jeg hadde ikke mensen på 7 mnd etter pilleslutt før jeg dro til gyn og fant masse cyster (egg) i eggstokkene.

Jeg var hos jordmor på ultralyd i uke 9, og hun trodde det var blighted ovum (tom fostersekk). Ble henvist til sykehuset der de fant et lite foster som mest sannsynlig sluttet å utvikle seg så tidlig som uke 6. De sjekket at det ikke var hjerteslag, og jeg fikk cytotec og smertestillende og dro hjem og tok medisinsk abort der. Tung opplevdelse, men trøstet med meg at jeg i det minste klarte å bli gravid. Det klaffet for oss to sykluser etter aborten! Så det er håp ❤️

Ja, jeg leste noe forskning på at abortrisikoen er litt forhøyet hos oss med pcos. Kontaktet legen og fikk henvisning til tidlig ultralyd denne gangen, og blir nå fulgt opp ca hver andre uke, så det er veldig betryggende. Det å ha opplevd en MA har vært litt traumatiserende, da jeg ikke har klart å glede meg/knytte meg til denne graviditeten enda. Vi har til nå sett baby i uke 7 og 9, skal i uke 12 neste gang nå. Det har vært ganske så beroligende! En henvisning for TUL er noe du kan be fastlegen din om neste gang, så får du det dekt. Stor klem til deg ❤️

Back
Topp